سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک کاهش پیدا کرد - تکفارس 
سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک کاهش پیدا کرد - تکفارس 

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک کاهش پیدا کرد

مهدی حلوائی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - 22:26
استارلینک

هرچند که سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بسیار بیشتر از اینترنت‌های معمولی است اما بر اساس گزارش شرکت Ookla، میانگین سرعت استارلینک در سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده و این کاهش سرعت در برخی کشورها به ۵۴ درصد نیز می‌رسد.

مطالب مرتبط:

بدون شک افزایش تعداد کاربران استارلینک و عرضه‌ی آن برای خودروهای RV و قایق‌های تفریحی بر سرعت این اینترنت تاثیر گذاشته است اما ایلان ماسک روز گذشته اعلام کرد که استارلینک حالا در تمامی قاره‌ها از جمله قطب جنوب در دسترس قرار گرفته و ظاهراً همین مود آخر، علت اصلی کاهش سرعت آن بوده است.

استارلینک

همچنین میانگین سرعت آپلود استارلینک از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ تا بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۲ با کاهش روبه‌رو بوده است. به گزارش Ookla، در حال حاضر میانگین سرعت آپلود استارلینک در آمریکای شمالی ۶۰ مگابیت بر ثانیه است.

کشور پورتوریکو با سرعت ۱۱۲ مگابیت بر ثانیه دارای پرسرعت‌ترین اینترنت استارلینک بوده و کشورهای کانادا و ایالات متحده نیز به‌ترتیب با سرعت ۷۵ و ۶۲ مگابیت بر ثانیه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین میزان تاخیر اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس در آمریکا ۴۸ میلی‌ثانیه است که در میان تمامی سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت ماهواره‌ای، کمترین میزان می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.