تراشه های رایزن ۷۰۰۰ X3D ای ام دی در رویداد CES 2022 معرفی می شوند - تکفارس 
تراشه های رایزن ۷۰۰۰ X3D ای ام دی در رویداد CES 2022 معرفی می شوند - تکفارس 
تراشه های رایزن ۷۰۰۰ X3D ای ام دی در رویداد CES 2022 معرفی می شوند - تکفارس 

تراشه های رایزن ۷۰۰۰ X3D ای ام دی در رویداد CES 2022 معرفی می شوند

مهدی حلوائی
۱ آبان ۱۴۰۱ - 11:21
ای ام دی رایزن

بر اساس گزارش وب‌سایت Wccftech، ای ام دی تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ X3D خود را در رویداد CES 2022 رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود که این تراشه‌ها بهترین عملکرد گیمینگ را در بین تمامی تراشه‌های موجود در بازار خواهند داشت و از این نظر از سری رپتور لیک اینتل نیز بهتر خواهند بود.

مطالب مرتبط:

ای ام دی مدتی پیش اعلام کرده بود که تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ با فناوری V-Cache 3D در رویداد FAD 2022 معرفی می‌شوند اما ظاهراً حالا این شرکت برنامه‌ی خود را تغییر داده است. در حال حاضر تراشه‌های رایزن ۷۰۰۰ این شرکت با سری آلدر لیک اینتل رقابت می‌کنند. ای ام دی همچنین مجبور شده تا تولید تراشه‌های Zen 4 خود را برای افزایش تولید تراشه‌های X3D کاهش دهد چرا که این شرکت معتقد است پلتفرم AM5 با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه خواهد شد.

نقشه راه ای ام دی رایزن 7000

در حال حاضر هنوز نام نسل جدید تراشه‌های X3D ای ام دی مشخص نیست اما گفته می‌شود که این شرکت امسال دو تراشه‌ از سری یادشده را به بازار عرضه می‌کند. ظاهراً این تراشه‌ها بر خلاف رایزن ۷ ۵۸۰۰X3D از اورکلاکینگ پشتیبانی خواهند کرد و محدودیت توان مصرفی آن‌ها نیز کمتر خواهد بود. انتظار می‌رود که تفاوت فرکانس این تراشه‌ها با نسخه‌های غیر V-Cache نیز به بزرگی تراشه‌های نسل قبلی ای ام دی نباشد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید