نسخه‌ی تحت وب مایکروسافت آفیس از این پس به شما دیکته می‌گوید - تکفارس 
نسخه‌ی تحت وب مایکروسافت آفیس از این پس به شما دیکته می‌گوید - تکفارس 
نسخه‌ی تحت وب مایکروسافت آفیس از این پس به شما دیکته می‌گوید - تکفارس 

نسخه‌ی تحت وب مایکروسافت آفیس از این پس به شما دیکته می‌گوید

امیر مریخ
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 11:00
نسخه‌ی تحت وب مایکروسافت آفیس از این پس به شما دیکته می‌گوید - تکفارس 

مایکروسافت قصد دارد تا با آوردن بخش دیکته گویی به اپلیکیشن‌های تحت وب خود به افرادی که دارای بیماری دیسلگژیا (dyslexia) هستند کمک کند، در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

دیسلگژیا، نام بیماری است که در آن افراد مبتلا با وجود سطح آی کیو‌ی متعادل، در خواندن متون دچار چالش هستند و توانایی انجام چنین کاری را در اغلب اوقات ندارند. این بیماری سطوح متفاوتی دارد و افراد مبتلا به این بیماری ممکن است در خواندن، تلفظ کردن و یا نوشتن دچار چالش می‌شوند.

هم اکنون مایکروسافت با تصمیم جدید خود قصد کمک به این گروه از مردم را دارد. مایکروسافت در پی این تصمیم خود در ابتدا اقدام به قرار دادن ویژگی دیکته گویی در اپلیکیشن Word خود برای رایانه‌های رومیزی کرد، و آنگاه آن‌ها بعد از موفقیت آمیز بودن این اقدام، تصمیم گرفتند که پای این ویژگی را به دیگر برنامه‌های آفیس که تحت وب هستند نیز باز کنند. این شرکت اعلام کرده است که قابلیت دیکته گویی (تبدیل سخن به متن) در طول هفته‌ی پیش رو در نسخه‌ی آنلاین Word و One note در راستای مجموعه کمک‌های مایکروسافت به افراد مبتلا به بیماری Dyslexia قابل دسترسی خواهد بود. اگر بخواهیم با جزییات بیشتری این ویژگی را باز کنیم، باید بگوییم که این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با صدای خودتان نوشته‌ها را تایپ کنید، وجود این ویژگی در نسخه‌های آنلاین و وب محور مایکروسافت آفیس به مدرسه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند آن را به طور گسترده‌تری در دسترس کودکان درگیر با این مشکل قرار دهند.

نرم‌ افزارهای Word و One note اولین نرم‌افزارهای مایکروست آفیس هستند که به این ویژگی دسترسی پیدا می‌کنند، همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا در آینده‌ی نزدیک این ویژگی را برای دیگر نرم افزار‌های آفیس خود یعنی Excel ، Powerpoint و Outlook نیز تا پایان سال ۲۰۱۹ فراهم کند. این شرکت همچنین در حال اضافه کردن ویژگی مترجم همزمان هوشمند در طی برنامه‌ی خواننده‌ی واقع گرایانه خود به نرم افزارهای Word, OneNote, و Outlook online در کنار افزودن آن به اپلیکیشن آیپد OneNote می‌باشد، این ویژگی در OneNote ،پیش از آیپد برای Mac و ویندوز ۱۰ نیز فعال خواهد شد. ویژگی ترجمه از ترجمه‌ی صفحات کامل و یا تبدیل جملات به زبان‌های مختلف دیگر پیشتیبانی خواهد کرد. ترجه‌ی صفحات کامل و کلمات، در پاییز سال جاری برای پلتفرم‌های گفته شده منتشر خواهد شد، ویژگی ترجمه‌ی جمله‌ جمله نیز به دنبال آن به انتشار خواهد رسید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید