هواوی: تحریم‌های آمریکا باعث کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های این شرکت خواهد شد - تکفارس 
هواوی: تحریم‌های آمریکا باعث کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های این شرکت خواهد شد - تکفارس 
هواوی: تحریم‌های آمریکا باعث کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های این شرکت خواهد شد - تکفارس 

هواوی: تحریم‌های آمریکا باعث کاهش ۲۰ درصدی فروش گوشی‌های این شرکت خواهد شد

افشین نوری
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - 12:02
تصویر مربوط به پنل جلوی هوآوی پی 40 پرو منتشر شد

هواوی پیش بینی کرده است که به خاطر تحریم‌های آمریکا، عرضه گوشی‌هایش در سال جاری حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت. به گزارش The Information، هواوی ژانویه امسال در یک جلسه داخلی با تعدادی از مدیران واحد مشتریان شرکت، پیش‌بینی‌های خود را برای سال ۲۰۲۰ ارایه کرده است.

کاهش اخیر در عرضه گوشی‌های هوشمند هواوی، آن هم تقریبا بعد از یک دهه رشد سریع، در نتیجه فروش‌های ضعیف در اروپا و سایر بازارهای خارج از چین اتفاق می‌افتد.

منابع آگاه گفته‌اند که عدم دسترسی هواوی به سرویس‌های موبایلی گوگل در اثر تحریم‌های آمریکا نیز به کاهش فروش‌ها کمک کرده است.

هواوی سال گذشته توانست علیرغم قرار گرفتن در لیست تحریم‌های آمریکا بیش از ۲۴۰ میلیون هندست عرضه کند. این موضوع باعث شد تا هواوی برای اولین بار، اپل را در میزان فروش گوشی پشت سر بگذارد و بعد از سامسونگ در رتبه دو بزرگترین سازنده گوشی هوشمند دنیا قرار بگیرد.

ادامه فروش هندست P30 پرو و سایر گوشی‌هایی که قبل از اعمال تحریم‌ها عرضه شده بودند باعث شد تا فروش‌های خارج از چین هواوی همچنان بالا باقی بماند. اما این شرکت برای امسال پیش‌بینی کرده است که میزان عرضه‌ها به حدود ۱۹۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون دستگاه کاهش خواهد یافت.

به نظر می‌رسد که تحریم‌های دولت آمریکا که دسترسی هواوی به تکنولوژی آمریکایی از جمله نرم‌افزار گوگل را محدود کرده، زنگ خطر را برای رشد جهانی این شرکت چینی به صدا درآورده است. از طرفی نیز شیوع ویروس کرونا، باعث ایجاد اختلال در زنجیره تامین هواوی شده و این شرکت را مجبور به بستن یا محدود کردن فعالیت ۴۹۸۵ فروشگاه‌اش در سراسر چین کرده است.

بنابراین می‌توان گفت که امسال تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا احتمالا سال سختی را برای هواوی رقم خواهند زد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید