طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت - تکفارس 
طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت - تکفارس 
طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت - تکفارس 

طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت

افشین نوری
۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - 15:29
طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت - تکفارس 

اپل به خاطر ممنوعیت‌های سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی در نهایی‌سازی طراحی گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو داشته است. اکنون به نظر می‌رسد تلاش‌های این شرکت بالاخره نتیجه داده و طراحی‌های سری آیفون ۱۲ انتخاب شده‌اند.

حالا چند ماه مانده به معرفی این دستگاه‌ها، جان پروسر (Jon Prosser) از یوتیوبرهای معروف، طراحی‌های آن را فاش کرده است که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

ناچ کوچکتر و اتصال ۵G روی هر چهار مدل آیفون ۱۲

اپل طراحی ناچ بحث‌برانگیز خود را در سپتامبر ۲۰۱۷ روی آیفون X معرفی کرد. این ناچ همچنان روی آیفون XS/XR و سری آیفون ۱۱ حفظ شده است و انتظار می‌رود امسال نیز شاهد آن باشیم.

اما اطلاعاتی که توسط پروسر به دست آمده نشان می‌دهد که اپل به دنبال کاهش اندازه ناچ سری آیفون ۱۲ است. البته نباید زیاد هیجان‌زده شد، برای اینکه تغییر ایجادشده بسیار اندک خواهد بود.

طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت - تکفارس 

دلیل این تغییر مهم هنوز معلوم نیست، اما ممکن است مربوط به سیستم دوربین چهارگانه جدید اپل روی آیفون ۱۲ پرو باشد. این سیستم جدید، فضای زیادی را اشغال می‌کند که احتمالا اپل را مجبور به کاهش اندازه سیستم Face ID کرده است.

برای ایجاد هماهنگی بین گوشی‌های سری آیفون ۱۲، این تغییر به احتمال زیاد روی مدل‌های آیفون ۱۲ معمولی و آیفون ۱۲ پلاس هم اعمال خواهد شد.

قابلیت دیگری که در مدل‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو ارائه خواهد شد، اتصال شبکه ۵G است. مشخصات این ویژگی هنوز معلوم نیست، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که تکنولوژی  ۵G mmWave اختصاص به پرچمداران پرو خواهد داشت.

البته این قابلیت قرار است در کنار چیپست نسل بعدی A14 بایونیک ارائه گردد که به لطف فناوری ساخت ۵ نانومتری، باعث افزایش عملکرد و کارآیی گوشی‌های خواهد شد.

فریم آلومینیوم + ۲ دوربین | فریم فولاد ضدزنگ + ۳ دوربین و سنسور LiDAR

به نظر می‌رسد آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس که به ترتیب دارای اسم‌رمزهای D52G و D53G هستند، با بکارگیری دوربین دوگانه در پشت و فریم آلومینیومی جانشین گوشی آیفون ۱۱ معمولی خواهند شد.

طراحی نهایی آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ پرو ۵G لو رفت - تکفارس 

گفته می‌شد این گوشی‌ها از نظر ظاهری تقریبا شبیه به آیفون ۱۱ خواهند بود و ممکن است با نام آیفون ۱۱S معرفی شوند. اما گزارش‌های اخیر این موضوع را رد کرده و گفته‌اند که ما شاهد تغییرات نسبتا مهمی در آن‌ها خواهیم بود.

برای مثال، انتظار می‌رود که فریم آلومینیومی در لبه‌های مسطح گوشی‌ها خودنمایی کند. همچنین به جای نمایشگر LCD از پنل OLED روی آن‌ها استفاده شود که به معنی حاشیه‌های نازکتر (مشابه حاشیه‌های آیفون ۱۱ پرو) برای آن‌ها خواهد بود.

آیفون‌های ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس هم که دارای اسم‌رمزهای D53P و D54P هستند، با بدنه فولاد ضدزنگ و لبه‌های مسطح معرفی خواهند شد و مجهز به نمایشگرهای OLED با حاشیه‌های نازک خواهند بود.

این گوشی‌ها همچنین از دوربین سه‌گانه و اسکنر LiDAR بهره خواهند برد. این مورد، تغییر بزرگی نسبت به سری آیفون ۱۲ پرو محسوب خواهد شد.

پیش‌بینی قیمت آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو

تعداد ارتقاهای در نظر گرفته برای سری آیفون ۱۲ ما را به این نتیجه می‌رساند که اپل امسال افزایش قیمت‌های مختلفی را خواهد داشت. در زیر می‌توانید مشاهده کنید که قیمت گوشی‌های جدید این شرکت براساس اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار داریم چقدر خواهد بود.

  • آیفون ۹/ SE 2020: مدل جدید، ۳۹۹ دلار
  • آیفون ۹/SE پلاس: مدل جدید، ۴۹۹ دلار
  • آیفون XR: کاهش قیمت از ۵۹۹ دلار به ۵۴۹ دلار
  • آیفون ۱۱: کاهش قیمت از ۶۹۹ دلار به ۶۴۹ دلار
  • آیفون ۱۲ معمولی ۵.۴ اینچی: مدل جدید، ۶۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی: مدل جدید، ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی: ۱۰۴۹ یا ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی: ۱۱۴۹ یا ۱۱۹۹ دلار

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید