تیک تاک زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می گیرد - تکفارس 
تیک تاک زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می گیرد - تکفارس 
تیک تاک زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می گیرد - تکفارس 

تیک تاک زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا قرار می گیرد

افشین نوری
۲ آذر ۱۴۰۱ - 09:11
تیک تاک

تیک تاک در سال‌های اخیر تبدیل به محبوب‌ترین پلتفرم اجتماعی دنیا شده است و این موضوع خساسیت‌های زیادی را برانگیخته است بطوریکه اتحادیه اروپا به‌تازگی اعلام کرده است که تحقیقات گسترده‌ای درباره فعالیت‌های این شرکت و احتمال دسترسی آن‌ها به اطلاعات کاربران انجام خواهد داد.

اتحادیه اروپا گفته است که می‌خواهد مطمئن شود تیک تاک قوانین مرتبط با محافظت از حریم شخصی کاربران را نقض نکرده است و اطلاعات شخصی کاربران را به چین منتقل نمی‌کند. اخیرا درز اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک باعث ایجاد نگرانی‌های زیادی درباره این شرکت شد و حالا کشورهای اروپایی می‌خواهد بدانند که شهروندان‌شان چقدر در معرض این خطر هستند.‌ 

همانطور که می‌دانید تیک تاک وابسته به یک شرکت چینی به نام ByteDance است که نگرانی‌های زیادی درباره ارتباط این شرکت با دولت چین وجود دارد. تیک تاک بارها تاکید کرده است که خود را متعهد به محافظت از داده‌های کاربران می‌داند و هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد.

اخیرا این شرکت برای رفع نگرانی‌های مقامات آمریکایی اعلام کرد که دیتاسنترهای مربوط به کاربران آمریکایی را به داخل این کشور منتقل می‌کند تا این اطلاعات در داخل آمریکا ذخیره شوند. البته آمریکا باید مطمئن شود که چینی‌ها هیچ دسترسی به این دیتاسنترها ندارند. این در حالیست که بسیاری از سناتورهای آمریکایی خواستار ممنو‌ع شدن شدن فعالیت تیک تاک در داخل خاک آمریکا شدند و گفتند که این شرکت یک تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه تحقیقات اروپایی از تیک تاک چه چیزی را نشان می‌دهد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید