آموزش تست سلامت باتری گوشی - تکفارس 
آموزش تست سلامت باتری گوشی - تکفارس 
آموزش تست سلامت باتری گوشی - تکفارس 

آموزش تست سلامت باتری گوشی

محمد صداقت
۲ دی ۱۴۰۲ - 17:29
تست سلامت باتری گوشی

تست سلامت باتری گوشی جزو کارهایی است که خیلی از کاربران با آن آشنایی چندانی ندارند. از آنجائیکه باتری یکی از مهم‌ترین اجزای گوشی محسوب می‌شود لازم است که با حساسیت بیشتری نسبت به آن رفتار کنید. بنابراین اگر باتری گوشی شما زود تمام می‌شود حتما باید سلامت آن را چک کنید.

گاهی اوقات ممکن است حس کنید که باتری گوشی شما به اندازه روزهای اول قدرت ندارد. مشاهده مکرر اخطار کمبود شارژ روی نمایشگر گوشی می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد. به خصوص اگر به‌تازگی آن را شارژ کرده باشید. باتری انواع گوشی‌های گران قیمت و اقتصادی به مرور زمان تحلیل می‌روند.

شما می‌توانید سلامت باتری را با مشاهده جزئیات آن در تنظیمات بررسی کنید یا از برنامه‌های شخص‌ثالثی استفاده نمایید که روی گوشی شما نصب می‌شوند و گزارش‌های دقیقی از سلامت باتری به شما می‌دهند. این راهنمایی به شما چندین روش پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید سلامت باتری گوشی یا تبلت اندرویدی خود را بررسی نمایید.

چرا باید سلامت باتری گوشی خود را تست کنید؟

سلامت باتری یک شاخص مهم است. این پارامتر می‌تواند سرعت تحلیل رفتن باتری را به شما نشان دهد. سلامت باتری نشان‌دهنده اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری، دما و چرخه شارژ است. اکثر تلفن‌های اندرویدی آمار اولیه مانند میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف و جزئیات تخلیه باتری را نشان می‌دهند.

تست سلامت باتری گوشی

اگر گوشی اندرویدی شما از برند سامسونگ است، می‌توانید از اپلیکیشن Samsung Members استفاده کنید و اطلاعات بیشتری درباره باتری به دست آورید. شما می‌توانید از برنامه‌های شخص‌ثالث مانند AccuBattery ،Battery Guru یا CPU-Z برای گوشی‌های سایر برندها استفاده کنید.

بررسی مصرف باتری گوشی از طریق Settings 

شما می‌توانید میزان مصرف باتری گوشی خود را در تنظیمات مشاهده کنید. اکثر گوشی‌ها نشان می‌دهند که کدام برنامه‌ها شارژ بیشتری مصرف می‌کنند. در این میان گوشی‌هایی وجود دارند که دمای باتری را نیز به شما نمایش می‌دهند.

۱- اپلیکیشن Settings را در گوشی خود باز کنید.

۲- Battery را انتخاب کنید. می‌توانید کلمه battery را جستجو کنید.

۳- Battery usage را انتخاب کنید.

۴- این بخش میزان مصرف باتری را پس از آخرین بار شارژ کامل به شما نشان می‌دهد. علاوه بر آن می‌توانید بفهمید که کدام برنامه باتری گوشی شما را خالی می‌کند.

۵- برای مشاهده جزئیات بیشتر، روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

۶- گزینه Show full device usage را انتخاب کنید.

۷- هر برنامه‌ای که می‌خواهید، را انتخاب کنید. برای مدیریت مصرف باتری گزینه‌هایی مانند بهینه‌‌سازی (Optimized)، محدودسازی (Restricted ) و عدم محدودسازی (Unrestricted) را مشاهده خواهید کرد.

تست سلامت باتری گوشی

تست سلامت باتری گوشی از طریق برنامه Phone

شما می‌توانید به منوی مخفی اندروید دسترسی داشته باشید. این منوی مخفی نشان‌دهنده اطلاعات تلفن، آمار مصرف و اطلاعات وای فای است. اکثر گوشی‌ها اطلاعات باتری را نمایش نمی‌دهند. این مراحل را دنبال کنید تا متوجه کار کردن این گزینه روی دستگاه خود شوید:

  1. اپلیکیشن Phone خود را باز کنید و شماره *#*#۴۶۳۶#*#* را شماره‌گیری نمایید.
  2. پس از وارد کردن کد، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.
  3. Battery information را جستجو کنید. این بخش جزئیاتی مانند سلامت باتری، سطح شارژ و دما را نمایش می‌دهد.

اگر گوشی شما این بخش را ندارد، می‌توانید از روش‌های جایگزین که در ادامه معرفی می‌شوند، استفاده کنید.

تست سلامت باتری گوشی سامسونگ

اپلیکیشن Samsung Members دارای منوی عیب‌یابی برای آزمایش عملکرد دستگاه شما است. این برنامه به صورت پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های سامسونگ وجود دارد. اگر این برنامه روی گوشی شما نصب نیست، می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معتبر گوگل پلی یا گلکسی استور دانلود کنید.

در ادامه نحوه بررسی سلامت باتری گوشی به کمک این برنامه را برای شرح خواهیم داد:

۱- اپلیکیشن Samsung Members را باز کنید.

۲- عیب‌یابی (Diagnostics) را انتخاب کنید.

۳- گزینه Phone diagnostics را انتخاب کنید.

۴- روی Battery status کلیک کنید.

۵- با انتخاب این بخش می‌توانید جزئیاتی مانند سلامت، عمر و ظرفیت باتری را مشاهده کنید. در حالت ایده‌آل وضعیت باتری خود را خوب (Life: Good) می‌بینید. اگر وضعیت بد یا ضعیف است، باید باتری گوشی خود را تعویض کنید.

تست سلامت باتری گوشی با یک اپلیکیشن شخص‌ثالث

برنامه‌های شخص ثالث مانند AccuBattery ،CPU-Z و Battery Guru اطلاعات دقیقی درباره سلامت باتری شما نشان می‌دهند. آن‌ها اطلاعات جامعی درباره ظرفیت، دما و جزئیات استفاده از باتری به شما نشان می‌دهند.

AccuBattery

دانلود AccuBattery از فروشگاه گوگل پلی رایگان است. شما می‌توانید برای حذف تبلیغات و باز کردن ویژگی‌هایی مانند تم تیره، دسترسی به سابقه و دریافت اطلاعات دقیق باتری در اعلان‌ها، برنامه را به نسخه پرو ارتقا دهید.

این برنامه دارای بخش‌های جداگانه برای نمایش شارژ، تخلیه شارژ، سلامت و تاریخچه است. در صورتی که گوشی شما در حال شارژ باشد، نشانگر وضعیت Charging را نشان می‌دهد. در غیر این صورت می‌توانید جزئیاتی از آخرین شارژ کامل مشاهده کنید. بخش Discharging نشان‌دهنده سرعت تخلیه شارژ است. بخش Health نیز نشان‌دهنده جزئیاتی مانند سلامت و جزئیات فرسودگی باتری است. بخش History اطلاعاتی درباره شارژهای گذشته به شما نشان می‌دهد.

CPU-Z

تست سلامت باتری گوشی

CPU-Z اطلاعات دقیقی در مورد پردازنده، مدل دستگاه، رم، فضای ذخیره‌سازی و باتری گوشی شما ارائه می‌دهد. بخش باتری سطح سلامت، دما و موارد دیگر مرتبط با باتری را به شما نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این برنامه را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. در ادامه نیز می‌توانید تبلیغات را از طریق خرید درون برنامه‌ای، حذف کنید.

Battery Guru

Battery Guru یک برنامه رایگان است که سلامت، سرعت شارژ و ظرفیت باتری شما را بررسی می‌کند. شما می‌توانید هشدارهایی برای سنجش سطح باتری، دما و افزایش مصرف تنظیم کنید. ارتقا و خرید اشتراک سبب حذف تبلیغات می‌شود.

چه زمانی باید باتری گوشی خود را تعویض کنید؟

باتری‌های لیتیوم یونی مصرفی هستند و عمر محدودی دارند. اما مشکلات باتری با گذشت زمان ظاهر می‌شود. اگر تلفن شما به صورت ناگهانی خاموش می‌شود، کند شده یا سریع شارژ خالی می‌کند، باتری شما از کار افتاده است. در این صورت زمان تعویض باتری شما رسیده است.

مراقب سلامت باتری گوشی خود باشید

نظارت سلامت باتری گوشی می‌تواند سبب اطمینان شما از عملکرد مناسب دستگاه شود. به کمک روش‌های ذکرشده می‌توانید متوجه خراب شدن باتری شوید و قبل از خرابی کامل آن را تعویض کنید. در صورتی که گوشی جدید خریدید اما باز هم زود شارژ خالی می‌کند، باید میزان مصرف باتری توسط برنامه‌ها را بررسی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید