نه آمازون و نه اپل | مایکروسافت، ارزشمندترین کمپانی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
نه آمازون و نه اپل | مایکروسافت، ارزشمندترین کمپانی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
نه آمازون و نه اپل | مایکروسافت، ارزشمندترین کمپانی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

نه آمازون و نه اپل | مایکروسافت، ارزشمندترین کمپانی سال ۲۰۱۸

سید محمد معلمی
۱۱ دی ۱۳۹۷ - 21:00
نه آمازون و نه اپل | مایکروسافت، ارزشمندترین کمپانی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

همان‌طور که اطلاع دارید، سال ۲۰۱۸ میلادی نیز با همه نوآوری‌ها و اتفاقات جذاب تکنولوژی به پایان رسید و همه نگاه خود را به سال ۲۰۱۹ دوخته‌اند تا ببینند غول‌های دنیای فناوری چه اتفاقات تازه‌ای را برای ما رقم خواهند زد. اما پیش از اینکه اخبار حوزه تکنولوژی سال جدید در اینترنت دست به دست شوند، آمارهای مربوط به کمپانی‌های مهم در حال انتشار هستند. با تکفارس همراه باشید تا یکی از این آمارها را به اطلاع شما برسانیم.

[divider][/divider]

در سال گذشته میلادی، همواره میان اپل و آمازون رقابت بود که کدام یک ارزشمندترین کمپانی ایالات متحده به حساب می‌آید. اگرچه بعدها اپل به عنوان نخستین شرکت ۱ تریلیون دلاری دنیا شناخته شد و به نظر نمی‌رسید دیگر کمپانی به آن برسد، ولی آمازون با پیشرفت ۳۰۰ درصدی خود از سال ۲۰۱۶، نگاه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب و آنها را وادار کرد تا اعتراف کنند که آمازون می‌تواند به زودی رتبه نخست گران‌ترین کمپانی‌های دنیا را از آن خود نماید.

اما در تاریخ ۲ آگوست، یعنی تنها چند روز پس از اینکه اپل آمار فوق‌العاده فروش خود در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ را اعلام کرد، ارزش سهام آن به ۱ تریلیون دلار افزایش یافت. سپس تقریباً یک ماه بعد، آمازون نیز به ارزش ۱ تریلیون دلار رسید. از آن زمان بود که سهام این دو کمپانی بزرگ با کاهش چشم‌گیری مواجه شد به طوری که اپل شاهد سقوط ۳۲ درصدی سهام خود بود تا در پایان سال ۲۰۱۸ ارزش آن به ۷۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد. این آمار برای آمازون نیز چندان خوشایند نبود زیرا ارزش سهام این کمپانی نیز با کاهش ۲۷ درصدی روبه‌رو بود تا قیمت آن هم در پایان سال گذشته به ۷۳۴ میلیارد دلار برسد.

حالا همه منتظر بودند تا ببینند کدام یک از این دو برند تجاری لقب ارزشمندترین کمپانی ۲۰۱۸ را از آن خود می‌کنند که در کمال تعجب نام مایکروسافت بر سر زبان‌ها افتاد. شرکت مالک ویندوز با توجه به ارزش سهام خود، در پایان سال ۲۰۱۸ قیمتی معادل ۷۸۰ میلیارد دلار کسب نمود تا گوی سبقت را از اپل و آمازون برباید.

مایکروسافت در ۲۰۱۸ از تبلت‌های Surface Go و Surface Pro 6 رونمایی کرد. ضمن اینکه اگرچه مشارکت پررنگی در دنیای تلفن‌های هوشمند نداشت ولی به هر ترتیب توانست اپل و آمازون را کنار بزند و ارزشمندترین کمپانی دنیا شود.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/86759/surface-go-review/” target=”on” button_color_fon=”#3fc2da” button_text_color=”#ffffff” ]بررسی تخصصی لپ‌تاپ Surface Go[/button]

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا مایکروسافت با توجه اینکه حضور چندانی در زمینه تلفن‌های همراه ندارد، امسال هم می‌تواند همین آمار را تکرار کند؟ در پایان خبر، نظر خود را اطلاع ما برسانید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید