توصیه‌ی اپل برای از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون - تکفارس 
توصیه‌ی اپل برای از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون - تکفارس 
توصیه‌ی اپل برای از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون - تکفارس 

توصیه‌ی اپل برای از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون

محمد دهقان
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - 21:36
توصیه‌ی اپل برای از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون - تکفارس 

اپل با معرفی محصولاتی جدید، به کاربران توصیه کرد تا با استفاده از آن‌ها نسبت به از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون خود استفاده کنند.

در وضعیت جدیدی که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم، گسترش ویروس کرونا شبیه به ریختن مشتی ذرت روی روغن بسیار داغ است. پس بهتر است که به توصیه‌های مهمی که اپل اخیرا داشته است توجه کنیم.

این شرکت در حال به روز رسانی صفحه‌ی پشتیبانی خود با عنوان «چگونه محصولات اپل خود را تمیز کنیم» است و توصیه می‌کند که برای تمیز کردن آیفون از پاک‌ کننده‌های ضد عفونی کننده استفاده نمایید.

توصیه‌ی اپل برای از بین بردن ویروس کرونا روی آیفون - تکفارس 

این در حالی است که این شرکت قبلا اعلام کرده بود که از محصولات تمیزکننده برای گوشی خود استفاده نکنید اما اکنون در صفحه‌ی پشتیبانی‌اش اعلام می‌کند که کاربران آیفون می‌توانند از یک دستمال آغشته به الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد یا از ضد عفونی کننده‌ی کلراکس (Clorox) استفاده نمایند. از این دستمال می‌توان برای تمیز کردن سطوح خارجی دستگاه استفاده کرد.

اپل قبل از ایجاد تغییرات امروز در صفحه‌ی پشتیبانی‌اش گفته بود:

محصولات تمیزکننده و مواد ساینده باعث کاهش بیش‌تر پوشش دستگاه می‌شوند و ممکن است دستگاه آیفون را خراش داده یا خراب نمایند.

وال استریت ژرنال برای اطمینان از عدم به وجود آمدن مشکل برای دستگاه، صفحه‌ نمایش یک آیفون را بیش از ۱۰۰۰ بار تمیز کرد. با وجود همه‌ی این پاک کردن‌ها و استفاده از مواد شیمیایی، مقاومت پوشش ضد چربی حسگر اثر انگشت، دست نخورده باقی ماند. اپل می‌گوید تا زمانی که می‌توان از دستمال مرطوب استفاده کرد نباید از اسپری‌های ایروسل (افشانه‌ای)، مواد سفید کننده یا ساینده برای تمیز کردن آیفون استفاده نمود.

علاوه براین، اپل به دارندگان آیفون نسبت به نفوذ رطوبت هشدار می‌دهد و آن‌ها را از هرگونه غوطه‌ور کردن دستگاه خود در ماده‌ی تمیزکننده برحذر می‌دارد. همچنین ضد عفونی کردن آیفون هیچ تضمینی برای مصون ماندن در برابر ویروس کرونا نیست. همچنین کارشناسان می‌گویند که استفاده از دستمال مرطوب بهترین راه برای محافظت مردم از ابتلا به ویروس کرونا به واسطه‌ی لمس یک سطح آلوده است.

صفحه پشتیبانی اپل به کاربران یاد می‌دهد که چگونه تک‌تک مدل‌های آیفون، از آیفون اصلی گرفته تا خانواده‌ی آیفون ۱۱ را تمیز کنند. اگر کسی یک گوشی پیکسل دارد ، گوگل استفاده از “صابون خانگی معمولی یا دستمال مرطوب تمیز” را برای تمیز کردن آن تلفن پیشنهاد می کند.

با این حال شاید کسانی باشند که علاقه‌ای به استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن آیفون گران‌قیمت خود نداشته باشند، WSJ به آن‌ها خاطرنشان می‌کند که ویروس کرونا می‌تواند بر روی فلز، پلاستیک و شیشه (که تقریبا همه‌ی گوشی‌های هوشمند را پوشش می‌دهد) از دو ساعت تا نه روز به زندگی خود ادامه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید