روسیه اسپیس ایکس را تهدید به انهدام ماهواره‌های استارلینک در فضا کرد - تکفارس 
روسیه اسپیس ایکس را تهدید به انهدام ماهواره‌های استارلینک در فضا کرد - تکفارس 

روسیه اسپیس ایکس را تهدید به انهدام ماهواره‌های استارلینک در فضا کرد

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - 20:48
اسپیس ایکس

روسیه شرکت اسپیس ایکس را تهدید کرده است که ماهواره‌های استارلینک این شرکت را مورد هدف قرار خواهد داد. اسپیس ایکس اخیرا اینترنت ماهواره‌ای خود را برای کشور اوکراین که در جنگ با روسیه است فراهم کرده است.‌

روسیه معتقد است که آمریکا و هم‌پیمانانش از تکنولوژی‌های علمی و فضایی برای اهداف نظامی خود استفاده می‌کنند و اسپیس ایکس یکی از شرکت‌هایی است که کاملا در جهت اهداف آمریکا حرکت کرده است و این موضوع می‌‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای این شرکت در پی داشته باشد. 

به نظر مقامات روسیه، اسپیس ایکس نباید وارد بازی نظامی با این کشور می‌شد و بنابراین روسیه این حق را برای خودش قائل است که زیرساخت‌های این شرکت در فضا را مورد هدف قرار دهد. 

با این حال، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس چنین نظری ندارد و ‌معتقد است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید در خدمت همه مردم دنیا باشد. ماسک بارها گفته است که هدف استارلینک صرفا بشردوستانه است و هیچ اهداف نظامی در پشت آن وجود ندارد.

شرکت اسپیس ایکس هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار ماهواره در فضا دارد که روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند. روسیه نیز اخیر موشک‌هایی را آزمایش کرده است که ضد ماهواره هستند و ممکن است از همین موشک‌ها علیه ماهواره‌های استارلینک استفاده کند‌.

بد نیست بدانید که علاوه بر روسیه کشور چین هم با ماهواره‌های استارلینک‌ مشکل پیدا کرده است و آن را چالشی برای امنیت خود قلمداد کرده است. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این کشمکش‌های لفظی در نهایت به کجا ختم‌ می‌شوند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید