ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران آیفون ممکن شد - تکفارس 
ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران آیفون ممکن شد - تکفارس 
ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران آیفون ممکن شد - تکفارس 

ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران آیفون ممکن شد

فاطمه آهنگریان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 22:00
ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران آیفون ممکن شد - تکفارس 

با اینکه قابلیت ویرایش پیام‌های ارسال شده در اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام، وایبر و Slack وجود دارد، پلتفرم‌های مهمی همچون واتس اپ و اپلیکیشن Messages در آیفون از این قابلیت بی‌ بهره هستند. اما به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این رویه را تغییر دهد. خبرگزاری Apple Insider اخیراً اعلام کرده است که اپل در پتنت جدید خود قابلیت ویرایش پیام‌ها را به اپلیکیشن Messages آیفون اضافه خواهد کرد‌.

اپل تصور می‌کند که اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فعلی محدودیت‌های زیادی دارند

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد قابلیت ویرایش پیام‌های ارسال شده را به کاربران آیفون ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر در پیامی که ارسال کردید اشتباه تایپی وجود داشت باشد، به راحتی می‌توانید آن را ویرایش کنید و مخاطبتان هم فقط ورژن ویرایش شده را خواهید دید. این ویژگی قطعاً برای کاربران آیفون کاربردی خواهد بود و به مراتب بهتر از پروتکل های فعلی اپلیکیشن Messages است.

در این پتنت، به آن تکنولوژی‌ که این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اشاره نشده است. همچنین به نظر می‌رسد که کاربران از این پس قادر خواهند بود که از طریق روش‌های دیگری به غیر از کیبورد، با اپلیکیشن Messages تعامل داشته باشند. این احتمال وجود دارد که در زمان عرضه این ویژگی، گوشی‌های آیفون نیز از قلم Apple Pencil پشتیبانی کنند. قبلا پتنتی را دیدیم که به پشتیبانی از قلم Apple Pencil توسط تمام ابزارهای اپل اشاره می‌کرد.

همچنین انتظار داریم که اپل قابلیت اعمال محدودیت زمانی را هم به اپلیکیشن Messages در آیفون و آیپد اضافه کند.

لازم به ذکر است که این پتنت به اجرای سایر اپلیکیشن‌ها از داخل اپلیکیشن Messages اشاره دارد. به عنوان مثال، این کمپانی می‌خواهد که کاربران بدون خروج از اپلیکیشن Messages، از Apple Pay استفاده کنند. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این قابلیت را به اپلیکیشن Messages اضافه کند تا در برابر اپلیکیشن چینی WeChat حرفی برای گفتن داشته باشد. کاربران اپلیکیشن WeChat هم اکنون می‌توانند بدون خروج از این اپلیکیشن، بازی‌های مختلف را اجرا کنند. این قابلیت باعث نگرانی اپل شده است؛ چرا که اپلیکیشن مذکور یکی از بزرگترین رقبای اپلیکیشن Messages است. از این رو این کمپانی، آپدیت‌های جدید WeChat را با تأخیر برای گوشی‌های آیفون منتشر می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید