تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 
تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 
تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است

فاطمه آهنگریان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:30
تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

اپل معمولاً خیلی دیر طراحی گوشی‌های خود را تغییر می‌دهد. این کمپانی در طی این چند سال با یک استراتژی و رویکرد خاص در طراحی گوشی‌های خود تغییری اعمال کرده است. همین مورد باعث شده است که بسیاری از کاربران و مصرف‌کنندگان این گوشی هوشمند، به استراتژی اپل انتقاداتی کنند.

اما این یک مسئله غیر قابل انکار است؛ هر وقت که اپل تصمیم بگیرد طراحی گوشی‌های خود را عوض کند، دست به انجام تغییرات بزرگی می‌زند. شاید دلیل این موضوع این است که کاربران پس از عادت کردن به تغییرات جزئی با یک تغییر بزرگ مواجه می‌شوند. همچنین تحقیق و توسعه طولانی ‌مدت هم می‌تواند در این مسئله نقش داشته باشد.

اپل با معرفی گوشی آیفون X در سال ۲۰۱۷، یک طراحی انقلابی را به کاربران ارائه کرد. اما اگر ناچ نمایشگر و دوربین دو گانه را کنار بگذاریم، سایر ویژگی‌های طراحی گوشی‌های آیفون از طراحی گوشی آیفون ۶ الهام گرفته شده‌اند. به عنوان مثال می‌توانیم به استفاده از شیشه ۲.۵ بعدی و لبه‌های گرد در فریم اصلی اشاره کنیم. این موارد در طی این ۵ سال با تغییرات بسیار کوچکی همراه بوده‌اند.
اما خبر خوب این است که این روند با معرفی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ تغییر خواهد کرد؛ چرا که گفته می‌شود اپل قصد دارد که طراحی کلاسیک گوشی قدیمی خود یعنی آیفون ۴ را زنده کند.

آیفون X از یک طراحی انقلابی برخوردار بود، اما آیفون ۱۲ بلوغ طراحی آیفون را نشان خواهد داد

تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

پنل‌های صاف و گوشه‌های گرد از همان ابتدا جزو عناصر اصلی طراحی گوشی‌های آیفون بودند و به نوعی به امضای اپل در طراحی گوشی‌های آیفون تبدیل شدند. این ویژگی‌ها باعث می‌شدند که گوشی‌های آیفون به شکل بسیار خوبی در دست کاربر قرار بگیرند. این طراحی به قدری خوب است که این روزها تقریباً تمام کمپانی‌ها از همین ترند پشتیبانی می‌کنند.

گفته میشود که اپل قصد دارد که لبه‌های آیفون ۱۲ را کاملاً صاف طراحی کند و حس در دست گرفتن گوشی‌های کلاسیک آیفون ۴ و آیفون ۵ را به کاربران القا کند. شایان ذکر است که اپل این استراتژی را در طراحی آیپد پرو ۲۰۲۰ نیز پیاده سازی کرد و لبه‌های این تبلت را کاملاً صاف طراحی کرده است. همچنین طراحی مک بوک نیز به همین صورت تغییر پیدا کرده است و کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد که آیفون از همین طراحی برخوردار شود. باید این را نیز مطرح کنیم که محصولات اپل همواره به یکپارچگی معروف بوده‌اند.

تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

حال تیم Phone Arena با توجه به تمام اخبار و شایعاتی که در خصوص طراحی آیفون ۱۲ منتشر شده است، دست به تولید یک سری رندر با کیفیت از این گوشی جدید زده است و باید اعتراف کنیم که این طراحی به واقع فوق العاده است.
البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره‌ی طراحی نهایی آیفون‌های سال ۲۰۲۰ اظهار نظر کنیم. اما با تماشای این ویژگی‌ها می‌بینیم که این طراحی کاملاً با طراحی مک بوک و آیپد جدید مطابقت دارد.

ناچ همچنان در آیفون ۱۲ حضور خواهد داشت، اما در اندازه‌ای کوچکتر

تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

چند وقت پیش، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال تست یک مدل پروتوتایپ از آیفون است که ناچ ندارد؛ اما حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن نسبتاً ضخیم هستند. به طور دقیق‌تر، اپل در نظر دارد که اندازه بلندگوی جلویی، دوربین TrueDepth و قطعات سیستم Face ID را کاهش دهد تا آن‌ها را در حاشیه فوقانی نمایشگر تعبیه کند. درست است که این کار با افزایش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر خواهد شد، اما هر چه باشد بهتر از وجود یک ناچ آزاردهنده است.

از طرفی شایعات دیگر حاکی از آن هستند که اندازه ناچ در نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۲ به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و در عین حال سیستم فیس آیدی نیز همچنان در جای خود حضور خواهد داشت.
کمپانی اپل معمولاً هر سه سال یکبار طراحی گوشی‌های هوشمند خود را تغییر می‌دهد. به عبارت بهتر این کمپانی در ابتدا یک طراحی جدید را معرفی می‌کند و سپس در طی سه نسل آن طراحی را به تکامل می‌رساند. این رویه باعث شده است که بسیاری تصور کنند که آیفون ۱۲ از یک طراحی انقلابی برخوردار خواهد بود. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که اپل با ناچ نمایشگر آیفون چه خواهد کرد.

آیفون ۱۲ اولین گوشی اپل با دوربین چهارگانه خواهد بود

تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

اپل در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاری های بزرگی بر روی تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) انجام داده است. از جمله اقدامات مهم اپل در این زمینه می‌توانیم به پلتفرم ARKit برای موبایل و توسعه عینک هوشمند Apple Glasses اشاره کنیم. ناگفته نماند که اپل در آیپد پرو ۲۰۲۰ از سنسور سه بعدی LIDAR استفاده کرده است. از این رو به احتمال زیاد گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز به سنسور LIDAR مجهز خواهند بود.

سنسور LIDAR می‌تواند با دقت بسیار زیادی، عمق تصاویر و فاصله‌ی سوژه و دوربین را ارزیابی کند، از این رو به یک وسیله ایده آل برای تکنولوژی واقعیت افزوده تبدیل می‌شود. شایان ذکر است که سنسور LIDAR از اشعه اینفرارد و یا نور فرابنفش برای انجام این کار استفاده می‌کند. به عبارت دقیق‌تر، این سنسور با محاسبه زمان رفت و برگشت اشعه اینفرارد می‌تواند فاصله سوژه از دوربین را محاسبه کند.

با این اوصاف، افرادی که انتظار حضور یک دوربین چهارم واقعی را داشتند، به احتمال زیاد ناامید خواهند شد. سنسور LIDAR فقط برای ارزیابی عمق تصویر و فاصله ی سوژه با دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد و از قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری برخوردار نیست.

بازگشت رنگ رز گلد در کنار یک رنگ جدید

تصاویر جدید آیفون ۱۲ بیان کننده طراحی زیبای این گوشی است - تکفارس 

رنگ‌های نوک‌مدادی و نقره‌ای در تمام محصولات اپل به چشم می‌خورند، اما رنگ‌های دیگر اینطور نیستند. اپل، گوشی آیفون ۱۱ پرو را در رنگ سبز نیمه‌شب روانه بازار کرد و همچنین با استقبال خوب کاربران مواجه شد. از این رو انتظار می‌رود که گوشی‌های سری آیفون ۱۲ هم در یک یا دو رنگ جدید روانه بازار شوند.

زمانی بود که رنگ رز گلد، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های آیفون محسوب می‌شد، اما پس از عرضه آیفون ۷، دیگر چنین رنگی را در گوشی‌های اپل ندیدیم. اپل با گوشی آیفون XS یک نوع جدید و لوکس از رنگ طلایی را به کاربران معرفی کرد. ما به شدت دوست داریم که رنگ رُز گلد دوباره به رنگ بندی گوشی‌های آیفون اضافه شود.
همچنین باید به رنگ آبی نیمه شب یا آبی اقیانوسی اشاره کنیم. ما فکر می‌کنیم که رنگ آبی تیره می‌تواند جلوه بسیار خوبی بر روی گوشی‌های آیفون داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید