اپل: مک بوک پرو نقش پررنگی در رکورد فروش مک در سال ۲۰۲۰ دارد - تکفارس 
اپل: مک بوک پرو نقش پررنگی در رکورد فروش مک در سال ۲۰۲۰ دارد - تکفارس 
اپل: مک بوک پرو نقش پررنگی در رکورد فروش مک در سال ۲۰۲۰ دارد - تکفارس 

اپل: مک بوک پرو نقش پررنگی در رکورد فروش مک در سال ۲۰۲۰ دارد

مهرداد میرشاهی
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - 16:27
اپل: مک بوک پرو نقش پررنگی در رکورد فروش مک در سال ۲۰۲۰ دارد - تکفارس 

اپل روز پنج شنبه گذشته، گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد که نشان از درآمد ۹ میلیارد دلاری مک داشت که رکوردی جدید در طول یک دوره سه ماهه محسوب می‌شود. اپل سال مالی اخیر خود را با درآمد سالانه ۲۸٫۶ میلیارد دلاری بخش مک به پایان رساند که رکوردی تاریخ‌ساز محسوب می‌شود.

در گزارش سالانه Form 10-K که به تازگی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است، اپل خبر از افزایش فروش مک در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی داد و دلیل آن را نیز، فروش قابل ملاحظه مک بوک پرو خواند. اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی را در سه ماهه نخست سال مالی خود معرفی کرد و در سه ماهه دوم نیز شاهد معرفی نسخه ۱۳ اینچی مک بوک پرو بودیم که هر دو لپ تاپ به پردازنده‌های سریع‌تر اینتل و صفحه کلید مجیک کیبورد مجهز شده بودند.

لوکا مائستری (Luca Maestri)، رئیش بخش امور مالی اپل نیز اظهار داشت که در فصل بازگشت به مدرسه شاهد «استقبال شگفت‌انگیز مشتریان» از مک بوک ایر جدید این شرکت نیز بوده‌ایم.

علی‌رغم مشکلات اقتصادی که به واسطه شیوع گسترده ویروس کرونا در یک سال اخیر پدید آمده، اما باز هم شرکت اپل توانسته است به خاطر شرایط شکل گرفته در این پاندمی، شاهد فروش بالای مکینتاش و آیپد داشته باشد؛ چراکه بیشتر کسب و کارها به صورت دورکاری دنبال می‌شوند و مدارس و دانشگاه‌ها نیز به آموزش و یادگیری آنلاین روی آورده‌اند. شرکت اپل روز گذشته رسماً تائید کرد که فروش محصولات غیر از آیفون این شرکت با رشدی ۳۰ درصدی همراه بوده است آن هم در حالی که در این سه ماهه اخیر شاهد محدودیت‌هایی در زمینه تولید و عرضه محصولاتی نظیر مک، آیپد و اپل واچ بوده‌ایم.

گزارش Form 10-K اپل جزئیات دیگری نظیر موارد زیر را نیز فاش کرده است:

  • از ۵ مهر ماه (۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی)، اپل تقریباً ۱۴۷ هزار کارمند تمام وقت داشته که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ هزار نفری همراه بوده است.
  • اپل حدود ۱۸٫۷۵ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۰ میلادی خود روی تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده که ۱۶ درصد بیشتر از سرمایه‌گذاری ۱۶٫۲۱ میلیارد دلاری این شرکت در سال مالی ۲۰۱۹ بوده است.
  • اپل حدود ۲٫۹۵ میلیارد دلار روی مطالبات گارانتی محصولات خود در سال مالی ۲۰۲۰ هزینه کرده که تقریباً ۲۳ درصد کمتر از هزینه ۳٫۸۵ میلیارد دلاری در سال مالی ۲۰۱۹ میلادی است.
  • اپل در خصوص بررسی رویه‌ها و نحوه کارکرد قوانین App Store نیز بیان کرده است که اگر کمیسیونی که برای خریدهای خاص اپلیکیشن‌ها می‌گیرد را کاهش دهد، این موضوع می‌تواند روی «نتایج مالی» این شرکت «از نظر مادی» تاثیر زیادی بگذارد.

نظر شما در خصوص فروش بالای سری محصولات مک اپل در یک سال اخیر چیست؟ آیا کرونا و شرایط به وجود آمده از این پاندمی را دلیل اصلی این فروش بالا می‌دانید یا رکوردشکنی این بخش را چیز دیگری می‌دانید؟ لطفاً نظر و پیشنهاد خود را از بخش نظرات با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید