اپل می گوید تصویب لایحه داکوتای شمالی برای این شرکت عواقب سختی خواهد داشت - تکفارس 
اپل می گوید تصویب لایحه داکوتای شمالی برای این شرکت عواقب سختی خواهد داشت - تکفارس 
اپل می گوید تصویب لایحه داکوتای شمالی برای این شرکت عواقب سختی خواهد داشت - تکفارس 

اپل می گوید تصویب لایحه داکوتای شمالی برای این شرکت عواقب سختی خواهد داشت

خشایار جهانی
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - 08:01
Apple

در صورت تصویب لایحه ۲۳۳۳ مجلس سنای آمریکا، اپل ممکن است به باز کردن آیفون مجبور شود. در واقع این لایحه اپل را مجبور می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه دهد استورهای جایگزین اپ‌استور را بسازند و همچنین آن‌ها بتوانند اپل پی را دور زده و از روش‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

شکایت و پیشنهاد دقیق سناتور کایل دیویسون (Kyle Davison) به شرح زیر است:

  1. اجازه ندادن به توسعه‌دهندگان برای استفاده از پلتفرم توزیع برنامه دیجیتالی در بستر معاملات به‌ هدف ایجاد توزیع حالتی انحصاری برای یک محصول دیجیتال توسط اپل.
  2. اجازه ندادن به توسعه‌دهنده برای استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای به‌عنوان روش پرداختی برای کاربرانی که آن برنامه را دانلود کرده، و یا خرید یک محصول دیجیتالی یا فیزیکی از طریق نرم‌افزار مذکور را انجام داده‌اند.
  3. انتقام از توسعه‌دهنده به‌خاطر انتخاب استفاده از فروشگاه برنامه مذکور به علت استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای مختص خود.

اریک نوین‌اشنایدر (Eric Neuenschwander)، مهندس ارشد حریم خصوصی اپل، قبلاً علیه این لایحه شهادت داده و آن را به‌شدت محکوم کرده و گفته بود:

این اقدام ممکن است آیفون را به نابودی بکشاند و این قانون باعث خواهد شد که حریم خصوصی و امنیت دستگاه‌های آیفون تضعیف شود. به زبان ساده، ما تلاش می‌کنیم که برنامه‌های بد را از فروشگاه اپ‌استور حذف کنیم ولی این اقدام باعث خواهد شد که چنین برنامه‌هایی در اپ‌استور حضور داشته باشند.

سناتور دیویسون گفت که هدف از ایجاد این لایحه تساوی شرایط برای همه توسعه‌دهندگان و حفاظت از مشتریان در برابر پرداخت هزینه‌های اضافی و تحمیل‌شده توسط شرکت‌های بزرگ است. او گفت که ۳۰ درصد هزینه پرداختی در برنامه‌ها توسط کاربران، به جیب شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل می‌رود.

این لایحه اگر تصویب شود فقط در داکوتای شمالی اجرا می‌شود، اما شرکت‌های حوزه فناوری با درآمد بیش از ۱۰ میلیون دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اکثر شرکت‌های بزرگ را شامل می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید