یک حرکت ساده می‌تواند پشتیبانی گوشی‌‌های سامسونگ از بیکس‌بای را تداوم بخشد - تکفارس 
یک حرکت ساده می‌تواند پشتیبانی گوشی‌‌های سامسونگ از بیکس‌بای را تداوم بخشد - تکفارس 
یک حرکت ساده می‌تواند پشتیبانی گوشی‌‌های سامسونگ از بیکس‌بای را تداوم بخشد - تکفارس 

یک حرکت ساده می‌تواند پشتیبانی گوشی‌‌های سامسونگ از بیکس‌بای را تداوم بخشد

مسلم رفیعی
۷ آذر ۱۳۹۸ - 12:17
یک حرکت ساده می‌تواند پشتیبانی گوشی‌‌های سامسونگ از بیکس‌بای را تداوم بخشد - تکفارس 

به گفته سام موبایل، کاربرانی که از گوشی‌های سامسونگ مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۷ (نوقا) و اندروید ۸ (اوریو) استفاده می‌نمایند، در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۸ (۱ ژانویه ۲۰۲۰) پشتیبانی از بیکس‌بای ویس (Bixby voice) را از دست خواهند داد. دستیار مجازی بیکس‌بای برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به همراه گلکسی اس ۸ معرفی شد. قابلیت‌های صوتی به کاربران اجازه می‌داد که با گفتن کلمات خاصی از بیکس‌بای سؤالی بپرسند و یا اینکه وظبفه‌ای را به آن محول نمایند. کاربران همچنین می‌توانند که با فشار دادن دکمه Bixby بر روی دستگاه‌های سازگار، این دستیار را فعال کنند.

در کنار بیکس‌بای ویس، بیکس‌بای هوم (Bixby Home) نیز وجود دارد که یک لیست بلندبالا از اطلاعات مرتبط با عناوینی مانند آب‌و‌هوا، کنترل وسایل هوشمند و فعالیت‌های بدن‌سازی را ارائه می‌دهد، که کاربران با فشردن دکمه مناسب می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. بیکس‌بای ویژن (Bixby Vision) از دوربین گوشی‌های سازگار سامسونگ استفاده کرده و می‌تواند یک تابلو به زبان خارجی را ترجمه، اطلاعات بیشتری را در مورد سوژه عکس‌ها فراهم، عکس‌های مشابه یکدیگر را پیدا کرده و درنهایت اینکه، به خریدهای آنلاین کاربران کمک نماید. برخی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده سامسونگ تنها از بیکس‌بای هوم پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر از دست دادن پشتیبانی بیکس‌بای ویس، گوشی‌های موردنظر همچنین پشتیبانی از بیکس‌بای بریفینگ را نیز از دست می‌دهند. این قابلیت اطلاعات مرتبط مانند آخرین خبرها و وضعیت آب‌‌و‌هوا را در هنگام خاموش کردن هشدارهای بیداری به کاربر ارائه می‌دهد. این ویژگی هنگام تنظیم کردن هشدار در اپلیکیشن ساعت، قابل فعال‌سازی است. گوشی‌های Galaxy A9 2018، گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۸ اکتیو، گلکسی اس ۸ پلاس، گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی اس ۹ در حال از دست دادن هر دو قابلیت بیکس‌بای در اندروید ۷ و ۸ هستند. ازآنجایی‌که تمامی این مدل‌ها به اندروید ۹ به‌روزرسانی شده‌اند، صاحبان این دستگاه‌ها می‌توانند با به‌روزرسانی گوشی‌های خود به اندروید ۹، بیکس‌بای ویس و بریفینگ را نگه دارند. برای انجام این اقدام کاربران می‌توانند به Settings > Software update مراجعه کنند.

سامسونگ هنوز به‌صورت رسمی نقشه خود برای قطع پشتیبانی بیکس‌بای ویس و بریفینگ دستگاه‌های مذکور را که از اندروید ۷ و ۸ بهره می‌برند، اعلام نکرده است، اما اماکن دارد که طی هفته آینده دست به چنین اقدامی بزند. یر اساس گزارش‌ها، سامسونگ از طریق این اقدام قصد دارد تا دارندگان گوشی‌های قدیمی سامسونگ را مجاب به نصب Bixby 2.0 کند. آخرین نسخه بیکس‌بای شامل یک رابط کاربری جدید، پردازش زبانی طبیعی‌تر و چندین بهبود دیگر می‌شود. مهاجرت کاربران به Bixby 2.0 به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا صرف هرینه و وقت اضافی جهت پشتیبانی از نسخه قدیمی این دستیار مجازی را متوقف سازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید