احتمالا گلکسی نوت ۲۰ پلاس به نمایشگر ۷ اینچی مجهز خواهد بود - تکفارس 
احتمالا گلکسی نوت ۲۰ پلاس به نمایشگر ۷ اینچی مجهز خواهد بود - تکفارس 
احتمالا گلکسی نوت ۲۰ پلاس به نمایشگر ۷ اینچی مجهز خواهد بود - تکفارس 

احتمالا گلکسی نوت ۲۰ پلاس به نمایشگر ۷ اینچی مجهز خواهد بود

فاطمه آهنگریان
۵ خرداد ۱۳۹۹ - 13:00
احتمالا گلکسی نوت ۲۰ پلاس به نمایشگر ۷ اینچی مجهز خواهد بود - تکفارس 

اگر به تاریخچه اندازه نمایشگر گوشی‌ها در دوره گوشی‌های مختلف صفحه لمسی نگاهی بیاندازید، یک روند واضح و مشخص را به سمت تولید نمایشگرهای بزرگ‌تر می‌بینید. اگر مواردی مانند Palm Phone با ۳.۳ اینچ و سامسونگ گلکسی جی مکس ۷ اینچی (که وضوح ۸۰۰ در ۱۲۸۰ داشته است)، اکنون برای مدل‌های اصلی تلفن‌های هوشمند به سمت نمایشگر لمسی ۷ اینچی در حال حرکت هستیم.

گوشی اپل آیفون نسخه اوریجینال دارای نمایشگر ۳.۵ اینچی بوده است و موج اول که به قاتل آیفون مشهور بود، دارای نمایشگرهای حتی کوچکتر بوده‌اند. بلک‌بری استورم به نمایشگر ۳.۲ اینچی مجهز بود؛ در حالی که Palm Pre از نمایشگر ۳.۱ اینچی بهره برده بود. اچ‌تی‌سی Touch HD مجهز به ویندوز موبایل، از نمایشگر ۳.۸ اینچی برخوردار بود، در حالی که مدل‌های اندرویدی مانند موتورلا DROID و  اچ‌تی‌سی Droid Incredible دارای نمایشگرهای ۳.۷ اینچی بودند که قبل از آیفون قرار می‌گرفتند.

آیا گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ پلاس می‌تواند دارای نمایشگر ۷ اینچی باشد؟ 

در حالی که استیو جابز (Steve Jobs) سرسختانه بر این عقیده اعتقاد داشت که هیچ شخصی گوشی بزرگی را نمی‌خواهد، بار دیگر دستگاهی مجهز به ویندوز موبایل از اچ‌تی‌سی بود که این صنعت را به سطح بعدی سوق داد. در اواخر سال ۲۰۰۹، گوشی اچ‌تی‌سی HD2 به نمایشگر ۴.۳ اینچی عظیمی مجهز شد. یک تحلیل‌گر در آن زمان اینچنین اظهار کرده بود که گوشی‌های هوشمند بیشتر از این بزرگ نمی‌شوند. کمی بعد موجی از تلفن‌های اندرویدی با نمایشگر ۴.۳ اینچی از جمله اچ‌تی‌سی EVO 4G و موتورلا DROID X به بازار عرضه شد و البته اولین سامسونگ گلکسی نوت، با نمایشگر ۵.۳ اینچی Super AMOLED در بین گوشی‌های بالای ۵ اینچ قرار گرفت.

این گوشی همچنین به ما در رایج کردن اصطلاح فبلت‌ها در رسانه‌ها کمک شایانی کرده است. این کلمه از ترکیب ph از تلفن و ablet از تبلت ایجاد شده بود و به هر تلفنی که در آن زمان صفحه‌نمایش عظیمی داشت، اشاره داشت. خوشبختانه، این اصطلاح سرانجام از بین رفت.

احتمالا گلکسی نوت ۲۰ پلاس به نمایشگر ۷ اینچی مجهز خواهد بود - تکفارس 

رندرهای گلکسی نوت ۲۰ پلاس سامسونگ فاش شده است

آیا امسال، سالی است که تلفن‌هایی با نمایشگر ۷ اینچی را خواهیم دید؟ طبق گفته‌های وب‌سایت Pigtou، ابعاد سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ (کوچک‌تر از دو مدل مورد انتظار) ۱۶۱.۸ در ۷۵.۳ در ۸.۵ میلی‌متر خواهد بود. اکنون این مورد را با گلکسی نوت ۱۰ که در سال گذشته با ابعاد ۷.۹ در ۷۱.۸ در ۱۵۱ عرضه شده بود، را می‌توان مقایسه کرد.

براساس وب‌سایت Pigtou، گلکسی نوت ۲۰ مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی، ۰.۴ اینچ یا ۶.۳ درصد بزرگتر از نمایشگر ۶.۳ اینچی گلکسی نوت ۱۰ خواهد بود. اگر افزایش ۰.۴ اینچی یا همان درصد افزایش را در صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی در گلکسی نوت ۱۰ اعمال کنیم، سپس به نمایشگر ۷ اینچی می‌رسیم.

همه این‌ها به‌طور انحصاری در وب‌سایت Pigtou قرار گرفته است، بنابراین باید احتیاط کنیم. مخصوصا اکنون که بیشتر افراد خواستار استفاده از نمایشگر کوچکتر ۶.۴۲ اینچی برای گلکسی نوت ۲۰  و نمایشگر ۶.۸۷ اینچی برای گلکسی نوت ۲۰ پلاس هستند. رزولوشن این گوشی‌ها به ترتیب ۱۰۸۴ در ۲۳۴۵ و ابعاد ۱۴۴۴ در ۳۰۹۶ است و احتمالا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی در ۱۴۴۰p برای مدل ممتاز آن در نظر گرفته شده است.

سری گلکسی نوت ۲۰ به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز خواهد بود. اگرچه انتظار داریم اگزینوس ۹۹۰ SoC را در زیر پنل این گوشی مشاهده کنیم. رم ۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت همراه خواهد بود (UFS 3.1). باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گلکسی نوت ۲۰ و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای گلکسی نوت ۲۰ پلاس پیش‌بینی شده است. احتمالا S Pen باعث افزایش ظرفیت این دو باتری شده است.

رندرهای جدید گلکسی نوت ۲۰ پلاس به‌تازگی فاش شده است. همانطور که در بالا گفتیم، این گوشی دارای نمایشگر ۶.۹ اینچی خواهد بود. گلکسی نوت ۲۰ نیز از نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد، این ابعاد توسط وب‌سایت Pigtou منتشر شده است.

اگر ارقام دوم درست باشد، همه چیز زیر سوال می‌رود. از این گذشته، اگر گوشی گلکسی نوت ۲۰ دارای صفحه‌ای باشد که فقط ۰.۲ اینچ از گوشی گلکسی نوت ۲۰ پلاس با اندازه نمایشگر ۶.۹ اینچی کوچکتر باشد، چرا باید هزینه بالایی برای خرید آن بپردازیم؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید