واکسن کرونای جانسون اند جانسون از حالت تعلیق خارج شد - تکفارس 
واکسن کرونای جانسون اند جانسون از حالت تعلیق خارج شد - تکفارس 

واکسن کرونای جانسون اند جانسون از حالت تعلیق خارج شد

حامد شهرزاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 21:53
Johnson & Johnson

مقامات فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که این کشور باید استفاده از واکسن کرونای جانسون اند جانسون را از سر بگیرد. جاسنون اند جانسون یک نوع واکسن کرونا است که توسط آمریکا ساخته شده است و از روز سه شنبه ۲۴ فروردین (۱۳‌آوریل) به حالت تعلیق در آمده بود. شرکت سازنده این واکسن اطلاعات جدید خود را در مورد واکسن‌های مورد استفاده پزشکان بر روی بیماران به روز کرده است تا اطلاعاتی در مورد خطر لخته شدن خون در آن ذکر شود.

باید اطلاعات مربوط به لخته شدن خون به کسانی که واکسن جانسون اند جانسون را تزریق می‌کنند، اعلام شود

پیتر مارکس که مدیر مرکز سنجش و تحقیقات بیولوژیک سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا است، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که واکسن واکسیناسیون جانسون اند جانسون ممکن است فردا صبح دوباره در این کشور شروع شود.

تصمیم برای از سرگیری واکسن جانسون اند جانسون به دنبال توصیه‌های هیئت مشاور مستقل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در اوایل امروز انجام شد. این کمیته تأکید کرد که مسئولان و مراکزی که این واکسن را تزریق می‌کنند باید مردم را از خطر لخته شدن خون که البته نادر است و بیشتر در زنان زیر ۵۰ سال دیده می‌شود، آگاه کنند.

مطالب مرتبط:

بیشترین مبتلایان به لخته شدن خون، زنان زیر ۵۰ سال بوده‌ند

سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (سی دی سی) با توجه به گزارش لخته شدن خون به صورت غیرطبیعی که در بین معدود افرادی که این واکسن را تزریق کرده اند، به وجود آمده است، واکسن جانسون اند جانسون را به حالت تعلیق درآوردند. از روز جمعه، مقامات ۱۵ گزارش دریافت کرده بودند که زنان پس از واکسیناسیون به لخته خون به صورت غیر طبیعی و نادر مبتلا می‌شوند که نام این بیماری ترومبوز سینوس وریدی مغزی است. گزارش‌های تأیید نشده دیگری نیز در دست بررسی است. در ایالات متحده، تقریباً ۸ میلیون نفر واکسن‌زده اند، از جمله ۴ میلیون زن.

لخته خونی که در مغز ایجاد می‌شود با سطح کمی از پلاکت‌هایی که مربوط به سلول‌های خونی مرتبط با لخته‌های خون هستند، ترکیب می‌شود. آژانس فدرال ایالات متحده آمریکا توصیه کرده بود که واکسیناسیون جانسون اند جانسون به حالت تعلیق در آورده شود تا کارشناسان بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد لخته خون جمع کنند تا بتوانند اطلاعاتی را در مورد نحوه شناسایی و درمان این بیماری نادر در اختیار پزشکان قرار دهند. بدون داشتن اطلاعات کافی، درمان استاندارد لخته خون ممکن است وضعیت بیماران را بدتر کند.

بسیاری از ایالت‌ها از واکسن جانسون اند جانسون که به آسانی قابل تهیه است و قابل ذخیره‌سازی نیز است، برای تزریق به افرادی که به علت همه‌گیری ویروس کرونا در خانه ساکن هستند، افراد بی‌خانمان و سایر افراد کم درآمد و طبقه محروم جامعه ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کنند. اگرچه بسیاری از مکان‌های واکسیناسیون، سهمیه افرادی که واکسن‌های جانسون اند جانسون را سفارش داده اند به استفاده و تزریق مدرنا یا فایزر یا بیون تک تغییر داده اند، اما برخی از افراد در گروه‌های آسیب پذیر به دلیل رکود اقتصادی نمی‌توانند واکسینه شوند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده آمریکا به بررسی شرایط لخته شدن خون در افراد واکسینه شده توسط جانسون اند جانسون ادامه خواهند داد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید