ساعت هشدار دهنده‌ای که با نور و صدا فقط شخص مورد نظر را از خواب بیدار می کند - تکفارس 
ساعت هشدار دهنده‌ای که با نور و صدا فقط شخص مورد نظر را از خواب بیدار می کند - تکفارس 
ساعت هشدار دهنده‌ای که با نور و صدا فقط شخص مورد نظر را از خواب بیدار می کند - تکفارس 

ساعت هشدار دهنده‌ای که با نور و صدا فقط شخص مورد نظر را از خواب بیدار می کند

پوریا اسدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 15:00
ساعت هشدار دهنده‌ای که با نور و صدا فقط شخص مورد نظر را از خواب بیدار می کند - تکفارس 

اگر شما هم هر روز با زنگ هشدار تلفن، رادیو ساعت یا دستگاه نسل بعدی مانند Echo Spot آمازون بیدار می‌شوید، به خوبی می‌دانید که مشکل رایج تمام این سیستم‌های هشدار دهنده این است که آنها معمولا تمام افراد حاظر در خانه را هم بیدار می‌کند. این مشکل زمانی بدتر می‌شود که سایرین یک برنامه بیداری متناسب با شما را نداشته باشند و این چیزی است که کمپین جدیدی در کیک استارتر به دنبال حل آن است.

در سال ۲۰۱۵، یک محصول به نام Wake در پلتفرم سرمایه گذاری جمعی بوجود آمد. با استفاده از یک سنسور مادون قرمز دما و نرم افزار مخصوص ردیابی بدن، هنگامی که یک فرد نیاز به بیدار شدن دارد، با نزدیک شدن  نور و صدا را مستقیم به صورت فرد متمرکز می‌کند. در حالی که این ممکن است شبیه به یک روش ناخوشایند برای بیدار شدن باشد، این وسیله طوری طراحی شده است که ملایم باشد: نور به تدریج روشن  شود و صدا فقط در صورت عدم وجود نشانه‌هایی از تکان خوردن به کار گرفته شود. چند سال پس از آن  سازندگان Wake دوباره با دومین سیستم زنگ خود باز گشته‌اند که در حال حاظر با چند بهبود کلیدی نسبت به نسل قبلی ارائه شده است.

ویلیام راسل، مدیر عامل شرکت Lucera Labs، به Digital Trends گفت:

“ما درس‌های فراوانی و تا حدودی دردناک را، با انتشار نسخه اولیه‌ی این وسیله آموختیم. درس اصلی این بود که محصولی را تولید نکنیم که بر روی باتری متکی باشد، مگر اینکه شما آمادگی پذیرفتن محدودیت‌ها در قابلیت‌های محصول و پیچیدگی و هزینه‌های بیشتر را در طراحی داشته باشید.

برای حل برخی از مشکلات راسل گفت:

از محصول نسل اول فاصله گرفته است و تصمیم به طراحی مجدد کلی، کنار گذاشتن باتری و انتخاب موقعیت نصب جدید برای سیستم زنگ خطر درست بالای سر گرفتیم. این موقعیت پایین‌تر توانایی جداسازی صدا و نور را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد، در حالی که علاوه بر این شارژ همیشگی اجازه می‌دهد تا پردازنده‌ی دستگاه به صورت  تمام وقت به فضای ابری متصل باشد. درخشندگی LED اصلی نیز افزایش یافته است، و همچنین چند عملکرد جدید اضافه شده است.در چهار سال از زمانی که Wake تولید شد، اسپیکرهای هوشمند و زنگ درب‌های ویدئویی تبدیل به یک چیز فراگیر شده است.

او معتقد است، در این راستا، ما حق دارد که یک راه هوشمندانه برای چرخه بیداری هر روزه‌ی خود اتخاذ کنیم.

مانند  همیشه، ما هشدارهای معمول خود را در مورد خطرات ذاتی سرمایه گذاری‌های جمعی ارائه می‌دهیم. با این حال، اگر بخواهید صاحب  Wake نسخه‌ی دوم شوید، به صفحه‌ی کیک استارتر پروژه بروید. قیمت‌ها از ۱۷۹ دلار برای یک واحد یا ۳۲۰ دلار برای یک جفت شروع می‌شود. عرضه در ماه مارس ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.

آیا شما نیز حاضر به استفاده از چنین دستگاهی هستید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید