کنگره آمریکا: لیبرا فریب‌کارانه و خطرناک است - تکفارس 
کنگره آمریکا: لیبرا فریب‌کارانه و خطرناک است - تکفارس 

کنگره آمریکا: لیبرا فریب‌کارانه و خطرناک است

سید محمد معلمی
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - 18:30
کنگره آمریکا: لیبرا فریب‌کارانه و خطرناک است - تکفارس 

قانون‌گذاران آمریکایی در جدیدترین اظهارات خود درباره فیسبوک، پول مجازی این شرکت به نام لیبرا (Libra) را هدف قرار داده‌اند. یکی از این نمایندگان لیبرا را فریب‌کارانه و خطرناک توصیف و به این شبکه اجتماعی توصیه کرده ابتدا گذشته خود را پاک‌سازی کند، سپس سراغ تجارتی جدید برود.

در این بین، دیوید مارکوس (David Marcus) مدیر لیبرا، مهم‌ترین هدف هجمه‌ها بوده است.

شرود برون (Sherrod Brown) نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعتقاد دارد، اینکه فیسبوک فکر می‌کند کاربران به پول مجازی این شرکت اعتماد خواهند کرد، کاملاً فریب‌کارانه است.

او می‌گوید:

اگر ما به فیسبوک اجازه دادیم که با حساب‌های بانکی مردم کار کند، دیوانگی کرده‌ایم. این کار مثال بارز دادن کبریت به یک کودک است. ضمن اینکه گویا فیسبوک قصد ندارد از اتفاقاتی که در گذشته برایش رخ داده درس عبرت بگیرد ولی با این حساب باز هم آنها را فرصت‌های یادگیری عنوان می‌کند

مارتا مک‌سالی (Martha McSally)، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا هم نظرات خود را درباره لیبرا این‌گونه بیان کرد:

فیسبوک به جای اینکه خودش را از آلودگی‌های موجود پاک کند، قصد دارد دوباره تجارت جدیدی به راه بیندازد

مارکوس می‌گوید:

فیسبوک لیبرا را تنها در برنامه‌های مسنجر و واتس‌اپ قرار خواهد داد

او به قانون‌گذاران آمریکایی وعده داده که لیبرا توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام Libra Association اداره می‌شود و به همه قوانین ایالات متحده احترام خواهد گذاشت و تا زمانی که نیازهای قانونی این پروژه تأمین نشده‌اند، پول مجازی را عرضه نخواهد کرد.

دوشنبه هفته پیش هم استیون مناچین (Steven Mnuchin)، نماینده وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نسبت به لیبرا احساس خوشایندی ندارد. به علاوه، مدیر بخش حفاظت پلیس فدرال نیز نگرانی‌های شدیدش در مورد پول مجازی فیسبوک را رسماً نشان داده بود.

مارکوس در یک بیانیه از پیش آماده شده، اعلام کرده بود که سازمان مدیریت لیبرا از قوانین دولت سوییس پیروی می‌کند زیرا بنیان اصلی آن در این کشور اروپایی نهادینه شده است.

دیوید مارکوس می‌نویسد:

Libra Association انتظار دارد که مجوز را دریافت کند و قانونی شود تا بتواند کارهای نظارتی خود را انجام دهد زیرا این سازمان در جنوا (Geneva) مدیریت می‌شود و تحت نظارت مقامات بازرسی اماکن تجاری سوییس است

ترامپ هم هفته گذشته در توییتر رسماً اعلام کرد که طرفدار لیبرا، بیت کوین و سایر ارزهای مجازی نیست زیرا آنها اصلاً پول نیستند و ارزششان همیشه متغیر بوده و مبنای خاصی ندارند.

او نوشت:

پول‌های غیررسمی می‌توانند اقدامات غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر و سایر جرائم را رقم بزنند و سبب افزایش آنها شوند

ترامپ در ادامه توییت کرد:

پول مجازی فیسبوک به نام لیبرا هم از این قاعده مستثنی نیست و ثبات نخواهد داشت. اگر فیسبوک و سایر شرکت‌ها می‌خواهند بانک شوند، باید مانند بانک‌های داخلی و بین‌المللی، مراحل قانونی را طی کرده و همه مجوزهای لازم را دریافت کنند. بر این اساس، ما تنها یک پول واقعی و رسمی در ایالات متحده داریم که از همه پول‌ها قدرتمندتر است و دلار نامیده می‌شود

فیسبوک هم اعلام کرده تا زمانی که مجوزها دریافت نشده‌اند و نمایندگان آن را تأیید نکرده‌اند، پول مجازی خود را عرضه نخواهد کرد.

در پایان اشاره کنیم که پول مجازی فیسبوک به نام لیبرا قرار است مانند یک کیف پول در اپلیکیشن‌هایی نظیر واتس‌اپ، مسنجر و یک برنامه اختصاصی در دسترس باشد و از سال ۲۰۲۰ به دست همه افراد برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید