مدیاتک: شرکت های تولیدکننده گوشی سعی دارند تا تولید تراشه را از تایوان خارج کنند - تکفارس 
مدیاتک: شرکت های تولیدکننده گوشی سعی دارند تا تولید تراشه را از تایوان خارج کنند - تکفارس 

مدیاتک: شرکت های تولیدکننده گوشی سعی دارند تا تولید تراشه را از تایوان خارج کنند

مهدی حلوائی
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 11:48
مدیاتک

ریک سای (Rick Tsai)، مدیر عامل مدیاتک، اعلام کرد که در پی افزایش تنش‌ها بین ایالات متحده، چین و تایوان، برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند سعی دارند تا منبع تولید تراشه‌ی گوشی‌های خود را از تایوان خارج کنند.

مطالب مرتبط:

در حال حاضر کارخانه‌های TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌‌ی جهان، در کشور تایوان قرار دارند اما به‌گفته‌ی ریک سای، شرکت‌های بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند از این شرکت خواسته‌اند تا منبع تولید تراشه‌های خود را علاوه بر تایوان به کشورهای دیگری مانند آمریکا، آلمان و یا اروپا گسترش دهد. ظاهراً در حال حاضر این موضوع با سرعت کمی در حال رخ دادن است.

در حال حاضر بسیاری از تراشه‌های مدرن مدیاتک توسط TSMC تولید می‌شود اما شرکت گلوبال فاندریز (GlobalFoundries)، که کارخانه‌‌های آن در آمریکا و سنگاپور است، وظیفه‌ی تولید تراشه‌های قدیمی‌تر این شرکت را بر عهده دارد. با این وجود هنوز هیچ کارخانه‌ای برای تولید تراشه‌های جدید در دو کشور یادشده وجود ندارد و این موضوع در صورت وقوع جنگ بین چین، تایوان و آمریکا می‌تواند به ضرر سازندگان گوشی‌های هوشمند تمام شود.

قرار است که TSMC در سال ۲۰۲۴ میلادی کارخانه‌ای را در آریزونا راه‌اندازی کند و مدیاتک نیز بخشی از تراشه‌های خود را در همین کارخانه تولید خواهد کرد. با این وجود، ریک سای معتقد است که خروج کامل صنعت فناوری از تایوان تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید