هواوی از مرکز آموزش ۵G در انگلستان رونمایی کرد - تکفارس 
هواوی از مرکز آموزش ۵G در انگلستان رونمایی کرد - تکفارس 
هواوی از مرکز آموزش ۵G در انگلستان رونمایی کرد - تکفارس 

هواوی از مرکز آموزش ۵G در انگلستان رونمایی کرد

مهدی داوری
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 12:00
هواوی از مرکز آموزش ۵G در انگلستان رونمایی کرد - تکفارس 

غول گوشی‌های هوشمند چینی، یعنی کمپانی هواوی از مرکز آموزشی ۵G در بیرمنگام انگلستان رونمایی کرد.

این مرکز آموزشی در انگستان بازگشایی شده است و هدف آن نیز اطمینان دادن به بریتانیا است تا این کشور مطمئن شود که می‌تواند آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات را در خود داشته باشد و زیر ساخت‌های آن در حال تولید است تا این کشور در آینده بتواند تکنولوژی‌های لازم خود را داشته باشد.

این مرکز آموزشی جدید که توسط هواوی کار خود را آغاز کرده است ظرفیت این را دارد تا ۲۰ نفر را به طور همزمان آموزش بدهد و همین طور دوره‌هایی متناسب با نیازهای آموزش در این مرکز طراحی شده است تا افراد تحت آموزش با بهترین شیوه‌ها شروع به یادگیری کنند و بتوانند هر مورد و آموزشی که لازم است فرا بگیرند.

یک دوره معمولی در این مرکز آموزشی که ۵ روز طول خواهد کشید دوره آشنایی و معرفی تکنولوژی ۵G است که در این دوره آموزشی موارد و تیترهایی نظیر اصول مهندسی مدرن شبکه و آموزش عملی نصب تجهیزات شبکه ۵G مطابق با تکنولوژی شرکت هواوی به متقاضیان آموزش داده می‌شود. این گزارش را آژانس خبری شین هوا (Xinhua) اعلام کرده است.

طبق اعلام کمپانی چینی هواوی پس از عملیاتی شدن به شکل کامل، هدف این مرکز تربیت و آموزش بیش از ۱۰۰۰ مهندس شبکه در سال است که با آخرین تکنولوژی ۵G تعلیم دیده‌اند می‌باشد.

سیر آندرو کان (Sir Andrew Cahn) مدیر غیر اجرایی کمپانی هواوی در بریتانیا در مصاحبه خود اعلام کرد:

در بریتانیا کمبود اراده سیاسی برای دریافت تکنولوژی ۵G از کشور چین وجود ندارد و همین طور هیچ مشکل تجاری نیز برای اجرا آن در بریتانیا نیست. البته مشکل اصلی ما برای آوردن تکنولوژی ۵G به بریتانیا مشکلات خاصی مثل کمبود نیروی آموزش دیده و مهندس در این حوزه است که ما باید به آن بپردازیم و این مشکل را حل کنیم. این مسائل عمدتا در اختیار دولت است تا اطمینان حاصل کند که افراد درست و آموزش دیده‌ای از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها فارغ التحصیل شوند و همین طور شرکت‌ها چگونه می‌توانند با این افراد برخورد کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند و این دقیقا کاری است که کمپانی هواوی انجام می‌دهد. در حالی که کمپانی هواوی می‌داند که برای پیشرفت مهارت‌های خاصی مورد نیاز است در نتیجه ما یک مرکز آموزشی پیشرفته برای مهندسین برتر در مرکز آموزشی ۵G ایجاد کرده‌ایم.

قبل از رونمایی رسمی از این مرکز آموزشی در روز جمعه، طی چند ماه گذشته این مرکز در مرحله آزمایش بوده است و برخی از مهندسان در حال حاضر در این مرکز به شکل آزمایشی آموزش دیده‌اند.

لن وارد (Ian Ward) رئیس شورای شهر بیرمنگام در مصاحبه جدید خود گفت: استعدادهای ۵G و دانش آن‌ها برای رشد در آینده بسیار ضروری هستند و مرکز آموزشی ۵G هواوی در حال حاضر ۱۵۷ مهندس آماده به کار متخصص در حوزه ۵G آموزش می‌دهد که در اولین دوره فارغ التحصیلی در ژوئن امسال از این مرکز آموزشی وارد بازار می‌شوند.

بدون شک پس از سیاست‌های ترامپ در جنگ اقتصادی با دولت چین این همکاری بریتانیا و چین می‌تواند نشان بدهد که هیچ کشوری به جز آمریکا علاقه ندارد تا با چینی‌ها قطع رابطه کند و از دانش و تکنولوژی و نیروی کار آن‌ها استفاده نکند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید