برخی از قابلیت‌های جدید iOS 14 و iPadOS 14 فاش شد - تکفارس 
برخی از قابلیت‌های جدید iOS 14 و iPadOS 14 فاش شد - تکفارس 
برخی از قابلیت‌های جدید iOS 14 و iPadOS 14 فاش شد - تکفارس 

برخی از قابلیت‌های جدید iOS 14 و iPadOS 14 فاش شد

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 12:00
برخی از قابلیت‌های جدید iOS 14 و iPadOS 14 فاش شد - تکفارس 

انتظار می‌رود که اپل سیستم‌عامل‌های iOS 14 و iPadOS 14 را در سپتامبر امسال عرضه کند. حالا وب‌سایت ۹to5Mac نسخه اولیه‌ای از این سیستم‌عامل‌ها پیدا کرده که ایده خوبی درباره یکی از قابلیت‌های جدید آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. به‌گفته ۹to5Mac، در آپدیت‌های جدید، مرورگر سافاری دارای یک مترجم داخلی خواهد بود که اجازه ترجمه وب‌سایت‌ها را بدون نیاز به اپلیکیشن‌های شخص ثالث خواهد داد. این قابلیت، برای همه وب‌سایت‌ها قابل اجرا خواهد بود و کاربران خواهند توانست این سایت‌ها را به‌طور خودکار هم ترجمه کنند. قابلیت ترجمه جدید همچنین ممکن است در سایر اپلیکیشن‌ها مانند اپ استور هم استفاده شود.

قابلیت ترجمه جدید برای iOS 14 احتمالا به صورت آفلاین کار خواهد کرد

اما بخش جذاب قابلیت ترجمه جدید این خواهد بود که با موتور عصبی داخل دستگاه کار خواهد کرد. این بدین معنی است که امکان استفاده از آن به‌صورت آفلاین هم وجود خواهد داشت. دستیار هوشمند سیری هم که در حال حاضر مترجم مخصوص خودش را دارد، از این موتور عصبی استفاده خواهد کرد. بنابراین شما در iOS 14 قادر خواهید بود از سیری بخواهید که یک کلمه با عبارت را آفلاین ترجمه کند. درواقع انتظار می‌رود که سیری در iOS 14  بتواند کارهای عادی و درخواست‌ها را به‌صورت آفلاین انجام دهد.

وب‌سایت ۹to5 Mac می‌گوید که iPadOS 14 هم به کاربران آیپد اجازه خواهد داد تا وب‌سایت‌ها را با قلم اپل پنسل (Apple Pencil) اسکرول کنند. همه قابلیت‌هایی که اپل پنسل در سافاری دارد، برای کاربران iPadOS 14 هم قابل دسترس خواهد شد.

ios-8

ضمنا مدل‌های آیفونی که iOS 13 را دریافت کرده‌اند، iOS 14 را هم دریافت خواهند کرد. این مدل‌ها شامل آیفون ۶ و آیفون SE اصلی و مدل‌های بالاتر می‌شوند. البته باید بگوییم که iOS 14 آخرین آپدیت آیفون ۶ و آیفون SE اصلی خواهد بود. با توجه به تعداد زیاد آیفون‌های فعال که در حال حاضر وجود دارد (نزدیک به ۹۰۰ میلیون دستگاه)، واقعا جالب است که اپل تصمیم گرفته همچنان آپدیت iOS را برای مدل‌های قدیمی‌تر ارایه کند، در حالیکه می‌توانست کاربران را مجبور به خرید مدل‌های جدیدتر آیفون بکند.

آپدیت iOS 14 علاوه بر تغییرات بالا، احتمالا یک صفحه هوم با قابلیت شخصی‌سازی بیشتر نیز ارائه خواهد کرد که مثل اندروید دارای ویجت‌ها و والپیپرهای داینامیک هوشمند خواهد بود. ما همچنین انتظار داریم که اپل به کاربران آیفون اجازه دهد تا اپلیکیشن iMessages را بعد از ارسال پیام ببندند و برای ویدئوها، به حالت Picture-in-Picture دسترسی داشته باشند. اپل همچنین ممکن است نقشه‌های واقعیت افزوده را برای بهبود اپلیکیشن Find My ارائه کند.

اپل آپدیت‌های iOS 14 ،iPadOS 14 و watchOS 7 را در کنفرانس WWDC 2020 معرفی خواهد کرد. این کنفرانس به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و در تاریخ ۲ تیر (۲۲ ژوئن) برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر درباره آن در داخل اپلیکیشن Apple Developer قابل دسترس خواهد بود. بعد از نصب اپلیکیشن، آن را باز کنید و روی تب WWDC در پایین صفحه کلیک نمائید.

برخی از قابلیت‌های جدید iOS 14 و iPadOS 14 فاش شد - تکفارس 

اپل همچنین در جریان رویداد WWDC 2020 ممکن است از گجت ردیابی AirTags هم رونمایی کند. این گجت که با فناوری واقعیت افزوده و اپلیکیشن Find My کار خواهد کرد، روی وسایلی مانند چمدان، دوچرخه، کلید و سایر چیزها نصب خواهد شد تا کاربران در صورت گم کردن آن‌ها بتوانند آن‌ها را به‌راحتی پیدا کنند. این قابلیت ضمنا از چیپ فوق-‌پهن‌باند U1 که در داخل سری آیفون ۱۱ استفاده شده بهره خواهد برد. اوایل امسال، مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر موسسه TF International گفت که اپل تا پایان امسال ۱۰ میلیون گجت AirTags تولید خواهد کرد. این تحلیلگر همچنین پیش‌بینی کرده است که AirTags در سه ماهه دوم یا سوم امسال معرفی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید