جدال ادامه‌دار گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پیش از معرفی - تکفارس 
جدال ادامه‌دار گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پیش از معرفی - تکفارس 
جدال ادامه‌دار گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پیش از معرفی - تکفارس 

جدال ادامه‌دار گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پیش از معرفی

سید محمد معلمی
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - 15:00
جدال ادامه‌دار گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پیش از معرفی - تکفارس 

اگرچه هنوز دو گوشی آیفون ۱۱ و گلکسی اس ۱۰ به عنوان پرچمداران اپل و سامسونگ هنوز معرفی نشده‌اند ولی گویا رقابت آنها از همین حالا شروع شده است.

حتماً در خبرها خوانده‌اید که سامسونگ قصد دارد سنسور تشخیص چهره خود را کنار بگذارد و می‌خواهد از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش اولتراسونیکی بهره ببرد. به نظر می‌رسد اپل هم برای مقابله با این اقدام سامسونگ، تصمیم گرفته تا تکنولوژی تشخیص چهره‌اش را که قرار است از آن در آیفون ۱۱ استفاده کند، بهبود ببخشد.

به گزارش تکفارس و به نقل از وب‌سایت کره‌ای ETNews، سامسونگ برنامه دارد تا فناوری تشخیص چهره موجود در گلکسی اس ۹ را دیگر استفاده نکند. در واقع، سنسور مورد اشاره از گلکسی نوت ۷ در محصولات کمپانی کره‌ای که بعضاً پرچمداران آن به حساب می‌آیند وجود داشته است بنابراین شاید بهترین زمان برای تغییر آن، موقع معرفی گلکسی اس ۱۰ می‌باشد. از این جهت می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که چنین سنسوری در گلکسی اس ۱۰ وجود خواهد داشت زیرا شایعات مربوط به آن بسیار زیاد و گسترده هستند.

حتی برخی منابع خبری معتقدند که اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش اولتراسونیکی گلکسی اس ۱۰ نه تنها نسبت به سنسور اپتیکی فعلی دقیق‌تر است، بلکه شیوه استفاده از آن نیز بسیار آسان‌تر شده است زیرا به جای اینکه لازم باشد نوک انگشت خود را روی یک منطقه از صفحه نمایش گوشی (معمولاً پایین نمایشگر) بگذارید، می‌توانید آن را روی هر قسمتی از نمایشگر قرار دهید. دلیل چنین اتفاقی آن است که دامنه اسکن کننده حسگر، بزرگ‌تر شده است.

حالا سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا استفاده از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش از تکنولوژی تشخیص چهره راحت‌تر است؟ به نظر نمی‌رسد اپل چنین نظری داشته باشد و به همین دلیل است که تصمیم گرفته تا فناوری فیس آی‌دی خود را ارتقا دهد. البته سیستمی که در آیفون ایکس اس وجود دارد، به احتمال زیاد در آیفون ۱۱ نیز مشاهده خواهد شد.

در پایان اشاره کنیم که سامسونگ از گلکسی اس ۱۰ خود در اوایل سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد.

شما چه فکر می‌کنید؟ اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش اولتراسونیکی سامسونگ پیشرفته‌تر خواهد بود یا سیستم فیس آی‌دی اپل؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید