پشتیبانی Fire TV Cube آمازون از کنترل پیشرفته‌ی صوتی - تکفارس 
پشتیبانی Fire TV Cube آمازون از کنترل پیشرفته‌ی صوتی - تکفارس 
پشتیبانی Fire TV Cube آمازون از کنترل پیشرفته‌ی صوتی - تکفارس 

پشتیبانی Fire TV Cube آمازون از کنترل پیشرفته‌ی صوتی

پوریا اسدی
۵ آبان ۱۳۹۷ - 11:30
پشتیبانی Fire TV Cube آمازون از کنترل پیشرفته‌ی صوتی - تکفارس 

چیزی که دستیارهای مجازی صوتی مانند آمازون الکسا ثابت کرده‌اند، این است که وقتی هر چیزی را که با استفاده از صدای خود کنترل کنید، بهتر می‌شود. به همین دلیل است که با استفاده از یک روش قدیمی‌ پیمایش مانند یک کنترل ساده و قدیمی‌ برای جستوجو در نتفلیکس احساس می‌کنید که در غار بسر می‌برید. خوشبختانه، اگر شما صاحب یک مکعب فضایی آمازون هستید، لازم نیست چنین احساسی کنید زیرا دستگاه در حال حاضر از پیمایش صوتی در برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت در واقع برای مدت کوتاهی در دسترس بوده، همانطور که در هفته گذشته AFTVnews اولین بار آن را مشاهده نموده است. در عین حال، عملکرد به آرامی‌ به دستگاه‌های Fire TV Cube در سراسر جهان راه خود را باز کرده است. دستورات جدید عمدتا کار دکمه‌های کنترل از راه دور را تکرار می‌کردند و به شما اجازه می‌دهد تا در منوهای پیچیده با استفاده از عباراتی مانند «الکسا، برو بالا » یا «الکسا، به چپ برو» حرکت کنید و سپس با گفتن «الکسا، این را انتخاب کنید» یا به سادگی «الکسا ، انتخاب» یک دکمه مجازی را فشار دهید.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اگر بخواهید هر نوع فاصله‌ای کوتاهی را به این روش پویش کنید، این عمل می‌تواند تا حدودی دست و پا گیر باشد. برای کمک به حل این مشکل، فرمان “scroll” به شما اجازه می‌دهد در میان چندین آیتم در منو، در یک زمان حرکت دهید، بنابراین نیازی به تکرار «الکسا، به سمت چپ برو» نداشته باشید. علی رغم آنچه که به نظر می‌رسد، در واقع می‌تواند سریع‌تر از استفاده‌ی کنترل از راه دور باشد، بنابراین اگر شما حس فشار دادن دکمه‌ها در کنترل را نداشته باشد، تنها چیزی خواهد بود که واقعا به شما کمک خواهد کرد.

در کل ۱۷ اپلیکیشن از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، از جمله اپلیکیشن‌های اصلی مانند نتفلیکس و هولو و همچنین ABC، Boomerang ،Cartoon Network، CW، CW Seed DramaFever ،ESPN، FilmStruck ،Fox Now، FXNow،Hallmark Movies Now، HBO Go، HBO Now،Red Bull TV، و Tubi TV است. این به نظر می‌رسد که تازه شروع کار باشد زیرا آمازون می‌گوید که در آینده برنامه‌های شخص ثالث و خدمات بیشتری را پشتیبانی می‌کند. متاسفانه، نحوه عملکرد این قابلیت از یک برنامه به دیگری کمی‌ متفاوت است، بنابراین ممکن است این رفتار در بعضی برنامه‌ها غیرقابل پیش بینی باشد.

از آنجایی که این قابلیت مدت زمانی است که در اختیار افراد قرار گرفته پس Fire TV Cube شما احتمالا از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

آیا شما نیز از کنترل صوتی استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید