قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود - تکفارس 
قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود - تکفارس 
قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود - تکفارس 

قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود

افشین نوری
۲۰ تیر ۱۳۹۹ - 12:30
قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود - تکفارس 

اپل سال گذشته با عرضه مدل پایه آیفون ۱۱ با قیمتی پایین‌تر از قیمت آیفون XR، علی‌رغم اضافه کردن یک دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و نمایشگر ۶.۱ اینچی گوشی و از همه مهمتر بهبود قدرت پردازشی آن، باعث سورپرایز مشتریان شد.

البته آیفون ۱۱ دچار بازطراحی کامل یا ارتقا بزرگی نسبت به مدل قبلی خود نشد، اما امسال انتظار می‌رود که آیفون ۱۲ حداقل دو تغییر قابل‌توجه داشته باشد.

یکی از آن‌ها اتصال ۵G است و دیگری استفاده از نمایشگر OLED به جای LCD خواهد بود که هر دوی آن‌ها احتمالا هزینه‌ها و درنهایت قیمت هندست را افزایش خواهند داد.

خودتان را برای خرج کردن حداقل ۷۴۹ دلار آماده کنید

هرچند که خیلی زود است درباره برنامه‌های اپل برای سری آیفون ۱۲ دارد و نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها بدانیم، اما اخیرا یکی از تحلیلگران قیمت ۷۴۹ دلار به بالاتر را برای این سری پیش‌بینی کرده است.

قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود - تکفارس 

بنابراین با توجه به تغییراتی که در بالا اشاره شد، مقایسه ارزان‌ترین نسخه آیفون ۱۲ با مدل پایه آیفون ۱۱ چندان منصفانه نخواهد بود. آیفون ۱۲ استاندارد ظاهرا دارای نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED خواهد بود و علاوه بر پشتیبانی از شبکه ۵G، از یک سیستم دوربین دوگانه بهبودیافته، ناچ کوچک‌تر و چیپست سریع‌تر A14 بایونیک اپل نیز بهره خواهد برد و بنابراین بسیار سخت است که بخواهیم درباره قیمت احتمالی ۷۴۹ دلای آن بحث کنیم.

همچنین براساس یک پیش‌بینی جدید از طرف MacRumors، قیمت آیفون ۱۲ مکس با نمایشگر ۶.۱ اینچی احتمالا از ۷۹۹ دلار یا حتی ۸۴۹ دلار شروع خواهد شد که در مقایسه با قیمت ۶۹۹ دلاری آیفون ۱۱ با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD، افزایش بزرگی محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که آیفون ۱۲ مکس برخلاف آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس که دارای چهار دوربین در پشت خود خواهند بود، مجهز به دو دوربین باشد. در حال حاضر پیش‌بینی قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۲ بسیار سخت است و احتمالا دارد که مشابه آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو قیمت‌گذاری شوند.

فناوری ۵G و فقدان لوازم جانبی در جعبه

در ماه‌های اخیر اطلاعات متناقض زیادی درباره نوع اتصال گوشی‌های آیفون ۱۲ و استراتژی‌های مختلف اپل در این زمینه وجود داشته است، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که همه چهار مدل اصلی آیفون ۱۲ از اتصال ۵G پشتیبانی خواهند کرد و فناوری ۴G LTE را پشت سر خواهند گذاشت. البته همانطور که می‌دانید دستگاه‌های ۵G همچنان از تکنولوژی LTE پشتیبانی می‌کنند.

قیمت مدل پایه آیفون ۱۲ ۵G احتمالا ۷۴۹ دلار خواهد بود - تکفارس 

همچنین این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۲، ۱۲ مکس، ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس، همگی توسط اپراتور ورایزن عرضه شوند و با سریع‌ترین شبکه ۵G آمریکا سازگاری داشته باشند.

در حالیکه به نظر می‌رسد همه سناریوهای قیمت‌گذاری سری آیفون ۱۲ مورد پذیرش مشتریان قرار بگیرند و افزایش قیمت آن‌ها تاثیر معناداری در میزان تقاضا برای آن‌ها نداشته باشد، اما به گفته جف پو (Jeff Pu) از تحلیلگران معروف، باید منتظر بمانیم و ببینیم که خریدارن درباره پرداخت قیمت بالا برای دستگاه‌هایی که بدون لوازم جانبی در جعبه عرضه خواهند شد چه احساسی خواهند داشت.

یکی از دلایل تصمیم اپل برای عرضه سری آیفون ۱۲ بدون شارژر یا هدفون در جعبه، کاهش هزینه‌ها عنوان شده است. اما باید توجه داشت که اگر چنین کاهش هزینه‌ای، از طرف مشتریان احساس نشود احتمال اینکه چرخه بزرگ جایگزینی آیفون‌های قدیمی در اواخر امسال اتفاق بیفتد بسیار کمتر از آن‌چیزی خواهد بود که قبلا فکر می‌شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید