گوشی تاشو سامسونگ توسط شیائومی شکست خواهد خورد - تکفارس 
گوشی تاشو سامسونگ توسط شیائومی شکست خواهد خورد - تکفارس 
گوشی تاشو سامسونگ توسط شیائومی شکست خواهد خورد - تکفارس 

گوشی تاشو سامسونگ توسط شیائومی شکست خواهد خورد

سید محمد معلمی
۱۶ دی ۱۳۹۷ - 08:00
گوشی تاشو سامسونگ توسط شیائومی شکست خواهد خورد - تکفارس 

همه می‌دانند که سامسونگ در حال تولید گوشی تاشو خود به نام گلکسی ایکس بوده و در آن دو صفحه نمایش به کار رفته است. یکی از این نمایشگرها OLED می‌باشد که می‌توان را هم‌چون کاغذ از وسط تا کرد. این کمپانی کره‌ای در کنفرانس Developer خود در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، نمونه‌ای از این دستگاه تاشو را به همه نشان داد ولی مدتی می‌شود که جنب‌وجوش‌های مربوط به این گوشی از بین رفته است.

حال که اخیراً خبر جدیدی در مورد گلکسی ایکس منتشر نشده، کمپانی‌های رقیب سامسونگ فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا دستگاه تاشو خود را به عموم نشان دهند که یکی از این شرکت‌ها، شیائومی می‌باشد. البته در کنار سامسونگ، هوآوی نیز مدعی تولید گوشی تاشو است.

جدیداً حساب کاربری Evan Blass پرده از رازی برداشته که می‌تواند اقتدار سامسونگ در زمینه گوشی‌های تاشو را به خطر بیندازد. در کلیپ منتشر شده در اکانت این شخص، یک دستگاه با اندازه تبلت به چشم می‌خورد که پیش از تا شدن، نشان‌دهنده اپلیکیشن گوگل مپس می‌باشد. البته اگر این گوشی را تا کنیم، مانند یک گوشی هوشمند خواهد شد.

از این ویدیو کوتاه اطلاعات زیادی نمی‌توانیم به دست آوریم ولی گفته می‌شود در صورتی که آن را تا کنیم، احتمالاً از یک دستگاه استاندارد ضخیم‌تر خواهد بود.

Evan Blass در حساب کاربری توییتری خود نوشت، نمی‌تواند واقعی بودن این کلیپ را تأیید نماید ولی اخبار مربوط به تولید گوشی تاشو توسط شیائومی، از سال ۲۰۱۶ در حال دست به دست شدن هستند.

اگرچه کمپانی‌های مختلفی می‌خواهند گوشی تاشو تولید کنند ولی هر کدام از آنها دارای استراتژی مخصوص به خود است. برای مثال، سامسونگ از دو صفحه نمایش استفاده خواهد کرد ولی شرکت چینی Royole از یک نمایشگر بهره می‌برد که از وسط تا می‌شود.

فایده چنین نمایشگرهایی این است که مالکان آنها می‌توانند از گوشی بهره ببرند که طراحی تمام صفحه‌ای دارد.

در دورانی که گوشی‌های دارای صفحه نمایش بزرگ یا همان فبلت‌ها محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند، یک مشکل وجود دارد و آن این است که نگه داشتن چنین موبایل‌های بزرگی با یک دست بسیار سخت خواهد بود. البته تولیدکنندگان امیدوارند باز کردن نمایشگر گوشی هنگام پخش یا مشاهده فیلم و تا کردن آن هنگام ارسال پیام، بتواند این مشکل را حل نماید.

در پایان اشاره کنیم که شیائومی اخیراً گزارش داده که می‌خواهد در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ یک کنفرانس برگزار کرده و در آن اعلام کند که برند Redmi یک علامت تجاری مستقل خواهد شد. شاید هم در همین مراسم یک اتفاق شگفت‌انگیز رخ دهد و توجه همگان به سمت این رخداد جلب گردد.

شما فکر می‌کنید کدام کمپانی در زمینه تولید گوشی‌های تاشو به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهد کرد؟ سامسونگ، شیائومی، هوآوی، ال‌جی یا دیگر برندها؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید