مایکروسافت اولین محموله از هدست هولولنز را برای ارتش آمریکا ارسال کرد - تکفارس 
مایکروسافت اولین محموله از هدست هولولنز را برای ارتش آمریکا ارسال کرد - تکفارس 

مایکروسافت اولین محموله از هدست هولولنز را برای ارتش آمریکا ارسال کرد

مهدی حلوائی
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - 19:59
مایکروسافت هولولنز

مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ موفق شد تا قراردادی به ارزش ۴۸۰ میلیون دلار را برای ساخت ۱۲۱ هزار هدست‌ واقعیت افزوده‌ی هولولنز (HoloLens) از ارتش آمریکا دریافت کند. قرار بود که این غول فناوری در ابتدا ۵۰۰۰ هدست هولولنز به ارزش ۳۷۳ میلیون دلار را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد و حالا به‌نظر می‌رسد که این ماموریت با موفقیت به سرانجام رسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ارتش آمریکا اولین محموله از هدست‌های واقعیت افزوده‌ی هولولنز را از مایکروسافت دریافت کرده است. هولولنز از سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) استفاده کرده که ترکیبی از حسگرهای دید در شب، حرارتی و SBS می‌باشد. این هدست همچنین از پلتفرم ابری مایکروسافت آژور (Azure) بهره می‌برد که با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی، محیط تمرینی شبیه به واقعیت را برای سربازان شبیه‌سازی می‌کند.

هدست هالولنز

همکاری مایکروسافت با ارتش آمریکا چندان به مذاق کارکنان این شرکت خوش نیامد و این موضوع باعث شد تا ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، در نامه‌ای به نارضایتی کارکنان خود پاسخ دهد. همچنین وزارت دفاع آمریکا در ماه آپریل به ارتش هشدار داد که بسیاری از سربازان علاقه‌ای به استفاده از سیستم IVAS نداشته و خرید هدست‌ هولولنز باعث هدررفتن مبلغ هنگفتی می‌شود. با این وجود، ارتش در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد که در سال ۱۹۷۰ نیز مخالفت‌های زیادی با دوربین‌های دید در شب می‌شد اما حالا این دوربین‌ها به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مایکروسافت هولولنز

قرار است که ارتش آمریکا در ماه آینده آخرین بررسی‌های خود روی هدست‌های هولولنز را انجام داده و در گزارشی تصمیم نهایی در مورد خرید و یا عدم خرید محموله‌ی بعدی این محصولات را اعلام کند. این گزارش همچنین به کنگره کمک خواهد کرد تا در صورت نیاز با پرداخت هزینه‌ی ۴۲۴ میلیون دلار برای خرید محموله‌ی یادشده مخالفت کند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید