تراشه جدید Kirin 990 5G معرفی شد - تکفارس 
تراشه جدید Kirin 990 5G معرفی شد - تکفارس 
تراشه جدید Kirin 990 5G معرفی شد - تکفارس 

تراشه جدید Kirin 990 5G معرفی شد

مسلم رفیعی
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - 13:30
تراشه جدید Kirin 990 5G معرفی شد - تکفارس 

بر خلاف اتفاقی که در پاییز سال گذشته در رابطه با تراشه Kirin 980 هوآوی افتاد، این بار سامسونگ اولین پردازنده نسل دوم ۷ نانومتری Exynos 9825 خود را قبل از شرکت هوآوی معرفی کرد. سامسونگ همچنین اولین شرکتی بود که چیپست‌های یکپارچه ۵G را با نام Exynos 980  معرفی نمود، یعنی اولین شرکتی که سخت‌افزاری میان‌رده را با مودم ۵G ترکیب می‌نماید. تاکنون، مودم ۵G تمامی تلفن‌های مبتنی بر تراشه‌های کوالکام، سامسونگ یا هوآوی، به‌طور جداگانه نصب شده است که همین موضوع باعث می‌شود تا ظرفیت باتری و رم این دستگاه‌ها، به‌طور بالقوه کاهش یابد.

تراشه Kirin 990 که هوآوی به تازگی معرفی کرده، قرار است که به همراه سخت‌افزارهای پیشرفته و همچنین یک مودم ۵G مناسب، در تلفن‌هایی مانند Mate 30 Pro به کار گرفته شود، اما سامسونگ هنوز اسامی گوشی‌هایی را که در آن‌ها از تراشه Exynos 980 استفاده می‌شود، اعلام ننموده است.

Kirin 990

هر دو هسته پردازنده Kirin 990 و همچنین مودم ۵G این تراشه، با کارآمدترین فرآیند موجود در حال حاضر، یعنی نسل دوم لیتوگرافی ۷nm EUV تولید شده‌اند، دقیقاً همانند Exynos 9825. در پایین یک بررسی اجمالی میان Kirin 990 ،Samsung Exynos 9825 و +Snapdragon 855 صورت گرفته است.

تراشه جدید Kirin 990 5G معرفی شد - تکفارس 

اظهارات شرکت هوآوی به شرح زیر است:

اولین سیستم دو دامنه‌ای کاهش نویز ویدیو‌ها را، به شما معرفی می‌کنیم. ما در حال تبدیل منظره ویدیوی تلفن همراه شما، با استفاده از تراشه HUAWEI Kirin 990 5G هستیم. از کاهش بی‌نظیر نویز در ویدیوهای DSLR خود لذت ببرید.

ویژگی‌های Kirin 990 5G و قابلیت AR (واقعیت افزوده) این تراشه

این تراشه (Kirin 990 5G) همانند تراشه سطح بالای Apple A13 در گوشی iPhone 11 خواهد بود و همچنین طی فرآیند +N7 شرکت TSMC ساخته می‌شود. این تراشه از یک مودم یکپارچه بهره می‌برد؛ چیزی که تاکنون زیاد در مورد آن بحث نشده است. ما در اینجا می‌خواهیم که بر مودم ارتباطی این تراشه بیشتر تأکید نماییم.

متأسفانه، این گروه از مودم‌ها در حالت کلی از فرکانس‌های بالای پهنای باند mmWave شرکت‌های Verizon ،T Mobile و سایر ارائه‌دهندگان شبکه ۵G در ایالات متحده، پشتیبانی نمی‌نمایند. با این حال، در سال ۲۰۲۰ تمامی شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده اینترنت ۵G این کشور، شروع به گسترش شبکه‌های دارای پهنای باند محدود خواهند کرد. لازم به گفتن نیست که هوآوی با توجه به دشمنی با کاخ سفید، شانس چندانی در این زمینه ندارد اما جالب است که در نهایت، می‌توانیم شاهد به‌کارگیری یک تراشه ۵G واقعی بر روی تلفن‌های رده‌بالا باشیم.

هوآوی مایل است بر این نکته تأکید نماید که مودم‌های ۵G این شرکت، از نظر کارآمدی و هماهنگی با امواج، یکی از بهترین‌ها تا به امروز هستند. با آگاهی از نقش رهبری این شرکت در تحقیقات ۵G، سخنان این شرکت چینی درست به نظر می‌رسند.

یکی از ویژگی‌های Kirin 990 5G که باعث می‌شود تا از مودم Qualcomm X50 پیشی بگیرد این است که مصرف انرژی آن، به آنچه که تلفن هوشمند شما جهت اتصال ۴G مصرف می‌نماید، نزدیک‌تر است. هوآوی همچنین از گیرنده تطبیقی ​​یادگیری ماشینی جهت افزایش عملکرد در مقایسه با تراشه X50 کوالکام بهره می‌برد.

این یک قدم رو به جلو نسبت به تلفن‌های ۵G فعلی است؛ گوشی‌هایی که باید به باتری‌های دارای ظرفیت فراتر از ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز باشند تا بتوانند هنگام اتصال به یک شبکه ۵G، عملکردی قابل قبول را ارائه دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید