هولولنز در خدمت کارکنان بیمارستانی - تکفارس 
هولولنز در خدمت کارکنان بیمارستانی - تکفارس 
هولولنز در خدمت کارکنان بیمارستانی - تکفارس 

هولولنز در خدمت کارکنان بیمارستانی

مجید مهرعلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - 09:30
علوم پزشکی

یکی از بیمارستان‌های آموزشی بریتانیا از هدست هولولنز (HoloLens) مایکروسافت استفاده می‌کند تا حفاظت بیشتری از پزشکانی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند صورت گیرد.

کارکنان بیمارستان سلطنتی دانشگاهی هلسکر تراست (Healthcare Trust) هدست هولولنز را پوشیده و با استفاده از اپلیکیشن داینامیکز ۳۶۵ ریموت اسیست (Dynamics 365 Remote Assist) تصاویری را به‌صورت آنلاین در مایکروسافت تیمز برای یک اتاق نزدیک می‌فرستند. این امر به کارکنان بخش سلامت در حالی که آنها در یک فضای امن هستند امکان دیدن هر آنچه پزشک در ارتباط با بیمار کرونایی می‌بیند را می‌دهد.

استفاده از روش فوق مدت زمان حضور کارکنان در فضاهای پرخطر را تا ۸۳ درصد کاهش داده است. همین‌طور کاهش قابل ملاحظه‌ای نیز در مقدار استفاده از تجهیزات محافظت شخصی صورت گرفته است. از آنجایی که فقط دکتری که هدست را می‌پوشد لازم است تجهیزات حفاظت شخصی را بر تن کند صرفه جویی در این وسایل به ازای هر بخش و در هر هفته به ۷۰۰ شیء می‌رسد.

جیمز کینراس (James Kinross) یکی از جراحان عالی رتبه بیمارستان هلسکر تراست و همچنین استاد دانشگاه سلطنتی لندن این‌طور بیان می‌کند که:

حفاظت از کارکنان و بیماران یکی از اساسی‌ترین اصول این کار است. اگر کارکنان ما بیمار شوند آنها می‌توانند بیماری را به دیگران انتقال دهند و همچنین خود آنها دیگر نمی‌توانند کمک‌های تخصصی و دارویی را به کسانی که نیاز دارند بدهند.

کینراس که خود پیش‌تر از هولولنز برای انجام جراحی استفاده کرده است به این نکته اشاره می‌کند که هولولنز ویژگی‌های منحصر به فردی دارد مانند آزادی عملی که می‌توان در هنگام استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی داشت و همچنین قابلیت‌هایی که می‌توان با استفاده از آنها به درمان از راه دور پرداخت.

کینراس می‌افزاید:

هولولنز توانست یک مشکل بزرگ در زمان بحران را حل کند و به ما اجازه داد تا بتوانیم بیماران با حالت وخیم را درمان کنیم بدون آن‌که نیاز باشد خود را در معرض ویروس قرار دهیم. به‌علاوه استفاده از هولولنز باعث کاهش مصرف تجهیزات حفاظت شخصی شد و کارایی بخش‌ ما را در بیمارستان به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داد.

با استفاده از ریموت اسیست، پزشکی که هولولنز را می‌پوشید می‌توانست با تماس تصویری با سایر نقاط جهان از کمک دیگر همکاران و متخصصان بهره بگیرد. این امکان فراهم بود که متخصصان با استفاده از تصاویر دریافتی همزمان با بیمار و پزشک در ارتباط باشند و همچنین پزشک می‌توانست در دامنه دید خود یادداشت‌های را دریافت کند و دید ایکس ری داشته باشد.

کینراس در پایان افزود:

ما دنبال این هستیم که هولولنز را به دیگر بخش‌هایی که امکان استفاده را دارند ببریم تا بدون حذف انسان مراقبت‌های بهداشتی را بهبود ببخشیم. بیماران هنوز هم پزشکی را در کنار خود دارند که به آنها رسیدگی می‌کند.

بیماران نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند. استفاده از فناوری‌های جدید برای درمان آنها برای بیماران بسیار جالب است.

هولولنز برای دانشجویان دانشگاه پزشکی سلطنتی لندن نیز مفید بوده است که در این دانشگاه به‌عنوان یکی از بهترین وسایل جهان نامیده می‌شود بعد از آن‌که کوید ۱۹ باعث بسته شدن اماکن آموزشی شده است. دانشجویان می‌توانند به‌صورت زنده تصاویری از اساتید خود را که هولولنز را بر تن دارند مشاهده کنند و موضوعاتی مانند جراحی، کالبدشناسی و قلب‌شناسی را بیاموزند.

دیگر مؤسسات خدمات بهداشتی کشوری نیز مانند دانشگاه پزشکی بندر مورکمب (Morecambe)، دانشکدهای پزشکی لندن، بیمارستان لیدز تیچینگ (Leads Teaching) و مرکز خدمات پزشکی کودکان الدرهی (Alder Hey) نیز در حال تلاش برای استفاده از هولولنز هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید