بحران انرژی در اروپا باعث محدودیت دسترسی به اینترنت شده است - تکفارس 
بحران انرژی در اروپا باعث محدودیت دسترسی به اینترنت شده است - تکفارس 
بحران انرژی در اروپا باعث محدودیت دسترسی به اینترنت شده است - تکفارس 

بحران انرژی در اروپا باعث محدودیت دسترسی به اینترنت شده است

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۱ - 10:47
اتحادیه اروپا

این‌روزها اروپا با بحران انرژی مواجه شده است و همین موضوع می‌تواند روی سایر موضوعات از جمله اینترنت تاثیر بگذارد. 

بعد از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه باعث شد تا این کشور درباره موضوع تامین انرژی اروپا تجدیدنظر کند و حالا با نزدیک شدن به فصل زمستان به نظر می‌رسد مساله انرژی برای اروپا بیش از پیش حیاتی خواهد شد. 

روسیه در حال حاضر یکی از تامین‌کنندگان اصلی انرژی اروپاست و طبق یک گزارش جدید اگر اروپا بخواهد برای کاهش وابستگی خود به روسیه مصرف انرژی‌اش را کاهش دهد مجبور خواهد شد که دسترسی به اینترنت کاربران را محدود کند‌.

مطالب مرتبط:

بنابراین اگر روسیه بخواهد محدودیت‌های بیشتری روی بخش انرژی اتحادیه اروپا اعمال کند مسلما دولت‌های اروپایی مجبور خواهند شد رفتار سخت‌‌گیرانه‌تری نسبت به مساله مصرف انرژی در این قاره داشته باشند و دسترسی شهروندان خود را به اینترنت و سایر منابع انرژی محدودتر کنند. در حال حاضر، ۵۰۰ هزار ایستگاه اینترنت موبایل در اروپا وجود دارد که اکثر آن‌ها دارای باتری پشتیبان برای استفاده ۳۰ دقیقه‌ای هستند. بنابراین اگر انرژی کافی به این ایستگاه‌ها نرسد، آن‌ها بیشتر از نیم ساعت نخواهند توانست به مشتریان خود سرویس بدهند. ‌ 

البته برخی کشورهای ارودایی مثل المان و فرانسه سخت در تلاش هستند تا سرویس‌های ارتباطی خود را تقویت کنند تا در مواقع اضطراری با مشکل مواجه نشوند. هدف این کشورها این است که مراکز حساس دولتی و بیمارستانی‌شان بتوانند همچنان دسترسی خود به اینترنت را حفظ کنند.‌ 

در همین راستا، مقامات اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته‌اند که از سیستم‌های کم‌مصرف در بخش‌های مختلف انرژی استفاده کنند. بنابراین اپراتورهای مخابراتی اروپا ممکن است از نرم‌افزارهای ویژه‌ای برای بهینه‌سازی ترافیک استفاده کنند و حتی در مواقعی تصمیم بگیرند که سیستم‌های خود را در حالت sleep بگذارند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید