پیوستن اپل به گوگل و مایکروسافت برای پروژه اشتراک‌گذاری اطلاعات - تکفارس 
پیوستن اپل به گوگل و مایکروسافت برای پروژه اشتراک‌گذاری اطلاعات - تکفارس 
پیوستن اپل به گوگل و مایکروسافت برای پروژه اشتراک‌گذاری اطلاعات - تکفارس 

پیوستن اپل به گوگل و مایکروسافت برای پروژه اشتراک‌گذاری اطلاعات

پوریا اسدی
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 15:03
پیوستن اپل به گوگل و مایکروسافت برای پروژه اشتراک‌گذاری اطلاعات - تکفارس 

کمی‌ بعد از گذشت یک سال از آغاز به کار رسمی‌ پروژه انتقال داده‌ها، مجموعه جدیدی از شرکاء و ویژگی‌ها به این پروژه اضافه شده است. امروز اپل اعلام کرد که به این پروژه می‌پیوندد و سیستم‌های قابل تعامل را ایجاد می‌کند تا داده‌ها را به iCloud وارد و خارج کند. تعدادی از شبکه‌های اجتماعی نیز به این پروژه پیوسته‌اند. همانند پروژه Solid تیم برنرز لی که امکان وارد و صادر کردن مخاطبین را فراهم می‌کند و Mastodon اجازه وارد و صادر کردن پست را می‌دهد.

پروژه منبع باز با هدف انتقال آسان‌تر داده‌ها از یک سرویس به سرویس دیگر آغاز به کار نموده است. این پروژه انتقال داده‌ها بیشتر شامل برنامه نویسی پشتیبان است تا ابزارهای صادرات داده مانند Google Takeout و دسترسی فیسبوک به ابزار اطلاعات کاربر با یکدیگر سازگارتر باشند. در حال حاضر این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا داده‌ها را مستقیماً در دیسک سخت خود بارگیری کنید اما امیدواریم که کد پروژه بتواند داده را مستقیماً به یک سرویس دیگر منتقل کند. به عنوان مثال این امر به شما امکان می‌دهد تا تمام عکس‌های فیسبوک خود را به یک حساب Google Photos ارسال کنید آن هم بدون واسطه که  احتمال نشت اطلاعات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و توییتر همه در تابستان گذشته توافقی را امضا نمودند و صفحه گیت‌هاب پروژه از آن زمان به روزرسانی‌های منظم را نشان می‌دهد اما هنوز کار بسیار در دست انجام است. سایت رسمی‌  این پروژه اعلام کرده است:

ما به طور مداوم در حال پیشرفت هستیم که ممکن است باعث شود اوضاع گاه به گاه به ضورت دلخواه پیش نرود. بنابراین همانطور که شما در حال تلاش برای بهبود این پروژه هستید لطفاً با احتیاط از آن استفاده کنید و انتظار نقص‌های کوچک را داشته باشید.

تاکنون ، بیشتر کارهای این پروژه به پایان رسیده و ممکن است به زودی محصولاتی با رویکرد مصرفی را از این پروژه شاهد باشیم. در بیانیه‌ای گوگل اعلام کرد که کاربران با پروژه‌های جدیدی اشنا خواهند شد که طی چند ماه رونمایی خواهند شد. جسی چاوز مدیر گوگل در بخش انتقال داده‌ها گفت:

ما واقعاً از پیشرفت پروژه انتقال داده از سال گذشته هیجان‌زده هستیم و مشتاقانه منتظر می‌مانیم تا اولین ویژگی‌های کاربرپسند ما در ماه‌های آینده به کار گرفته شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید