مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 
مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 
مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت

افشین نوری
۶ فروردین ۱۳۹۹ - 16:02
مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

گوشی‌های هواوی P40 و P40 پرو قرار است به‌زودی رونمایی شوند و حالا ما به لطف ایشان آگاروال (Ishan Agarwal) و رولاند گواندت (Roland Quandt) تقریبا همه مشخصات این هندست‌های پرچمدار را می‌دانیم.

یک نمایشگر ۶.۶ اینچی چهارلبه خمیده OLED

براساس اطلاعات جدید، هواوی P40 پرو از نمایشگر ۶.۵۸ اینچی OLED با حاشیه‌های بسیار نازک و طراحی چهار لبه‌ی خمیده بهره خواهد برد؛ چیزی که قبلا بر روی هیچ هندستی دیده نشده است. این تغییرات ظاهری باعث خواهد شد تا P40 پرو چندان بزرگتر از P30 پرو با نمایشگر  ۶.۴۷ اینچی نباشد.

نمایشگر این گوشی رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۲۰۰ پیکسل خواهد داشت و از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی خواهد نمود و به این ترتیب تجربه نمایشی روانی را در همه زمان‌ها فراهم خواهد کرد. برای مقایسه بد نیست بدانید رفرش ریت سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ ۱۲۰ هرتز بود.

مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

براساس رندرهای قبلا فاش شده‌، نمایشگر P40 پرو دارای یک هول پانچ عریض خواهد بود که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک سنسور مدت زمان پرواز سه‌بعدی (برای بهبود عکس‌های پرتره و باز کردن قفل گوشی) را در خود جای خواهد داد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سه سنسور دیگر

بدون شک، دوربین‌ها مهمترین بخش گوشی P40 پرو خواهند بود و ما شاهد تغییرات بزرگی در این بخش خواهیم بود. این گوشی از سیستم دوربین  Leica Ultra Vision که در مجموع شامل چهار سنسور می‌شود استفاده خواهد کرد.

دوربین اصلی P40 پرو یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی RYYB با لرزشگیر و گشودگی دیافراگم f/1.9 خواهد بود و از فناوری ترکیب پیکسلی برای تولید تصاویر بهتر بهره خواهد برد. ضمن اینکه، از قابلیت حالت شب هواوی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی RYYB وجود دارد که عمدتا برای ضبط ویدئو استفاده خواهد شد. این دوربین از ویدئوهای ۴K با فوکوس خودکار پشتیبانی خواهد کرد و به نظر می‌رسد که نسبت به نمونه به کار رفته روی گوشی میت ۳۰ پرو، کیفیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

دوربین سوم یک لنز پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/3.4 خواهد بود. زوم اپتیکال آن گزارش نشده است، اما از قابلیت ۵۰x SuperSensing Zoom و لرزشگیر پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین چهارم یک سنسور مدت زمان پرواز خواهد بود که برای بهبود عکس‌های پرتره و محتوای واقعیت افزوده استفاده خواهد شد.

همه دوربین‌های P40 پرو توسط موتور فیوژن XD هواوی پشتیبانی خواهند شد که باعث پردازش سریع‌تر داده‌ها و شفافیت بالای تصاویر خواهد شد. همچنین یک حالت ماکرو وجود خواهد داشت که اجازه خواهد داد تا عکس‌هایی از فاصله ۲.۵ سانتیمتری گرفته شوند.

چیپست کایرین ۹۹۰ ۵G و فناوری شارژ سریع

کار پردازش هواوی P40 پرو را چیپست کایرین ۹۹۰ ۵G برعهده خواهد داشت که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار است. در کنار آن، از سیستم خنک‌کننده SuperCool، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه استفاده خواهد شد.

هواوی P40 پرو با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 عرضه خواهد شد، اما متاسفانه به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین، به سرویس‌ها و اپلیکیشین‌های گوگل دسترسی نخواهد داشت و به جای آن‌ها از اپ گالری خود هواوی استفاده خواهد کرد.

هواوی P40 پرو انرژی خود از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد گرفت که از شارژ سریع سیمی ۴۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۴۰ وات پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات اصلی هواوی P40 و تفاوت‌های آن با نسخه پرو

هواوی P40 استاندارد از نظر سخت‌افزار داخلی تقریبا مشابه مدل پرو خواهد بود، اما از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با آن خواهد داشت.

مشخصات کامل هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

برای مثال، نمایشگر OLED آن مسطح بوده و سایزش به ۶.۱ اینچ کاهش یافته است. همچنین یک هول پانچ کوچک‌تر در بالای آن وجود خواهد داشت که همان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک دوربین عمقی را در خود جای خواهد داد.

در رابطه با دوربین‌های پشت P40 استاندارد باید بگوییم که این گوشی از همان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد، اما دوربین اولتراواید آن به ۱۶ مگاپیکسل تقلیل یافته و سنسور تله‌فوتو هم ۸ مگاپیکسلی خواهد بود که از زوم دیجیتال ۳۰ برابر و زوم اپتیکال ۳ برابر پشتیبانی خواهد کرد.

باتری این هندست نیز، به خاطر سایز کوچک‌تر دستگاه، به ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعت تنزل یافته و از شارژ سریع ۲۲.۵ وات پشتیبانی خواهد کرد و هیچ شارژ سریع بی‌سیمی نخواهد داشت.

و در آخر اینکه، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی برای P40 استاندارد ارائه نخواهد شد و مشتریان فقط به نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دسترسی خواهند داشت.

تاریخ معرفی، عرضه و قیمت هواوی P40 5G و P40 پرو ۵G

گوشی‌های هواوی P40 و P40 پرو فردا (۲۶ مارس) از طریق پخش زنده در یوتیوب و توییتر رونمایی خواهند شد. انتظار می‌رود که عرضه این هندست‌ها  از اوایل ماه آوریل شروع شود، هرچند که تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

در رابطه با قیمت‌ها باید بگوییم که P40 5G احتمالا در اروپا ۷۹۹ یورو قیمت خواهد داشت و در رنگ‌های نقره‌ای، سفید، مشکی و طلایی به فروش خواهد رفت. هواوی P40 پرو ۵G هم انتظار می‌رود که قیمتی برابر ۹۹۹ یورو داشته باشد و با همان رنگ‌ها عرضه گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید