فیسبوک صفحه رییس جمهور ونزوئلا را بست - تکفارس 
فیسبوک صفحه رییس جمهور ونزوئلا را بست - تکفارس 

فیسبوک صفحه رییس جمهور ونزوئلا را بست

خشایار جهانی
۸ فروردین ۱۴۰۰ - 08:01
فیسبوک صفحه رییس جمهور ونزوئلا را بست - تکفارس 

به دلیل آ‌ن‌چه فیسبوک، اشاعه خبرهای غلط در مورد بیماری کووید ۱۹ خوانده است، صفحه نیکولاس مادورو در فیسبوک بسته شد. همان‌طور که گزارش شده بود، مادورو یک داروی معجزه‌آسا را ترویج کرده بود که ادعا می‌کرد ویروس کرونا را درمان می‌کند که توسط جامعه پزشکی رد شده بود.

فیسبوک حتی یک ویدیو از مادورو را که داروی Carvativir که از آویشن گرفته می‌شد را تبلیغ کرده بود، حذف کرد. مادورو این راه حل را در گذشته به‌عنوان قطره معجزه و دستیابی به موفقیت پزشکی ستایش کرده است. پزشکان در ونزوئلا این اداعای مادورو در مورد کارواتیویر را رد کردند.

این اولین‌بار نیست که مادورو در رسانه‌های اجتماعی ادعای نادرستی راجع به ویروس کرونا منتشر می‌کند. ماه مارس گذشته، توییتر یکی از توییت‌های مادورو را در مورد یک «نوشیدنی» حذف کرده بود که بیان می‌داشت این نوشیدنی ژن‌های عفونی کووید ۱۹ را از بین می‌برد. حذف این توییت با واکنش بسیاری مواجه شد، زیرا بسیاری بیان کردند که این حرکت خلاف قانون مصونیت توییت‌های سیاست‌مداران است. توییتر در جواب گفت که اگر توییت‌ها قوانین را نقض کنند، آن را حذف خواهد کرد.

فیسبوک تلاش کرده است تا با گسترش اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا مبارزه کند و پست‌های مرتبط با دروغ‌ها و اطلاعات غلط را حذف کند. این مبارزه به‌صورتی است که با تئوری‌های توطئه و عوارض جانبی واکسن نیز انجام می‌پذیرد و کاربران را به سمت اطلاعات دقیق از منابع پزشکی معتبر راهنمایی می‌کند.

یکی از سخنگویان فیسبوک در ایمیلی به وبسایت ورج گفته است که این شرکت از راهنمایی‌های سازمان جهانی بهداشت جهانی پیروی می‌کند که بیان دارد هیچ درمانی برای کرونا نیست و در نتیجه این صفحه را ( صفحه نیکولاس مادورو) به‌مدت ۳۰ روز خواهیم بست.

منبع:the Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید