فیس بوک در حال کار بر روی نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال است - تکفارس 
فیس بوک در حال کار بر روی نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال است - تکفارس 

فیس بوک در حال کار بر روی نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان زیر ۱۳ سال است

حامد شهرزاد
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - 19:20
اینستاگرام

آدام ماسری، رئیس اینستاگرام، تأیید کرد که نسخه‌ای از برنامه محبوب به اشتراک‌گذاری عکس یعنی اینستاگرام که برای کودکان زیر ۱۳ سال در حال طراحی است، در دست ساخت قرار دارد. موزلی بیان کرد که این شرکت متعلق به فیس بوک می‌داند که بسیاری از بچه‌ها می‌خواهند از اینستاگرام استفاده کنند، اما طبق باز فید نیوز، برنامه‌ریزی دقیقی برای محقق شدن این موضوع وجود ندارد.

استفاده از اینستاگرام در حال حاضر برای کودکان زیر ۱۳ سال ممنوع است

موسری به باز فید نیوز بیان کرد:

اما بخشی از پروژه ایجاد نسخه‌ای از اینستاگرام که برای جوانان یا کودکانی است که والدین آن‌ها فعالیت این افراد را شفاف و کنترل می‌کنند. این یکی از مواردی است که ما در حال محقق کردن آن هستیم. خط مشی کنونی اینستاگرام این موضوع را منع می‌کند که کودکان زیر ۱۳ سال در این پلتفرم فعالیت کنند.

کودکان به طور فزاینده‌ای از والدین می‌پرسند که آیا می‌توانند به برنامه‌هایی بپیوندند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با دوستان خود در تماس باشند. ما در حال بررسی نسخه‌ای از اینستاگرام هستیم که می‌تواند توسط والدین کنترل شود، دقیقاً مانند کاری که با مسنجر کودکان انجام دادیم. ما اطلاعات بیشتری را در مورد این موضوع به اشتراک خواهیم گذاشت.

سخنگوی فیس بوک یعنی جو آزبورن در نامه‌ای به د ورج بیان کرد:

هر چه بیشتر بچه‌ها از والدین می‌پرسند آیا می‌توانند از برنامه‌ای استفاده کنند که به آن‌ها کمک کند با دوستانشان ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر، گزینه‌های زیادی برای والدین وجود ندارد، بنابراین ما در تلاش هستیم تا محصولات دیگری را برای محقق شدن این موضوع تولید کنیم، دقیقاً مانند کاری که با مسنجر کودکان انجام دادیم، این محصولات برای کودکان مناسب توسط والدین مناسب است. ما در حال معرفی تجربه کنترل والدین به اینستاگرام هستیم تا به کودکان در برقراری ارتباط با دوستان، کشف سرگرمی‌های جدید و غیره کمک کنیم.

برنامه اینستاگرام مخصوص کودکان دارای ویژگی کنترل والدین خواهد بود

اپلیکیشن اینستاگرام

باز فید نیوز از کمیته پیام‌رسان داخلی اخباری را در مورد این موضوع دریافت کرد و ویشال شاه، معاون محصولات اینستاگرام بیان کرد که این شرکت پروژه اینستاگرام مخصوص نوجوانان را به عنوان یک اولویت مشخص کرده است. شاه در این پست نوشت که تیم آن‌ها تمام تلاش خود بر روی مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیتی تمرکز خواهند کرد، برای اطمینان از اینکه نوجوانان از ایمن‌ترین تجربه برخوردار باشند. موسری با معاون مدیرعامل یعنی پاونی دیوانجی همکاری خواهد کرد. پاوان دیوانجی هنگام نظارت بر پروژه، مسئول یوتیوب کیدز در گوگل بود.

اینستاگرام اوایل این هفته یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن به توصیف کار خود برای ایجاد یک بستر ایمن برای کوچکترین کاربران پرداخت، اما به نسخه جدیدی برای کودکان زیر ۱۳ سال اشاره‌ای نکرد.

مسنجر کیدز به کودکان اجازه ورود به گروه‌ها و چت‌های غیر مجاز را می‌داد

هدف قرار دادن ابزار‌های آنلاین برای کودکان زیر ۱۳ سال نه تنها شامل مواردی مانند حریم خصوصی، بلکه موارد حقوقی نیز خواهد بود. در سپتامبر ۲۰۱۹، کمیسیون تجارت فدرال به دلیل ردیابی سابقه مشاهده کودکان و ارائه تبلیغات به آن‌ها در یوتیوب، ۱۷۰ میلیون دلار جریمه به گوگل اعمال کرد که این امر قانون حمایت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (سی او پی پی ای) را نقض کرد. موزیک دات لی که از زیرمجموعه‌های تیک تاک به حساب می‌آید، در فوریه ۲۰۱۹ به دلیل نقض سی او پی پی ای، ۵٫۷ میلیون دلار جریمه شد.

فیس بوک نسخه رایگان آگهی از پلتفرم گپ مسنجر کودک محور خود را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد که هدف آن کودکان ۶ تا ۱۲ سال است. طرفداران بهداشت روان کودک از آن انتقاد کردند و آن را مضر برای کودکان دانستند و از مدیرعامل این شرکت یعنی مارک زاکربرگ خواستند که دیگر از این پلتفرم حمایت نکند. . سپس در سال ۲۰۱۹، یک اشکال در مسنجر کیدز به کودکان اجازه می‌داد در گروه‌های غریبه‌ها شرکت کنند، به هزاران کودک اجازه می‌دهد تا با کاربران غیر مجاز گپ بزنند. فیس بوک بی‌سروصدا آن گپ‌های غیر مجاز را بست و بیان کرد این موضوع چند کاربر را تحت تأثیر قرار داده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید