آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید - تکفارس 
آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید - تکفارس 
آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید - تکفارس 

آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید

مهدی ملکی
۵ خرداد ۱۴۰۱ - 18:00
آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به اندروید

اگر شما نیز بازی‌های محبوب زیادی را روی گوشی هوشمند اندروید تجربه می‌کنید، با چند قدم ساده می‌توانید به جای استفاده از دکمه‌های صفحه‌نمایش از دسته کنسول پلی استیشن ۴ برای کنترل این بازی‌ها استفاده کنید.

امروزه بیش‌تر بازی‌های اندروید از قابلیت اتصال گیم‌پد پشتیبانی می‌کنند، اما با این حال بعضی از عناوین نیز هستند که چنین قابلیتی در آن‌ها تعریف نشده است. در این‌گونه موارد باید بعد از Root سیستم‌عامل اندروید، با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Tincore دکمه‌های کنترلر را به طور دستی تعریف نمایید.

اگر از پشتیبان گیم‌پد توسط بازی مورد نظر خود مطمئن شده‌اید، می‌توانید به سادگی با استفاده از بلوتوث، دسته پلی استیشن ۴ را با گوشی هوشمند خود جفت نمایید.

قدم اول: آماده‌سازی دسته پلی استیشن ۴

برای اینکه تبلت یا گوشی هوشمند شما بتواند کنترلر را در لیست دستگاه‌های بلوتوث شناسایی کند، باید از کلید ترکیبی که روی دسته پلی استیشن ۴ قرار دارد استفاده کنید.

بدین منظور، کلیدهای Share و PS بر روی دسته پلی استیشن ۴ را به طور همزمان فشار دهید تا نوار نورانی جلوی دسته (Light bar) شروع به چشمک‌زدن کند.

آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به اندروید

قدم دوم: آماده‌سازی دستگاه اندروید

بلوتوث را در گوشی هوشمند خود فعال نمایید و سپس از لیست نمایش داده شده، گزینه Wireless Controller را انتخاب کنید. زمانی که دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید شما متصل شد، می‌توانید از آن برای جابه‌جایی در منوی اندروید استفاده کنید که این به معنی اتصال موفقیت‌آمیز دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید است.

آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به اندروید

قدم سوم: فعال‌سازی رابط کنترلی در بازی

همانطور که در ابتدای آموزش اشاره شد، بیش‌تر بازی‌ها از قابلیت اتصال دسته پشتیبانی می‌کنند اما در این بین بعضی از عناوین نیز دارای محدودیت هستند.

در صورت پشتیبانی بازی از این قابلیت، بازی را اجرا کنید و در بخش تنظیمات به دنبال بخشی به نام controller بگردید. این بخش در بازی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد اما در آخر باید به دنبال گزینه‌ای برای غیرفعال‌سازی دکمه‌های پیش‌فرض اندروید و انتخاب کنترلر خارجی باشید.

آموزش اتصال دسته پلی استیشن ۴ به اندروید

اگر بازی مورد نظر شما از تنظیمات دسته پلی استیشن ۴ پشتیبانی نمی‌کند، باید دستگاه خود را Root کرده و سپس دکمه‌های حرکتی را با استفاده از برنامه Tincore تعریف کنید.

قدم چهارم: اتصال مجدد دسته به کنسول پلی استیشن ۴

زمانی که کار شما با دسته پلی استیشن ۴ تمام شد، برای اتصال دوباره به کنسول پلی استیشن ۴ کافیست آن را با استفاده از کابل mini-USB به کنسول متصل کرده و دکمه PS را فشار دهید. اتصال دسته پلی استیشن ۴ به گوشی اندروید می‌تواند لذت تجربه بازی را دو چندان کند. اگر سوالی در این خصوص داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید