تاریخ رونمایی از سری میت ۴۰ رسماً مشخص شد - تکفارس 
تاریخ رونمایی از سری میت ۴۰ رسماً مشخص شد - تکفارس 
تاریخ رونمایی از سری میت ۴۰ رسماً مشخص شد - تکفارس 

تاریخ رونمایی از سری میت ۴۰ رسماً مشخص شد

مجید مهرعلی
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - 19:30
تاریخ رونمایی از سری میت ۴۰ رسماً مشخص شد - تکفارس 

بعد از گمانه‌زنی‌های گوناگون بالاخره تاریخ رونمایی از سری میت ۴۰ هواوی رسماً اعلام شد. قرار است ابتدا یک پیش‌ رویداد در تاریخ ۲۱ مهرماه (October 12) آغاز و سپس در تاریخ یکم آبان ماه (October 22) از سری یادشده رونمایی گردد. درست در تاریخ رونمایی، پیش‌خرید سری میت ۴۰ در چین شروع  و در تاریخ ۹ آبان (October 30) این محصولات وارد فروشگاه‌های این کشور می‌شود. متأسفانه هنوز اطلاعی از زمان انتشار جهانی این محصول در دست نیست. با استناد به اطلاعات گذشته، انتظار می‌رود این اتفاق در اواخر سال میلادی روی دهد، اما ممکن است که اصلاً برنامه‌ای برای انتشار جهانی در کار نباشد.

در رویداد ۲۲ اکتبر، ما شاهد سه مدل از سری موردبحث خواهیم بود، میت ۴۰، میت ۴۰ پرو و میت ۴۰ پرو+. طراحی پورشه این سری نیز نسخه‌ای از مدل پرو+ خواهد بود. اگرچه مستقیماً درباره این موضوع حرفی زده نشده است، اما مطمئناً در همین تاریخ از تراشه کایرین ۹۰۰۰ نیز سخن به میان خواهد آمد. سری میت قرار است دارای دوربین جدید لایکا و صفحه‌نمایش آبشاری با گوشه‌های گرد باشد و از فناوری شارژ سریع و بی‌سیم نیز پشتیبانی کند. در این سری از یک نرم‌افزار جدید استفاده شده است که در آینده تعویض آن با هارمونی ‌او‌اس (Harmony OS) ممکن خواهد شد.

به موجب تحریم‌های دولت آمریکا، تولید سری میت ۴۰ مانند سال‌های اخیر در ماه سپتامبر صورت گرفت. با این حال، این محصولات قرار است به‌زودی در این ماه از راه برسند. با گذشت زمان، اخبار و اطلاعات رسمی و غیررسمی بیشتری از این گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد.

در سری هواوی P40، صفحه‌نمایش منحنی تنها مختص به نسخه پرو می‌شد، اما در سری میت ۴۰ کلاً صفحه‌نمایش تخت کنار گذاشته شده است. تمام اعضای سری جدید از طراحی منحنی بهره می‌برند،اما هرکدام دارای انحنای متفاوتی است. در میان آنها، میت ۴۰ دارای یک صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی با نرخ فریم ۹۰Hz خواهد بود.

مدل میت ۴۰ پرو از یک صفحه‌نمایش آبشاری پشتیبانی می‌کند که دارای انحنای بیشتری است. قرار است دکمه پاور که در سری میت ۳۰ کنار گذاشته شده بود، دوباره به سری جدید بازگردد. طراحی پیشین که فاقد دکمه‌های فیزیکی بود، تلاش خوبی محسوب می‌شد، اما در بحث تجربه واقعی، وجود دکمه‌های فیزیکی کار را آسان‌تر می‌کند. اطلاعات دقیقی در رابطه با صفحه‌نمایش میت ۴۰ پرو در دست نیست، اما گفته شده است که نمونه به‌کار رفته در این دستگاه بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش میت ۴۰ است و انتظار می‌رود که برابر با ۶٫۸ اینچ باشد. پیش‌تر گزارش شده بود که نرخ فریم در نسخه پرو نیز ۹۰Hz است، اما گفته می‌شود که این مدل از ۱۲۰Hz نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید