فاز دوم سیستم هوشمند خودکار لکسوس آماده برای ۲۰۲۰ - تکفارس 
فاز دوم سیستم هوشمند خودکار لکسوس آماده برای ۲۰۲۰ - تکفارس 
فاز دوم سیستم هوشمند خودکار لکسوس آماده برای ۲۰۲۰ - تکفارس 

فاز دوم سیستم هوشمند خودکار لکسوس آماده برای ۲۰۲۰

سجاد اسدی
۲۴ تیر ۱۳۹۸ - 22:24
فاز دوم سیستم هوشمند خودکار لکسوس آماده برای ۲۰۲۰ - تکفارس 

در مراسمی که این هفته به مناسبت ۳۰ سالگی برند لکسوس (Lexus) برگزار شد، آقای کوجی ساتو (Koji Sato)، مدیر اجرایی لکسوس‌ اینترنشنال (Lexus International) در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد:

در سال ۲۰۲۰، شرکت لکسوس سیستم هوشمند خودکار خود با نام های‌وی تیم‌میت (Highway Teammate) را معرفی و عرضه خواهد کرد.

البته خبر اصلی درواقع این نیست؛ ما از قبل این مطلب را از نمایشگاه موتورشو (Motor Show) که در سال ۲۰۱۷ در توکیو برگزار شد، می‌دانستیم؛ اما ساتو اطلاعات جدیدی را درمورد خصوصیات سیستمی که سال بعد وارد جاده‌ها خواهد شد و انتظاراتی که می‌توانیم از آن داشته باشیم به اشتراک گذاشت.

وقتی که درمورد سطح خودمختاری سیستم سوال شد، ساتو پاسخ داد:

درحقیقت فاز دوم خود واقعیت است… پروژه ای است که ابتدای انتشار آن در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

این بدان معنی است که سیستم های‌وی توانایی کنترل خودرو بدون نیاز به استفاده از دست‌ها را دارد. البته یک سیستم نظارتی وجود دارد که توجه راننده را می‌سنجد زیرا هنوز به جمع حواس راننده و دوختن چشم‌هایش به مسیر احتیاج است. مشابه سیستم سوپرکروز کادیلاک (Cadillac’s Super Cruise)، های‌وی خودرو را طوری هدایت می‌کند که ملزم به حرکت در بین خط‌کشی‌های جاده باشد و همچنین فشار گاز و ترمز را نسبت به ماشین جلویی تنظیم می‌کند.

این تکنولوژی خودران باید بتواند در زمینه وفق دادن اتومبیل با تغییرات مسیر، اعم از یکی شدن یا منشعب شدن راه، پا را یک قدم فراتر بگذارد.

ساتو می‌گوید:

برنامه‌های ما برای آینده شامل ارتقادادن و به‌روزرسانی قابلیت‌های سیستم برای شرایط متفاوت است.

معنای این جمله آن است که این تکنولوژی در طول زمان می‌تواند یاد بگیرد و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کند.

ساتو ادامه داد که لکسوس خودمختاری را تنها بخشی از تجربه‌ای که به رانندگان آینده داده می‌شود، می‌بیند و خود رانندگی انسان‌محور می‌تواند تجربه بزرگی برای شرکت باشد. وی ادامه می‌دهد:

تکنولوژی آینده لکسوس «خلبان من» خواهد بود که «به من کمک می‌کند تا شگفت‌انگیزترین زندگی‌ام را تجربه کنم». ما به مسیرمان ادامه خواهیم داد تا یک تجربه انسان‌محور عالی را ارائه دهیم و البته که هرگز ارزش رانندگی را برای مشتریان لوکس‌مان فراموش نخواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید