هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رسماً معرفی شدند؛ تمرکز ویژه برروی دوربین - تکفارس 
هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رسماً معرفی شدند؛ تمرکز ویژه برروی دوربین - تکفارس 
هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رسماً معرفی شدند؛ تمرکز ویژه برروی دوربین - تکفارس 

هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رسماً معرفی شدند؛ تمرکز ویژه برروی دوربین

مهرداد میرشاهی
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - 17:11
هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رسماً معرفی شدند؛ تمرکز ویژه برروی دوربین - تکفارس 

پس از ماه‌ها حدس و گمان و انتشار اطلاعات و جزئیات متعدد و همانطور که پیش از این وعده داده شده بود، سرانجام شرکت هواوی در جریان کنفرانس اخیر خود در شهر مونیخ آلمان از جدیدترین پرچمداران خود یعنی هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رونمایی به عمل آورد. تلفن‌های جدید، به خصوص میت ۳۰ پرو، رقیب اصلی آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو اپل، گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ و پیکسل ۴ گوگل (که ماه اکتبر میلادی عرضه خواهد شد) محسوب می‌شوند و از توان سخت‌افزاری خوبی نیز بهره می‌برند.

گوشی‌های میت ۳۰ حاوی پردازنده کرین ۹۹۰ خواهند بود که امکان بهره‌وری از ظرفیت‌های ۵G و AI را فراهم می‌آورد. کرین ۹۹۰، پاسخ هواوی به سری چیپست‌های A اپل و اسنپدراگون کوالکوم محسوب می‌شود. در کنار مودم ۵G، هواوی می‌گوید که این تلفن هوشمند شامل ۱۴ آنتن برای ۵G و در کل، ۲۱ آنت است که تفاوت فاحشی با رقیبان خود دارد.

هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، ارغوانی، سبز زمردی موجود خواهند بود. البته این شرکت چینی، دو مدل خاص از این دستگاه‌ها را در رنگ‌های نارنجی و سبز که توسط چرمی گیاهی پوشانده شده‌اند نیز عرضه خواهد کرد.

هر دو گوشی به چهار دوربین عقب ملقب به Leica مجهز شده‌اند که هواوی از طراحی آن‌ها تحت عنوان «یراحی حلقه‌ای Halo» یاد می‌کند. میت ۳۰ پرو دارای صفحه نمایشی ۶٫۵۳ اینچی‌ست و لبه‌های آن به صورت خمیده طراحی شده‌اند؛ این در حالی‌ست که گوشی میت ۳۰ به صورت مسطح طراحی شده و دارای صفحه نمایش ۶٫۶۲ اینچی‌ست و نسبت به مدل ویژه خود، بزرگتر است. باتری این دو نسخه نیز با یکدیگر متفاوت است: میت ۳۰ به یک باتری ۴٫۲۰۰ میلی آمپری و میت ۳۰ پرو به یک باتری ۴٫۵۰۰ میلی آمپری مجهز شده است. باتری قدرتمند میت ۳۰ پرو در مقایسه با باتری ۳٫۶۹۶ میلی آمپر آیفون ۱۱ پرو، تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد. هر دو باتری یاد شده در حالت اتصال با سیم تا ۴۰ وات و در حالت اتصال بی‌سیم تا ۲۷ وات از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

از آنجایی که دور صفحه نمایش میت ۳۰ پرو به صورت منحنی و خمیده طراحی شده‌اند، شرکت هواوی دکمه‌های فیزیکی کناری پاور و صدا را از آن حذف کرده و جایگزینی حساس به لمس برای آن تعریف کرده است. درست مشابه آنچه که در نکس ۳ ویوو دیدیم.

دوربین عقب هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به صورت چهارگانه است که به صورت حلقه‌ای در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند، و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و شاخصه‌های پرچمداران جدید هواوی محسوب می‌شود. در میت ۳۰ شاهد یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۸، یک دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۲، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم ۲٫۴ و همچنین سنسور فوکوس لیزری هستیم. در عین حال، دوربین میت ۳۰ پرو نیز ویژگی‌های مشابهی با دوربین میت ۳۰ دارد با این تفاوت که دوربین فوق عریض آن ۴۰ مگاپیکسل با دیافراگم ۱٫۸ است و سنسور فوکوس لیزری جای خود را به حسگر عمیق ۳ بعدی داده است.

گوشی‌های جدید شرکت هواوی در زمان نامشخصی عرضه خواهند شد. این در حالی‌ست که هواوی پیرو جنگ تجاری شکل گرفته بین چین و ایالات متحده آمریکا گیر افتاده و با سختی‌های زیادی روبروست. دونالد ترامپ به طور مشخص، محصولات هواوی را نشانه گرفته و قوانین سفت و سختی برای تولیدات این شرکت مطرح وضع کرده است. شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت نیز لایسنس اندروید هواوی را باطل کرده تا کار برای این شرکت بیش از قبل، سخت‌تر شود.

اوایل ماه جاری و در جریان رویداد ایفا ۲۰۱۹، شرکت هواوی از گوشی تاشوی میت ایکس (Mate X) و رقیب ایرپادهای اپل یعنی FreeBuds 3 رونمایی کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید