آیفون تاشو اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود - تکفارس 
آیفون تاشو اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود - تکفارس 
آیفون تاشو اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود - تکفارس 

آیفون تاشو اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود

حامد شهرزاد
۳ اسفند ۱۳۹۹ - 16:00
iphone

آخرین گزارش منتشرشده از انتشارات کره جنوبی با نام د الک نشان می‌دهد که اپل هنوز در مورد عرضه آیفون تاشو تصمیم قطعی نگرفته است.

چندین گزارش نشان می‌دهد که این شرکت اولین دستگاه تاشو خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. به همین منظور و در شرایط ایده‌آل، اپل باید در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یک محصول آزمایشی را طراحی و تولید کند. اخبار مربوط به نمونه‌های آزمایشی معمولاً توسط افشاگرهای زنجیره تأمین منعکس می‌شود.

غول تکنولوژی مستقر در کوپرتینو معمولاً حداقل دو یا سه سال قبل از عرضه یک محصول، توسعه مشترک خود را با شرکای مربوطه آغاز می‌کند. پس از نهایی شدن طرح یک محصول، تأمین‌کنندگان مواد و قطعات نیز تعیین می‌شوند.

طبق گفته شعبه کره‌ای، در حال حاضر هیچ نشانی از اینکه اپل زنجیره تأمین خود را برای یک محصول جدید در سال ۲۰۲۳ آماده می‌کند، وجود ندارد.

طبق گزارش اخیر، پس از اخباری مبنی بر سفارش قطعات توسط اپل از سامسونگ، نمونه‌هایی از شرکت سامسونگ توسط اپل سفارش داده است. اپل در حال همکاری با ال جی برای تولید پنل‌های تاشو است. دو شرکت کره‌ای قبلاً پنل‌های اولد را برای سری آیفون ۱۲ تهیه کرده‌اند.

اگر اپل قصد داشته باشد تا این دستگاه جدید را در سال ۲۰۲۳ معرفی کند، لازم است از اوایل سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری‌های لازم را روی آن انجام دهد.

اعتقاد بر این است که اپل در حال حاضر توسعه اولیه یک آیفون تاشو را آغاز کرده است، اما این شرکت در حال حاضر فقط روی نمایشگر تمرکز دارد. بلومبرگ بیان کرد که نمونه نهایی این محصول تا چندین سال بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا هرگز مشاهده نخواهد شد.

اپل قبل از انتشار آیفون تاشو، سودآوری آن را در نظر خواهد گرفت

وی همچنین گفت که سامسونگ تنها در سال ۲۰۲۰ توانسته است تا ۲٫۵ میلیون تلفن هوشمند تاشو بفروشد و نتوانست به هدف فروش خود یعنی ۴٫۵ تا ۵ میلیون برسد. اپل ممکن است عملکرد غول کره جنوبی را از نزدیک بررسی کند تا واکنش بازار را ارزیابی کند.

در حال حاضر اپل در حال انتقال از پنل‌های LCD به پنل‌های اولد است که ممکن است بر حاشیه سود آن تأثیر بگذارد. تخمین زده می‌شود که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲، تعداد آیفون‌های اولد در سبد محصولات موجود در این شرکت، از آیفون‌های LCD بیشتر شود. در این گزارش آمده است که اپل قبل از انتشار آیفون تاشو به زمان برای بررسی و ارزیابی بازار نیاز دارد تا موقعیت خود را تضمین کند.

افرادی که از این موضوع مطلع هستند، گفتند که اپل دارای پروژه‌های کوچکی مربوط به نمایشگرهای تاشو است، اما آن‌ها اضافه کردند که اپل در حال حاضر علاقه زیادی به معرفی دستگاه‌های انعطاف‌پذیر ندارد.

ظاهراً زمان معرفی آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ بعید به نظر می‌رسد. اگر این شرکت در پایان سال جاری شروع به ساخت یک محصول جدید و سرمایه‌گذاری بر روی زنجیره تأمین کند، از اوایل سال ۲۰۲۴ شاهد یک آیفون تاشو خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید