هوآوی تهیه مودم ۵G برای اپل را تکذیب کرد - تکفارس 
هوآوی تهیه مودم ۵G برای اپل را تکذیب کرد - تکفارس 
هوآوی تهیه مودم ۵G برای اپل را تکذیب کرد - تکفارس 

هوآوی تهیه مودم ۵G برای اپل را تکذیب کرد

عباد رمضانزاده
۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - 18:00
هوآوی تهیه مودم ۵G برای اپل را تکذیب کرد - تکفارس 

برخلاف اخبار و شایعات منتشر شده اخیر، به نظر می‌رسد که توافقی بین هوآوی و اپل برای فراهم ساختن مودم‌های ۵G آیفون‌ها توسط کمپانی چینی صورت نگرفته است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

در هفته‌های اخیر، شایعات بسیاری منتشر شده و مدعی شده بودند که هوآوی می‌تواند به فراهم کننده احتمالی مودم برای اولین نسل گوشی‌های هوشمند ۵G اپل تبدیل شود. اما حالا، زمانی که این موضوع در اجلاس سالیانه هوآوی مطرح شد، غول تجهیزات مخابراتی چینی هرگونه ارتباط با اپل را برای تهیه مودم‌های ۵G این کمپانی تکذیب کرد.

اپل با کمپانی‌های تولیدکننده مودم کوآلکوم و اینتل در زمینه ارتباطات ۴G و LTE دستگاه‌های خود سابقه همکاری دارد. هم‌اکنون نیز تنها ۶ کمپانی تولید مودم ۵G را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند: کوآلکوم، اینتل، هوآوی، سامسونگ، مدیاتک و UniSOC. بنابراین، در شرایطی که اپل قصد دارد تا برای فراهم ساختن چنین قطعه مهمی به سایر کمپانی‌ها تکیه کند، هنوز مشخص نیست که کدام کمپانی با تولیدکننده آیفون‌ها همکاری خواهد کرد. نام هوآوی در این زمینه به این دلیل به میان آمد که اپل در حال حاضر با کوآلکوم بر سر حق امتیاز مودم‌های بکار رفته در آیفون‌های قبلی اختلاف قانونی دارد.

در جریان اجلاس سالیانه هوآوی، این کمپانی زمانی را به پرسش و پاسخ با خبرنگاران اختصاص داد. زمانی که درمورد احتمال تهیه مودم‌های ۵G نسل بعدی آیفون‌ها توسط هوآوی سوال شد، نماینده این کمپانی گفت:

تغییری در استراتژی در نظر گرفته شده برای چیپ‌های ما ایجاد نشده است و ما هیچ ارتباطی با اپل در زمینه مودم‌های ۵G نداریم

هوآوی و مودم‌های Balong 5000 5G آن به عنوان گزینه جایگزین برای مودم‌های کوآلکوم در نظر گرفته شده بودند اما حالا با تکذیب همکاری هوآوی و اپل، از اینتل و سامسونگ به عنوان محتمل ترین گزینه‌ها برای فراهم ساختن مودم‌های ۵G اپل یاد می‌شود. به هرحال، همانطور که ذکر شد اپل به دلیل جدال‌های قانونی خود با کوآلکوم دیگر نمی‌تواند به این کمپانی برای فراهم ساختن مودم‌های مورد نیاز خود تکیه کند.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما سرانجام اپل با کدام کمپانی برای تهیه مودم‌های ۵G به توافق خواهد رسید؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید