اخباری جدید در مورد گوشی گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 
اخباری جدید در مورد گوشی گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 
اخباری جدید در مورد گوشی گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 

اخباری جدید در مورد گوشی گوگل پیکسل ۴

ربین قهرمانی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 17:00
اخباری جدید در مورد گوشی گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 

تصمیم دیروز گوگل مبنی بر انتشار تصویر پیکسل ۴ پس از لو رفتن چندین تصویر از این اسمارت‌فون، برخی طرفداران هندست‌های پیکسل را هیجان‌زده کرد. با این حال تصویر انتشار یافته توسط گوگل نمایان‌گر هندستی با شکل ظاهری نسبتا پیشرفته بود. گوگل در اظهارنظری اعلام کرد که “به دلیل مشاهده قابلیت‌های پیکسل ۴ باید کمی منتظر بمانید”. این موضوع موجب شد که سوال های فراوانی در خصوص صحت شایعات مطرح شده پیرامون پشتیبانی گوشی از ژست‌های دستی مطرح شود. اما در واقع برخی اقدامات دیگر گوگل نیز شگفتی کاربران را به‌دنبال داشته است. بر اساس شایعات و اخباری که این اواخر منتشر شده است، ممکن است که گوگل پیکسل ۴ خیلی زود وارد بازار شود و در دسترس عموم قرار گیرد. در ادامه خبر با تکفارس همراه باشید.

همه می‌دانیم که گوشی های سری گوگل پیکسل، مثل همیشه در ماه اکتبر عرضه می‌شوند و این مورد به این معناست که گوشی‌های گوگل پیکسل ۳ فقط برای مدت زمان ۴ ماه از بهترین و جدیدترین تراشه اسنپ‌دراگون بهره می برند و بعد از این مدت عرضه هندست‌های نسل بعدی با مدل جدیدی از تراشه‌های پرچمدار سری اسنپ‌دراگون آغاز می‌شود. این در حالی است که برخی از کاربران سری گوشی های گوگل پیکسل امیدوار بودند که تصمیم گوگل مبتنی بر جابه‌جایی زمانی و جلو افتادن زمان عرضه گوشی پیکسل ۴ به کاربران خواهان گوشی‌هایی با جدیدترین تراشه‌های عرضه شده امکان دهد، تا برای مدت زمان بیش‌تری از آن‌ها استفاده نمایند و از در دست داشتن آن لذت ببرند.

اما نشر توئیتی در فضای مجازی توئیتتر توسط یک خبرچین با نام ایوان بلاس، در خصوص تقویم بازاریابی اپراتور وریزون، تمامی این خوشحالی کاربران را به پوچی گرایاند. تصویری که در پایین مشاهده می کنید، نقشه خط زمانی این شرکت مخابراتی برای عرضه دستگاهی پیشرفته در حدود ماه‌های می تا دسامبر را نمایش می‌دهد. گوشی گوگل پیکسل ۳a که در حال حاضر عرضه شده است، در ماه گذشته در فهرست قرار گرفته بود و گوشی سامسونگ گلکسی‌نوت ۱۰ هم احتمالا در پایان ماه آوت عرضه خواهد شد. در اواخر ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به احتمال زیاد شاهد عرضه مدل‌های جدید آیفون به بازار جهانی خواهیم بود و اسمارت‌فون‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ XL نیز در میانه‌های ماه اکتبر وارد بازار می‌شوند. اگر اینگونه باشد که وریزون از این جدول زمانی تبعیت کند؛ در این‌صورت به‌نظر می‌رسد که تا پاییز امسال شاهد عرضه هندست‌های پیشرفته و زود هنگام گوگل پیکسل به بازار نخواهیم بود. محصولات جدید شرکت گوگل پیکسل در کنار پشتیبانی از ژست‌های دستی مناسب (به دلیل استفاده از تراشه‌های پروژه Soli گوگل) به طور احتمالی قادر به انجام تنظیمات اصلی و بنیادین نمایشگر به صورت خودکار خواهند بود. گوگل پیکسل ۴ می‌تواند از یک فناوری شبیه به TrueTone شرکت اپل یا Adaptive Dispaly شرکت سامسونگ، برای تنظیم خودکار نظم رنگ سفید در نمایشگر صفحه، بر اساس مقدار نوری که دریافت می‌کند، بهره‌برداری نماید. این فناوری عالی و مبتکرانه به تصاویری که بر روی گوشی گوگل پیکس ۴ نشان داده می‌شود جلوه‌ای بسیار طبیعی‌تر به تصویر می‌دهد. وقتی می‌خواهیم در مورد کیفیت طراحی این گوشی یعنی گوگل پیکسل ۴ حرف بزنیم، نمی‌توان از ماژول مربعی شکل دوربین که در سمت چپ قرار دارد، صرف نظر کرد. این ماژول با دوربین پیش‌تر معرفی شده گوشی اپل آیفون ۱۱ شباهت بسیار فراوانی دارد و این اواخر، این نوع ماژول به نوعی مد و متد ساخت گوشی‌های امروزی تبدیل شده است. ماژول دوربین گوگل پیکسل ۴ ظاهرا مجهز به ۲ دوربین قدرتمند و عالی است. این نوع ماژول های مربعی موجود در سمت چپ عقب این گوشی، احتمال کمی دارد که به یک متد و نقشه برای همه گوشی های این عصر بدل شود. همانگونه که می دانیم هندست‌های سری گوگل پیکسل با اینکه فقط از تنها یک حسگر در قسمت پشتی دستگاه استفاده میکند، اما از مدت‌ها پیش هم  گوشی‌های گوگل پیکسل به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه عکاسی شناخته شده اند. تصویر زیر خط زمانی وریزون را به نمایش می‌گذارد که می توان گوگل پیکسل ۴ را در آن دید.

GOOGLE

تصویری که مدتها قبل، گوگل در توئیتر منتشر کرد، مبتنی بر این بود که خبری از حسگر اثر انگشت در این گوشی نیست. حال خبری منتشر شده است که حسگر اثر انگشت این گوشی در صفحه نمایش آن قرار دارد و مجهز به یک دوربین تشخیص چهره بسیار عالی با مادون قرمز است و قرار است که با فیس آیدی اپل به رقابت بپردازد. دوربین پشتی این گوشی نیز بسیار عالی و جذاب خواهد بود که می‌توان با آن نورهای پرتو ایکس (x-rays) و فرا بنفش را دنبال کرد. این قابلیت جدیدی که قرار است در دوربین پشتی این گوشی قرار گیرد، هنوز در هیچ گوشی هوشمندی مورد استفاده قرار نگرفته است و تا به حال هیچ گوشی قرار نیست با این امکانات عالی عرضه شود و اگر گوگل پیکسل ۴ این قابلیت را داشته باشد، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که این امکانات عالی را به خود می بیند. البته این موارد بسیار دور از انتظار نیست و شرکت گوگل همیشه در زمینه گوشی بسیار عالی درخشیده است و این بار نیز قرار است با این فناوری و ابتکار عالی، رقبای خود را پشت سر بگذارد و خودش در میدان و در زمینه دوربین یکه تازی کند.

در حال حاضر گوشی‌های زیادی در بازار وجود دارند که از نظر دوربین، پیشرفت فراوانی را به خود دیده اند و از جمله آنان میتوان به پی ۳۰ پرو شرکت گوشی سازی هواوی اشاره کرد که بسیار مورد قبول کاربران این گوشی واقع شد یا می توان به همین سری گوگل پیکسل ۳ اشاره کرد که واقعاً تحولی عظیم را در زمینه عکاسی با گوشی به وجود آوردند. اما حال گوگل میخواهد تمام تلاش خود را بکند تا فناوری‌های فراوانی را به گوشی جدید خود وارد کند تا باز هم در این دوره نیز یکه تازی کند و با رقبای خود به رقابت بپردازد.

چیزی دیگر که در مورد گوشی های گوگل موجود است و در توییتر رسمی گوگل گفته شد که قرار است آن مورد را بهبود بخشند همان باگهای سیستمی است که پس از مدتی در گوشی پدیدار می شود و حال شرکت گوگل میخواهد در نسل چهارم گوشی های سری پیکسل خود این مشکل را رفع کند و در زمینه بی مشکل بودن سیستم عامل نیز بی رقیب باشد. همانگونه که گفته شد ایت تغییرات و فناوری هایی که گوگل میخواهد اعمال کند تا به حال در هیچ گوشی هوشمندی  اعمال نشده است.

نظر شما کاربران همیشگی تکفارس چیست؟ آیا شرکت گوگل باری دیگر نیز می تواند مثل امسال در زمینه دوربین بهترین را عرضه کند و در برخی موارد نیز یکتا باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و همچنین کانال تکفارس را در تلگرام دنبال کنید. همچنین می توانید پیج تکفارس در اینستاگرام را نیز دنبال کنید و در آنجا نیز نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید