نامه سرگشاده تیم کوک به کارکنان اپل پیرامون مرگ جورج فلوید - تکفارس 
نامه سرگشاده تیم کوک به کارکنان اپل پیرامون مرگ جورج فلوید - تکفارس 
نامه سرگشاده تیم کوک به کارکنان اپل پیرامون مرگ جورج فلوید - تکفارس 

نامه سرگشاده تیم کوک به کارکنان اپل پیرامون مرگ جورج فلوید

فاطمه آهنگریان
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 22:00
نامه سرگشاده تیم کوک به کارکنان اپل پیرامون مرگ جورج فلوید - تکفارس 

تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل روز پنجشنبه نامه‌ای سرگشاده درباره نژادپرستی منتشر کرد و از شرکتش برای ایجاد تغییر درخواست کرد. این نامه را که در وب‌سایت اپل منتشر شده است، این چنین است:

برای اینکه تغییر ایجاد شود، باید در سایه دردی عمیق که همواره نادیده گرفته شده، در نگرش و اعمال خود بازنگری کنیم. کرامت انسانی مسئله‌ای است که همواره باید در اولویت باشد. من این را به تمام همکارانمان در جامعه سیاهپوستان می‌گویم؛ ما شما را می‌بینیم. شما مهم هستید، زندگی‌هایتان اهمیت دارد و اپل برای شما ارزش قائل است.

این نامه سرگشاده یادداشتی است که کوک در اوایل این هفته به دنبال قتل جورج فلوید برای کارمندان اپل ارسال کرد. این مرد سیاهپوست غیرمسلح ۴۶ ساله پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست نزدیک به نه دقیقه زانویش را روی گردن او نگه داشت، درگذشت. افسر اخراج شد و به قتل متهم شده است.

در این نامه، کوک گفت اپل به چندین سازمان از جمله Equal Justice Initiative که در تلاش هستند تا بی‌عدالتی‌های نژادی و زندانی شدن جمعی را به چالش بکشند، کمک خواهد کرد. به گفته کوک، این شرکت همچنین به دنبال این است تا در این زمینه پیشرفت کند.

بخشی از متن نامه در پایین آمده است:

شرایط طوری است که بسیاری فقط می‌خواهند به شرایط عادی برگردیم؛ چنین چیزی فقط با بی‌توجهی به عدالت عادی می‌شود. شاید گفتنش سخت باشد اما همین خواسته قلبی خیلی از ما نشانه‌ای از رجحان قائل شدن است. مرگ جورج فلوید همه ما را شوکه کرد و به ما یادآوری کرد که باید هدفی فراتر از آینده «عادی» را برای خود متصور شویم و باید جامعه ای بسازیم که در آن برابری و عدالت در بالاترین شکل ممکن وجود داشته باشند.

شرکت اپل یکی از چندین غول فناوری است که پس از مرگ جورج فلوید، اعتراضاتی را در سراسر آمریکا به گروه‌های مقابله با بی‌عدالتی‌های نژادی وعده داده است. روز چهارشنبه، ساندر پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل شرکت گوگل گفت که غول جستجو ۱۲ میلیون دلار به این‌ها کمک می‌کند و آمازون گفت که ۱۰ میلیون دلار اهدا خواهد کرد. فیسبوک، ورایزن، اینتل، تیک تاک و سایر شرکت‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که به گروه‌های مختلف متمرکز بر عدالت اجتماعی و کمک به جوامع سیاه کمک مالی می‌کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید