اوپو رنو ۵ پرو پلاس با اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد - تکفارس 
اوپو رنو ۵ پرو پلاس با اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد - تکفارس 

اوپو رنو ۵ پرو پلاس با اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد

حامد شهرزاد
۵ دی ۱۳۹۹ - 10:30
Oppo Reno5 Pro+

در تاریخ پنجشنبه ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر)، شرکت اوپو نسل جدیدی از تلفن‌های سری رنو ۵ و رنو ۵ پرو را با قیمت ۲۶۹۹ یوان (۴۱۳ دلار) روانه بازار کرد. دیروز بعد از ظهر، اوپو مدل بسیار بهبودیافته این سری یعنی اوپو رنو ۵ پرو پلاس را منتشر کرد. این دستگاه نه تنها با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ همراه است، بلکه از سنسور ویژه IMX766 که با همکاری سونی ساخته شده است نیز بهره می‌برد.

Oppo Reno5 Pro+

دوربین اوپو رنو ۵ پرو پلاس

همان‌طور که گفته شد، یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید این گوشی هوشمند، لنز دوربین اصلی آن یعنی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 شرکت سونی است. این گوشی با یک لنز زاویه دید گسترده ۱۶ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری و لنز ماکرو هیبریدی ۲ مگاپیکسلی نیز همراه است.

Oppo Reno5 Pro+

سازنده این گوشی هوشمند یعنی اوپو اظهار داشته است که سنسور دوربین اصلی این گوشی یعنی IMX766 توسط سونی ساخته شده است و اندازه آن ۱/۱٫۵۶ اینچ است. میزان دریافت نور توسط این سنسور نسبت به نسل قبل یعنی IMX586 حدود ۶۳٫۸ درصد افزایش یافته است. این سنسور از فوکوس همه جهته پشتیبانی می‌کند. ساختار خاص ۲ در ۲ پیکسل این سنسور، فوکوس را سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند. این سنسور همچنین از ردیابی فوکوس برای فیلم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، این گوشی می‌تواند روی سوژه متحرک و ثابت به‌طور خودکار قفل کند و روند حرکت را در لحظه پیش‌بینی کند.

Oppo Reno5 Pro+

علاوه بر این، IMX766 داینامیک رنج تصاویر را نیز بهبود بخشیده است. برای اولین بار، ما فناوری داینامیک رنج بالای DOL-HDR سونی را شاهد هستیم. داینامیک رنج و کیفیت تصویر فیلم‌برداری ۲۰۰ درصد افزایش یافته است و به‌طور مؤثر پدیده smearing (تاری تصویر ثبت‌شده به دلیل حرکت سوژه) را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، این سنسور با الگوریتم فیلم HDR Live و همچنین ضبط ویدئو WYSIWYG همراه است.

در مورد دوربین جلو، لنز ۳۲ مگاپیکسلی خانواده رنو ۵ دوباره در این گوشی نیز تعبیه شده است. این دوربین همچنین از ویژگی‌هایی مانند تثبیت‌کننده تصویر حین فیلم‌برداری، بهبود کیفیت ویدئو با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های خاص پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها در نهایت باعث زیبایی تصاویر ثبت‌شده می‌شوند.

Oppo Reno5 Pro+

قدرت پردازشی اوپو رنو ۵ پرو پلاس

از نظر سخت‌افزاری، تراشه تلفن همراه رنو ۵ پرو پلاس از اسنپدراگون ۷۶۵G در نسل قبل به اسنپدراگون ۸۶۵ ارتقا یافته است. این تراشه همچنین از فناوری Hyper Boost 4.0 پشتیبانی می‌کند. این فناوری میزان مصرف انرژی هنگام بازی را ۹٫۸ درصد و دما را ۱٫۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد.

این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی منحنی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و حساسیت بالا بهره می برد. همچنین، نرخ تازه‌سازی این صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز است و حداکثر روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد.

این گوشی همچنین دارای ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، سیستم خنک‌کننده مایع VC، باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ فوق‌العاده ۶۵ واتی است. شیار کارت حافظه در این گوشی هوشمند وجود ندارد.

Oppo Reno5 Pro+

رنو ۵ پرو پلاس تجربه پنج بعدی فوق‌العاده‌ای را هنگام بازی به ارمغان می‌آورد. این تلفن هوشمند از نرخ فریم بالای ۹۰ هرتز و فضای ارتعاشی ۴ بعدی قوی‌تر پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، تلفن هوشمند رنو ۵ پرو پلاس در رویداد LPL 2021 به‌عنوان دستگاه تعیین‌شده برای شرکت در لیگ حرفه‌ای League of Legends معرفی شده است.

لازم به ذکر است که رنو ۵ پرو پلاس تنها ۱۸۴ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۷٫۹۹ میلی‌متر است و با یک نوع رنگ جدید به نام Floating Night Shadow به بازار عرضه می‌شود.

اوپو رنو ۵ پرو پلاس با اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد - تکفارس 

قیمت رنو ۵ پرو پلاس و یک نسخه ویژه

در حال حاضر ، این دستگاه فقط در چین در دسترس خواهد بود و امکان سفارش آن از دوشنبه ۲۹ دی (۱۸ ژانویه) و فروش آن نیز از جمعه ۳ بهمن (۲۲ ژانویه) آغاز خواهد شد. نسخه‌ای که دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است، با قیمت ۳۹۹۹ CNY (610 دلار) به فروش می‌رسد و نسخه قوی‌تر که دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، با قیمت CNY 4499 (690 دلار) در دسترس خواهد بود. رنگ‌های موجود این گوشی علاوه بر Floating Night Shadow، سیاه و آبی است.

همچنین نسخه ویژه این گوشی هوشمند با نام رنو ۵ پرو پلاس آرتیست و تعداد محدود در دسترس است و برای سفارش وجود دارد. این نسخه منحصراً توسط یک هنرمند تجسمی با نام جاشوا وایدز (Joshua Vides) ساخته شده است. این گوشی از یک فناوری خاص بهره می‌برد و این اولین باری است که فناوری مذکور به تولید انبوه رسیده است. این محصول تا نسل سوم این فناوری توسعه یافته است و بیش از ۳۰۰۰۰ چرخه تغییر رنگ دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.