اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده شما توسط سیری گوش دهند - تکفارس 
اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده شما توسط سیری گوش دهند - تکفارس 
اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده شما توسط سیری گوش دهند - تکفارس 

اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده شما توسط سیری گوش دهند

علی قاسم نژاد
۹ مرداد ۱۳۹۸ - 11:29
اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده شما توسط سیری گوش دهند - تکفارس 

اپل به پیمانکارانی پول می‌دهد که به مکالمات ضبط شده شما توسط سیری گوش دهند. براساس گزارش گاردین (Guardian)، یکی از پیمانکاران این اخبار را فاش کرده و گفته به طور اتفاقی به مکالمات زندگی شخصی کاربران از جمله گرفتن وقت دکتر، آدرس و حتی معاملات مواد مخدر گوش داده است.

به گفته این پیمانکار، اپل از کارمندان می‌خواهد تا به تماس‌های سیری گوش دهند و شرایطی را مثل عمدی بودن و نبودن ارتباط یا مفید بودن و نبودن پاسخ سیری به کاربران را بسنجند و به آن نمره دهند.

همچنان اپل هیچوقت به طور صریح اعلام نکرده که افراد دیگری به این مکالمات گوش می‌دهند. اما در قوانین حریم شخصی سیری که معدود (در صورت وجود) کاربران سیری تاکنون خوانده اند. گفته شده : «برای شناسایی بهتر لهجه و پاسخ‌های بهتر، برخی از اطلاعات مثل نام ، مخاطبین، آهنگی که گوش می‌دهید و جست‎وجوی شما به سرورهای اپل با پروتکل‌های رمزگذاری شده ارسال می‌شود.»، ولی جایی گفته نشده که کارمندان و افراد دیگری به تماس‌های سیری گوش داده و آنها را آنالیز می‌کنند.

در بیانیه ای به گاردین ، این شرکت اذعان کرد که از آنالیز درخواست‌های سیری برای بهبود خود سیری و دیکته آن استفاده می‌کند. درخواست‌های کاربران با اپل آیدی آنها مرتبط نیست. اگرچه پاسخ‌های سیری در محیطی امن آنالیز شده و این شرکت‎های شخص ثالث باید به الزامات و قوانین محرمانه اپل پایبند باشند. به علاوه اپل اعلام کرده که تنها یک درصد از فعالیت‎های روزانه، تحت این سیستم آنالیز شده‎اند.

درحقیقت گوش دادن بعضی افراد به مکالمات این دستیار صوتی دیگر خبر جدیدی نیست. به این دلیل که هردو شرکت‌های آمازون (الکسا) و گوگل (گوگل اسیستنت) اعتراف کرده‌اند که برای بهبود سیستم خود بعضی از کارمندان آنها به مکالمات ضبط شده گوش می‌دهند و آنها را بررسی می‌کنند.

البته این روش منطقی است زیرا دستیار‌های‌ صوتی نمی‌توانند تفاوت بین درست و غلط را تشخیص دهند ( اگر می‎توانستند دیگر جواب اشتباهی وجود نداشت). هرکسی که از دستیار هوشمند استفاده می‌کند می‌داند که برای آنها اشتباهات خیلی رایجی پیش ‌می‌آید.

ولی سیستم اپل به چند دلیل نگران کننده‌تر خواهد بود. چرا که با فراگیرتر بودن محصولات اپل، سیری برروی گوشی‌ها، ساعت‌های هوشمند که میلیون‌ها کاربر دارد که به جای گفتن کلمه هی سیری می‌توانند با بالا آوردن مچ دست خود سیری را فعال کنند. اما الکسا فقط به بلندگوهای هوشمند و گوگل اسیستنت فقط به بلندگوها و گوشی‌های گوگل خطم می‌شود.

براساس منابع گاردین، همین موضوع باعث شده که اطلاعات و مکالمات شخصی افراد به دست افراد غریبه‌ای که برای اپل کار می‌کنند بیوفتد.

این اطلاعات شامل مکالمات ضبط شده بین بیمار و دکتر، معاملات تجاری، معاملات مجرمانه، مکالمات عاشقانه بین مردم، همراه با مکان کاربر، جزئیات تماس و اطلاعات دیگر بوده است.

به جز قطع استفاده کامل از دستیاران هوشمند به طور موقت، احتمالاً کاربران گزینه‌های زیادی ندارند. مگر اینکه مراقب آنچه در آیفون ها و HomePod های خود می گویند باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید