آپدیت اندروید ۹ برای چند گوشی از شرکت‌های مختلف - تکفارس 
آپدیت اندروید ۹ برای چند گوشی از شرکت‌های مختلف - تکفارس 
آپدیت اندروید ۹ برای چند گوشی از شرکت‌های مختلف - تکفارس 

آپدیت اندروید ۹ برای چند گوشی از شرکت‌های مختلف

سید محمد معلمی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 10:00
آپدیت اندروید ۹ برای چند گوشی از شرکت‌های مختلف - تکفارس 

در فصلی قرار داریم که همواره باید منتظر انتشار اخبار مربوط به عرضه اندروید ۹ برای گوشی‌های مختلف باشیم. حالا در دو روز اخیر، سه شرکت نوکیا، سامسونگ و موتورولا برای برخی دستگاه‌های خود بروزرسان جدید نسخه محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا را منتشر کرده‌اند.

موتورولا

آپدیت اندروید ۹ برای چند گوشی از شرکت‌های مختلف - تکفارس 

ماه‌ها بود که همه منتظر آپدیت گوشی میان‌رده Moto G6 به اندروید ۹ بودند ولی مانند همیشه، این اتفاق با تأخیر رخ داد. اگرچه مدل Moto G6 Plus هم‌اکنون اندروید P را در اختیار دارد ولی کاربران دو گوشی Moto G6 و Moto G6 Play باید حداقل یک ماه دیگر صبر کنند تا این بروزرسانی را دریافت نمایند.

حتی موتورولا در برزیل نیز گزارش داده که اوایل این هفته اندروید ۹ پای به صورت اتوماتیک برای دو دستگاه نامبرده منتشر شده است ولی کمپانی سازنده هشدار داده این آپدیت به صورت تدریجی در اختیار همه دارندگان این گوشی‌ها قرار خواهد گرفت.

در کنار تمام ویژگی‌های جدید اندروید P، این بروزرسانی حاوی بسته امنیتی ماه دسامبر نیز هست. البته از روی طراحی صفحات و تغییرات ظاهری منوها و آیکون‌ها، خودتان متوجه آپدیت خواهید شد.

لازم به ذکر است که اگر هنوز این بروزرسانی را دریافت نکرده‌اید، چند روز دیگر صبر کنید چرا که مدتی طول می‌کشد تا به همه کشورها برسد.

نوکیا

اگرچه نوکیا ۸ در ماه دسامبر آپدیت اندروید P را دریافت کرد ولی برخی از افراد در بعضی کشورها از جمله هند نتوانسته‌اند این بروزرسانی را روی گوشی خود نصب کنند. انتشار این نسخه از اندروید به قدری طول کشید که مدیرعامل نوکیا، ژوهو سارویکاس اطمینان خاطر داد که هفته آینده این بروزرسانی به مرحله نهایی خواهد رسید. او در پاسخ به توییتر یکی از افراد نوشت:

تیم نرم‌افزاری در تلاش است تا این آپدیت را هفته آینده عرضه کند. ما سعی می‌کنیم تا پیش از کنگره جهانی موبایل گوشی‌های زیادی را به اندروید P ارتقا دهیم ولی باید این را بدانید که اگر بروزرسانی کیفیت ندارد، ما آن را عرضه نخواهیم کرد.

او همچنین هشدار داد که اگر تیم نرم‌افزاری پیش از عرضه رسمی، باگ جدی در آپدیت مشاهده کرد، انتشار بروزرسانی با تأخیر همراه خواهد بود.

در این بین، مدیر فروش نوکیا هم گزارش داد که نوکیا ۶ نیز پیش از MWC اندروید P را دریافت می‌کند بنابراین دارندگان این دستگاه باید تا هفته بعد صبر کنند. باز هم اگر HMD گلوبال تا ضرب‌الاجل تأیید شده نتوانست بروزرسان را در اختیار افراد قرار دهد، مطمئناً به زودی اندروید P به دست همه خواهد رسید.

سامسونگ

انتظار نداشتیم این‌قدر سریع ولی به هر حال این اتفاق رخ داده و درست سه روز پس از عرضه آخرین نسخه بتا اندروید ۹، گلکسی نوت ۸ هم به آخرین ورژن محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا ارتقا یافته است.

دارندگان این گوشی در بلغارستان و اسلواکی تأیید کرده‌اند که این آپدیت را روی گوشی خود دیده‌اند و توانسته‌اند از رابط کاربری One UI هم بهره‌مند شوند. نکته عجیب آن‌جاست که دو کشور یاد شده اصلاً نسخه بتا اندروید P را دریافت نکرده بودند.

به هر ترتیب، نسخه نرم‌افزاری این آپدیت N950FXXU5DSB2 می‌باشد و به همراه آن بسته امنیتی ماه فوریه نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در مورد دیگر کشورها نیز باید بگوییم که به زودی این بروزرسانی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید