مرورگر گوگل کروم قابلیت جدیدی برای کاهش مصرف حافظه عرضه کرد - تکفارس 
مرورگر گوگل کروم قابلیت جدیدی برای کاهش مصرف حافظه عرضه کرد - تکفارس 

مرورگر گوگل کروم قابلیت جدیدی برای کاهش مصرف حافظه عرضه کرد

افشین نوری
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - 18:52
گوگل کروم

مرورگر کروم جزو مرورگرهایی است که‌ حافظه زیادی را اشغال می‌کند و همین موضوع باعث نارضایتی کاربران شده است. گوگل تاکنون سعی کرده است عملکرد این مرورگر را بهبود ببخشد و حالا در نسخه ۱۰۷ آن قابلیت جدیدی عرضه کرده است که به کاهش مصرف حافظه کمک شایانی خواهد کرد.  

گوگل گفته است که‌ هدف اصل این قابلیت کاهش مصرف باتری خواهد بود و با غیرفعال کردن تب‌های نیمه‌باز باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. این قابلیت به بخش تنظیمات گوگل کروم ‌اضافه شده است که با نام Memory saver mode ظاهر خواهد شد. این قابلیت تقریبا مشابه قابلیت هایبرنیت کردن تب‌ها در مرورگر اج مایکروسافت است. 

به گفته گوگل، این قابلیت باعث آزاد شدن فضای حافظه برای انجام کارهای دیگر خواهد شد و مرورگر کروم نیز سریع‌تر اجرا خواهد شد. نکته دیگر اینکه، قابلیت جدید کروم دارای گزینه‌ها مختلفی است که به شما اجازه خواهد تا تایم‌های مختلفی را برای غیرفعال شدن تب‌ها تتطبم کتید. این تایم‌ها شامل ۵ ثانیه، ۳۰ ثانیه، ۲ دقیقه و ۱ ساعت می‌شوند. بعد از انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها باید مرورگر خود را ریسارت کنید تا در بخش تنظیمات مرورگر یک ستون عملکرد ظاهر شود.

در هر حال، ‌اگر تمایل به استفاده از این قابلیت داشتید می‌توانید با نصب نسخه ۱۰۷ کروم به آن دسترسی داشته باشید.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.