تعداد کاربران پیام‌رسان WhatsApp به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران پیام‌رسان WhatsApp به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 
تعداد کاربران پیام‌رسان WhatsApp به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 

تعداد کاربران پیام‌رسان WhatsApp به ۲ میلیارد نفر رسید

مهرداد میرشاهی
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - 22:31
تعداد کاربران پیام‌رسان WhatsApp به ۲ میلیارد نفر رسید - تکفارس 

سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ که به فیسبوک تعلق دارد، به مرز ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان رسید؛ فیسبوک این خبر را از طریق پستی در وبلاگش اعلام کرد. تعداد کاربران WhatsApp در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب برابر با ۱٫۵ میلیارد و ۱ میلیارد نفر بوده است. این در حالی‌ست که تعداد کل کاربران خود فیسبوک به ۲٫۵ میلیارد نفر می‌رسد و دیگر اپلیکیشن محبوب این شرکت یعنی اینستاگرام نیز ۱ میلیارد کاربر دارد (هرچند این رقم برای ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی است).

واتس‌اپ برای رسیدن به این نقطه عطف به رمزگذاری پیام‌های کاربران روی آورد که همواره از سوی قانون‌گذاران دنیا، تحت فشار فزاینده‌ای است. اکثر دولت‌ها بر این باور هستند که عدم توانایی خواندن پیام‌های کاربران، روند کشف این که چه زمانی از برنامه‌های پیام‌رسان برای عملیات‌های تروریستی، استثمار کودکان و دیگر جنایات رخ داده استفاده شده است را دشوار می‌سازد.

ویل کتکارت (Will Cathcart)، مدیرعامل واتس‌اپ، گفته است که این شرکت هیچ برنامه‌ای مبنی بر غیرفعال سازی رمزنگاری پیام‌های ارسال شده در این سرویس ندارد. او در این زمینه به وال استریت ژورنال گفته است:

در طول تاریخ بشر، مردم همواره توانسته‌اند به طور خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و ما فکر نمی‌کنیم که این امر باید در جامعه مدرن تغییر کند.

با این حال، مدیرعامل واتس‌اپ در این باره اضافه کرد که این شرکت در تلاش است تا ابرداده‌ها را در اختیار تحقیقات مربوطه قرار دهد که یحتمل، کمک شایانی به این روند خواهد کرد.

کتکارت همچنین بیان کرده که این شرکت در تلاش است تا در راستای برنامه همه‌جانبه سازی سرویس‌های پیام‌رسان فیسبوک که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، سال گذشته میلادی به آن اشاره کرد، واتس‌اپ را با دیگر برنامه‌های این شرکت قابل تعامل سازد. با این حال، وی اذعان داشت که این امر ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد چراکه برای نمونه، برخی ویژگی‌های سرویس مسنجر فیسبوک (Messenger) روی واتس‌اپ کار نمی‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید