اپل ده درصد از تولید آیفون ۱۲ را در هند انجام می‌دهد - تکفارس 
اپل ده درصد از تولید آیفون ۱۲ را در هند انجام می‌دهد - تکفارس 
اپل ده درصد از تولید آیفون ۱۲ را در هند انجام می‌دهد - تکفارس 

اپل ده درصد از تولید آیفون ۱۲ را در هند انجام می‌دهد

حامد شهرزاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 20:06
iphone 12 apple

اپل و به همراه شرکت‌هایی که در تولید آیفون ۱۱ و آیفون ایکس آر به اپل کمک می‌کنند، قبلاً بخشی از تولید این دو گوشی هوشمند را به هند انتقال داده‌اند و ممکن است آیفون ۱۲ نیز در این منطقه تولید شود، زیرا این شرکت امیدوار است که وابستگی خود به چین را بیش از قبل کاهش دهد.

آیفون ۱۲ محصول بعدی اپل است که در هند ساخته می‌شود

گزارشی از بیزینس استندرد (از طریق ۹ تو ۵ مک) ادعا کرده است که اپل به‌زودی تولید تلفن همراه آیفون ۱۲ خود را در هند آغاز می‌کند و هند دستگاه‌هایی را برای بازار داخلی این کشور تولید و در هند پخش می‌کند.

این حرکت به این معنی است که اپل می‌تواند از اعمال تعرفه‌های بالای واردات هند بر روی تلفن‌های هوشمند جلوگیری کند. همچنین، این شرکت ممکن است بتواند قیمت پایه آیفون ۱۲ که پرچم‌دار این شرکت به حساب می‌آید را در هند پایین بیاورد و بدین ترتیب انگیزه لازم برای جلب بیشتر مردم هند و پیشرفت تجارت خود را فراهم کند.

اپل در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ حجم عملیات هند خود را دو برابر کرد، اما خود تیم کوک اعتراف کرد که با توجه به اندازه کلی آن، نفوذ این شرکت در بازار هند هنوز اندک است. اگر اپل بتواند دستگاه‌های بیشتری را در کشور هند تولید کند، به سه هدف مهم دست پیدا کرده است: یکی اینکه دیگر لازم نیست تا تعرفه‌های سنگین واردات گوشی‌های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه‌های خود را به هند بپردازد، دوم اینکه افراد بیشتری در هند به خرید محصولات اپل جلب می‌شوند و سوم اینکه وابستگی شرکت اپل به کشور چین کمتر می‌شود. با توجه به اختلافاتی که بین ایالات متحده آمریکا و چین وجود داشته است، کاهش وابستگی به چین می‌تواند امنیت کلی شرکت اپل را بیشتر از قبل کند.

اپل با اختصاص دادن بخشی از خط تولید آیفون ۱۲ به هند، قصد دارد تا مردم هند را به خرید این گوشی ترغیب کند

آیفون ۱۲ اپل

هدف اولیه اپل انتقال ۷ تا ۱۰ درصد از کل تولید آیفون ۱۲ از چین به هند است. غول مستقر در کوپرتینو در مورد انتقال تولید آیفون ۱۲ مینی به هند بحث کرده است، اما هنوز تصمیم نهایی در مورد این موضوع نگرفته است. در هر صورت و با توجه به اقدامات پیشین اپل مبنی بر انتقال بخشی از تولید آیفون ۱۱ و آیفون ایکس آر به هند، به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد انتقال بخشی از تولید آیفون ۱۲ مینی به این کشور نیز باشیم.

فاکسکان مسئولیت این انتقال و موارد مربوط به آن را بر عهده دارد و قصد دارد کارخانه خود را در تامیل نادو گسترش دهد، جایی که دو تا از ارزان‌ترین آیفون‌ها یعنی آیفون ۱۱ و آیفون ایکس آر را برای جایگزینی آیفون ۱۲ اپل مونتاژ کرده است. اپل این اقدام را به‌منظور کاهش هزینه‌های تمام‌شده دو گوشی آیفون ۱۱ و آیفون ایکس آر انجام داده است تا بتواند افرادی که بودجه کمتری دارند را به خرید آیفون و دیگر محصولات خود ترغیب کند.

همچنین انتظار می‌رود پگاترون تولید آیفون ۱۲ را در هند در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز کند. با این حال، به نظر نمی‌رسد کمپانی وینسترون شریک این کمپانی در این مرحله باشد. این موضوع ممکن است به دلیل شورش‌های اخیر در یک کارخانه در هند باشد که باعث شده اپل آن را تعلیق کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید