رسمی: نسل بعدی هدست متا کوئست در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد - تکفارس 
رسمی: نسل بعدی هدست متا کوئست در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد - تکفارس 

رسمی: نسل بعدی هدست متا کوئست در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد

مهدی حلوائی
۵ آبان ۱۴۰۱ - 16:10
متا کوئست

هرچند که هدست واقعیت مجازی ۱۵۰۰ دلاری کوئست پرو به‌تازگی روانه‌ی بازار شده است اما دیو ونر (Dave Whener)، مدیر مالی ارشد متا، امروز عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی هدست‌ اقتصادی این شرکت در سال ۲۰۲۳ را تایید کرده است.

همچنین مارک زاکربرگ نیز امروز به نسل بعدی هدست کوئست اشاره کرد اما در حال حاضر هنوز نام و تاریخ دقیق عرضه‌ی این محصول فاش نشده است. با این وجود، گفته می‌شود که هدست یادشده با نام کوئست ۳ همانند سایر هدست‌های واقعیت مجازی متا در پاییز سال آینده‌ی میلادی در رویداد کانکت معرفی خواهد شد.

متا کوئست 3

این اولین باری نیست که مارک زاکربرگ به کوئست ۳ اشاره می‌کند چرا که مدیر عامل متا اوایل ماه جاری میلادی نیز اعلام کرده بود که این محصول در دست ساخت بوده و احتمالاً قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد داشت. از این رو، متا کوئست ۳ از نظر قیمت به کوئست ۲ نزدیک خواهد بود و از این نظر با کوئست پرو تفاوت خواهد داشت.

هرچند که هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ بر خلاف کوئست پرو یک هدست اقتصادی به حساب می‌آید اما تا به حال گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص پشتیبانی آن از برخی ویژگی‌های کوئست پرو منتشر شده است. بر اساس گزارش UploadVR، مارک زاکربرگ استفاده‌ی هدست‌های نسل بعدی متا از حسگر ردیاب چشم و صورت را تایید کرده و دست کم یکی از گزارش‌های قبلی به استفاده‌ی کوئست ۳ از لنزهای مشابه کوئست پرو اشاره داشته است.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید