مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 
مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 
مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت

افشین نوری
۳ فروردین ۱۳۹۹ - 16:59
مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

هواوی قرار است از جدیدترین پرچمداران خود یعنی سری P40 در تاریخ ۷ فروردین (۲۶ مارس) رونمایی کند و ما هرچه به این رویداد نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد درز اطلاعات بیشتر درباره این گوشی‌ها هستیم.

دیروز ایوان بلاس (Evan Blass) رندرهای مطبوعاتی P40 و P40 پرو را فاش کرد که آن‌ها را در دو رنگ مشکی و نقره‌ای نشان می‌دهد و طراحی پشت‌شان را برای ما آشکار می‌کند. ضمن اینکه یک‌بار دیگر نمایشگر بسیار خمیده P40 پرو مورد تائید قرار می‌گیرد. این گوشی همچنین در مقایسه با مدل استاندارد دارای یک دوربین اضافی در پشت خود است.

امروز نیز یک منبع معتبر به نام ایشان آگاروال (Ishan Agarwal) تقریبا همه مشخصات این دو گوشی را فاش کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

یک نمایشگر ۶.۶ اینچی چهار لبه خمیده OLED

اگر از بزرگترین مدل سری P40 شروع کنیم، آگاروال گفته است که هواوی P40 پرو مجهز به نمایشگر ۶.۵۸ اینچی OLED با حاشیه‌های فوق‌العاده نازک و چهار لبه‌ی خمیده خواهد بود؛ چیزی که قبلا بر روی هیچ هندستی دیده نشده است. این تغییرات باعث خواهد شد تا P40 پرو، در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی P30 پرو که ۶.۴۷ اینچی بود، چندان بزرگتر به نظر نرسد.

طبق رندرهایی که فاش شده‌اند، نمایشگر جدید، دارای یک هول پانچ عریض خواهد بود که دوبین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک سنسور مدت زمان پرواز را در خود جای خواهد داد.

مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سه سنسور دیگر

در بخش دوربین‌های پشت، هواوی قرار است بهبودهای بزرگی را در سری P40 خود ایجاد کند. گزارش امروز ادعا کرده است که P40 پرو از یک سیستم به‌اصطلاح Leica Ultra Vision که شامل چهار سنسور می‌شود استفاده خواهد کرد.

دوربین اصلی این سیستم یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی است که احتمالا از تکنولوژی ترکیب پیکسلی برای تولید تصاویر بهتر استفاده خواهد کرد و از قابلیت حالت شب هواوی با بهبودهایی بهره خواهد جست.

در کنار آن، یک دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی وجود خواهد داشت که ممکن است مشابه نمونه به کار رفته روی گوشی میت ۳۰ پرو یا یک سنسور کاملا جدید باشد. درهرحال، کیفیت آن فوق‌العاده خواهد بود.

مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

آگاروال در مورد دوربین سوم ادعا کرده است که این دوربین یک لنز پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. زوم اپتیکال آن مشخص نیست (انتظار زوم ۵ برابر می‌رود)، اما می‌دانیم که از قابلیت ۵۰x SuperSensing Zoom و لرزشگیر پشتیبانی خواهد کرد.

در کنار این‌ها یک سنسور مدت زمان پرواز نیز وجود خواهد داشت که برای بهبود عکاسی پرتره و محتوای واقعیت افزوده استفاده خواهد شد.

همه دوربین‌های P40 پرو توسط موتور فیوژن XD هواوی پشتیبانی خواهند شد که باعث بهبود بیشتر تصاویر خواهد گردید.

کایرین ۹۹۰ ۵G و فناوری شارژ سریع

قلب تپنده هواوی P40 پرو ۵G چیپست اسنپدراگون ۹۹۰ ۵G خواهد بود که یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار است. هنوز صحبتی درباره رم و حافظه داخلی این گوشی نشده است، اما شایعاتی درباره ترکیب ۸/۲۵۶ گیگابایتی به عنوان استاندارد وجود دارد.

در بخش نرم‌افزار، هواوی P40 پرو اندروید ۱۰ و EMUI 10 را روی خود اجرا خواهد کرد. متاسفانه جنگ تجاری آمریکا و چین باعث عدم دسترسی سری P40 به سرویس‌ها و اپلیکیشین‌های گوگل خواهد شد و هواوی از اپ گالری خود در آن‌ها استفاده خواهد کرد.

این گوشی انرژی خود از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد گرفت که از شارژ سریع سیمی ۴۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۴۰ وات پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات اصلی هواوی P40 و تفاوت‌ها

هواوی P40 معمولی از نظر مشخصات داخلی تقریبا مشابه مدل پرو خواهد بود، اما از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با آن خواهد داشت.

مشخصات و رندرهای هواوی P40 و P40 پرو لو رفت - تکفارس 

برای مثال، نمایشگر OLED آن مسطح بوده و سایزش به ۶.۱ اینچ کاهش یافته است. همچنین یک هول پانچ کوچک‌تر در بالای آن وجود دارد که همان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک دوربین دوم نامشخص را در خود جای داده است؛ هرچند که خبری از سنسور مدت زمان پرواز در اینجا نیست.

در مورد دوربین‌های پشت هم باید بگوییم که P40 معمولی از همان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد، اما دوربین اولتراواید آن به ۱۶ مگاپیکسل کاهش یافته و سنسور تله‌فوتو نیز ۸ مگاپیکسل خواهد بود که از زوم دیجیتال ۳۰ برابر و زوم اپتیکال ۳ برابر پشتیبانی خواهد کرد.

ضمن اینکه باتری گوشی نیز به خاطر سایز کوچک‌تر دستگاه، به ۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعت تنزل یافته و قرار است از شارژ سریع ۴۰ وات و شارژ سریع سیمی ۲۷ وات پشتیبانی کند.

سری هواوی P40 احتمالا یک عضو سوم به نام P40 پریمیوم نیز خواهد داشت که یک منبع کره‌ای اطلاعاتی را درباره دوربین‌های فوق‌العاده آن فاش کرده است. هنوز معلوم نیست که این گوشی، P40 پرو پریمیوم نامیده خواهد شد یا P40 پرو نسخه پریمیوم، اما امیدوارم که نام کوتاه‌تر برای آن انتخاب شود. P40 پریمیوم، به جای یک دوربین تله‌فوتو، دو دوربین از این نوع خواهد داشت: یک دوربین پریسکوپ با گشودگی f/4.0 و لنز معادل ۲۴۰ میلیمتر و زوم اپتیکال ۱۰ برابر و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 و لنز معادل ۸۰ میلیمتر با زوم اپتیکال ۳ برابر. هر دوی آن‌ها دارای لرزشگیر و قابلیت PDAF خواهند بود.

دوربین اصلی P40 پریمیوم، یک سنسور ۵۲ مگاپیکسلی با سایز ۱/۱.۲۸ اینچ و گشودگی f/1.8 و دارای قابلیت‌های لرزشگیر و PDAF و احتمالا خروجی ۱۳ مگاپیکسل خواهد بود. همچنین یک دوربین اولتراواید ۴۰ مگاپیکسلی با سایز ۱/۱.۵۴ اینچ و گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت PDAF وجود خواهد داشت. در جلو هم شاهد یک دوبین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با سایز ۱/۲.۸ اینچ و گشودگی f/2.0 خواهیم بود که در داخل هول پانچ و در کنار یک سنسور مدت زمان پرواز سه‌بعدی برای سنجش عمق و باز کردن امن قفل گوشی قرار دارد. البته چنین سنسوری در پشت دستگاه نیز وجود خواهد داشت که به بهبود کیفیت عکس‌های پرتره کمک خواهد کرد.

سایر مشخصات P40 پریمیوم شامل نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۴۴۰x۳۱۶۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، چیپست اسنپدراگون ۹۹۰ ۵G، دوازده گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه (قابل افزایش با کارت NM هواوی) می‌شوند. این گوشی، اندروید ۱۰ را در کنار رابط کاربری EMUI 10.1 و بدون سرویس‌های گوگل اجرا خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید